Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ny bil!

Hadde en slik som leiebil en dag hos Sulland på Lillehammer sist høst, og ble positivt overrasket. God å kjøre, og bra med utstyr. Var veldig sprek på noe turtall, og 3-sylindret snerr i bakgrunnen. Så at det stod 1,5 liter og 136 hk i vognkortet, så trodde den var litt daff, men det er vel 224 hk til sammen med el-motoren. Den gikk veldig godt, og samtidig ble den ladet opp nokså fort nedover bakkene på Lillehammer.

Virker som et fornuftig og bra bilvalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Daniel. skrev:

Gratulerer :) Ser ikke så gale ut med M-Sport :P

Takk, nei M-Sport synes jeg er et must, ihvertfall på disse :) 

10 timer siden, Fahad skrev:

Gratulerer 🙂 Veldig fin farge. 

Takk :) Ja er fornøyd med fargen!

1 minutt siden, Sverre 2468 skrev:

Gratulerer med ny bil!

Hadde en slik som leiebil en dag hos Sulland på Lillehammer sist høst, og ble positivt overrasket. God å kjøre, og bra med utstyr. Var veldig sprek på noe turtall, og 3-sylindret snerr i bakgrunnen. Så at det stod 1,5 liter og 136 hk i vognkortet, så trodde den var litt daff, men det er vel 224 hk til sammen med el-motoren. Den gikk veldig godt, og samtidig ble den ladet opp nokså fort nedover bakkene på Lillehammer.

Virker som et fornuftig og bra bilvalg :)

Takk :) Ja er 224hk til sammen med elmotoren så det sparker greit unna og det er litt artig lyd av den 3-sylidret motoren. Nok guffe til det daglige ihvertfall. Jeg har kun nedoverbakke til jobb (ca. 5 km) og tenker jeg bare triller dit og så har jeg el opp igjen. Så for meg vil nok det gå for det meste på el-drift. Med dette sagt kommer jeg aldri til å fryse og spare på varme og batteri for å spare noen kilometer på strøm. Det har jeg aldri skjønt vitsen med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! 

Ble faktisk selv sittende for en tid tilbake å kike på desse bilene for et familiemedlem, og må si at det virker jo som et greit valg som familiebil med tanke på at de har litt ytelse og firhjulstrekk, samt med m-sport så løfter de mye looken :)

Dummy-Salapa mener jeg på bare er fraktbeskyttelse fra fabrikk til forhandler, sikkert noe slik ala hvit folie over panser/dører osv. stock-photo-factory-new-cars-still-with-protective-foil-are-ready-to-the-delivery-626805857.thumb.jpg.5fd5dad046e0ad8cd8feccde18223d51.jpg

Blir artig å følge med denne tråden, da det er lite av 2-serie tourer tråder her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Marius2002 skrev:

 Ingen planer for bilen annet enn gummimatter all-over. :) 

Velkommen tilbake til BMW, det var på tide ;) Fin bil, og denne gjør seg absolutt med M-sport pakka og i den fargen!

Ser du ikke har noen planer for bilen, men la meg likevel tørre å foreslå grill i sort høyglans med doble riller:

https://www.ebay.com/itm/2014-17-BMW-2-Series-F45-F46-M-Look-Gloss-Black-Front-Grill-220i-228i/162043043934?fits=Make%3ABMW&hash=item25ba84a05e:g:ybQAAOSwE3BXFcz4:rk:2:pf:1&frcectupt=true

Det hadde gitt et fint løft på fronten og vært fin kombinasjon med shadow line ellers :D 

Litt av ulempen på lyktene på F45 er at det hvite feltet øverst blir så markant på mørke biler. Vil tro at litt folie her, enten sort eller helst i bilens farge, ville sett hakket bedre ut? Og selvfølgelig lakkert refleksene bak i bilens farge da, jeg er jo kjent for å ha "anti-refleks-fetisj" ifølge Facebook-gruppen til BMW F10/11 :P 

Både sommer-og vinterfelger synes jeg faktisk var riktig så greie på denne type bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BjornarHS Takk og takk for oppklaring :)

@mslello Takk, må hilse tilbake! Fortsatt fin den E91en og det er ikke til å legge skjul på at E91en er en mer dedikert kjøremaskin enn denne! :) 

@Walkabout Takk :) Skal se litt på det!

 

Blir ikke mye bilder idag, ble hektisk dagen. Jobb til sent ikveld.

IMG_20190110_111941.thumb.jpg.d1f0c4cbf76e1bd476aab2d507c141a5.jpgIMG_20190110_111936.thumb.jpg.4a7abf39383f10694915981b792a87d4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første døgnet har gått og jeg har etter jobb idag fått testet litt og gått over bilen skikkelig. Jeg hadde ikke sett under bagasjeromsmatten eller i motorrommet før nå. 🤷‍♂️ Hittil er det kun positive tinger å si, nesten-> litt tykk A-stolpe og skulle gjerne hatt 10 km til med batterikapasitet på denne årstiden. Jeg kommer meg til og fra jobb og til butikken ganger 2 på en lading og det vil si  knappe 20 km, men på vei til jobb er kanskje 2-3 km av de nedoverbakke. I nedoverbakke må jeg gi på litt for å holde tritt enkelte ganger når den går kun på el, så mye av det jeg genererer går opp i det jeg må gi på. Planen var å generere mest mulig ned, men den kan jeg se langt etter. Jeg har nå resatt all data i Connected Drive for å starte på nytt og det skal bli moro å se hvordan dette utvikler seg. Så siden jeg resatt med nesten tomt batteri har jeg kjørt 2 km med kun 14% av de på el., og har da hatt et forbruk på 1l på mila. Det var kun bratt oppoverbakke, så det blir litt juks å måle etter én tur. Jeg skal ikke bli alt for opphengt i dette, men jeg synes det er moro å følge med! Og planen er å dele litt erfaringer fra en som aldri har vært borti dette før, altså meg. Jeg synes også det er bra at Connected Drive viser estimert tidspunkt for når den er ferdigladet. Jeg lader på svakeste program.

Jeg må ihvertfall si at det var utrolig deilig og få tilbake skikkelige BMW blinklyshendler, slik de skal være! :D 

Det ble dårlig med bilder idag, og slik det ser ut nå blir det dårlig med dette helt til kanskje søndag(må ta bilder ute i dagslys).


840544193_Skjermbilde2019-01-10kl_23_02_22.thumb.png.309b425a854973ca02fb0e6aef0b4660.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott F45!

Jeg har nesten lik. Samme farge og M-Sport, men i 220d utgaven. Vurderte Xe men må ha krok, så da gikk ikke det.

Rart dette med F45 og større hjul på vintersettet. Min er solgt ny i Oslo og hadde også 18" vinterhjul og 17" sommer. Var heldig og fikk byttet 17" mot et sett originale 18" sommerhjul, så nå er det i orden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med riktig merke igjen Marius! :grin: Helt riktig farge også :-P Mineralgrau er faktisk en meget pen gråfarge. Den skjuler også godt småstriper :D Så lett å holde pen. 

 

Min far hadde en slik som lånebil en dag, så fikk testet litt selv. God å kjøre, men henger meg på kritikken om A-stolpen. Den var feit den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gabz skrev:

Spennende å lese rapport av hvordan den fungerer i reell praksis :) 

Ja, skal prøve å være flink på å rapportere :) 
Litt om el. igjen -> når den er ferdigladet, så står det 34km tilgjengelig elektrisk kjøring på Connected Drive. Realiteten er under halvparten og det tror jeg skyldes den bratte bakken på vei hjem på 3km som spiser batteri mildt sagt. Uansett tror vurderer jeg å slutte med MAX eDrive som jeg har gjort og heller kjøre på AUTO eDrive. Da tenker jeg at jeg har batteriet lengre og til situasjoner hvor jeg kan trenge det, som i bysentrum. :) Siste turen igår ble gjort i Sport, med alle krefter tilgjengelig. Ble vinterføre her oppe og med å kun kjøre på elektrisitet så slår antispinnen så hardt inn når den slipper at jeg mister all kraft og bilen stopper helt opp(ikke helt da, men det føles slik). Jeg skal forske litt med kun el.drift(bakhjulstrekk) uten antispinn, for å se hvordan bilen oppfører seg da. Jeg fikk en megasleng i en sving lengre nedi bakkene her hvor det var slaps og is og bilen var superenkel å hente inn igjen da. Jeg kjører piggfritt.

Under kjøretips kommer vurdering etter forrige tur og siden jeg hadde den i Sport så er det kun 1 stjerne.


2123269353_Skjermbilde2019-01-12kl_08_14_37.thumb.png.29c368cfe64beed0e41d85d681879235.png

 

Edit: Fra butikken og hjem nå, siden ikke Connected-appen tillater skjermbilder på telefon, måtte jeg ta bilde med en annen telefon av min :lol:

IMG_20190112_090303.thumb.jpg.3dabc9de21797dc3e6839b321d7ad7ff.jpg

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble fothvilern fri for beskyttelsesfilm. Men her må jeg gå grundig til verks og fjerne limrester. Var vanskelig å få av når den har blitt brukt så "mye" med film på. Skal bestille gummimatter til gulvet når jeg kommer hjem igjen ikveld.

IMG_20190110_221911.thumb.jpg.f25c890c3681a182c424889c03d03ad0.jpgIMG_20190110_222112.thumb.jpg.c3e9bfa6bf7e1c4c90083499eb7afba3.jpg

Bagasjeromsplassen er ikke ille, neste prosjekt er gummimatte der også.

IMG_20190110_221711.thumb.jpg.439119b5d475d69c1b5e45b5c228855c.jpgIMG_20190110_221730.thumb.jpg.3d173a0d6a0fb7f805f4a52e5cc1686c.jpg

Trygt parkert på jobb idag :)

IMG_20190112_084309.thumb.jpg.99e1bde9fd8098dba61a97aceaaa04fd.jpg

 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...