Anbefalte innlegg

Vil det alltid være nok strøm til at den opprettholder firehjulsdriften, eller kan du risikere at bilen blir en ren forhjulstrekker? Om det alltid er nok strøm til å opprettholde firehjulsdrift, og du kan i gitte situasjoner kun kjøre med ren bakhjulsdrift, er det jo egentlig ikke noe å "frykte" med drivlinjen på disse utgavene, eller andre UKL-baserte BMWer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Vil det alltid være nok strøm til at den opprettholder firehjulsdriften, eller kan du risikere at bilen blir en ren forhjulstrekker? Om det alltid er nok strøm til å opprettholde firehjulsdrift, og du kan i gitte situasjoner kun kjøre med ren bakhjulsdrift, er det jo egentlig ikke noe å "frykte" med drivlinjen på disse utgavene, eller andre UKL-baserte BMWer.

Den kutter ren el ved 7%(selv om det står 0% på Connected Drive) slik at man alltid skal ha krefter på lager og opprettholde firehjulstrekken ved behov. Jeg kan kjøre i ren bakhjulstrekker ved kjøring på MAX eDrive, noe jeg gjør i de aller fleste tilfellene. Den lader ved kjøring på kun fremhjulene, men siden det har vært skikkelig snøføre fra jeg kjøpte den så har ikke det skjedd enda(med mindre jeg velger SAVE eDrive, men da fyker forbruket til værs). :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Saltkjelen hentet denne opp i iDrive nå. Siste bilde er litt uklart, men lesbart. Jeg kjørte. Første bilde er på tomgang med fossilmotor i gang. Ved 4x4 og kjøring vil motoren bli oransj og det kommer en oransj pil foran bilen ilag med den blå som indikerer eldrift. Errormeldingen dere ser er bare antiskrensen som er slått av :)

IMG_20190119_163117.thumb.jpg.65193964cb8d0c6e864073550dd6d826.jpgIMG_20190119_163404.thumb.jpg.8282eb18fccd617276cb5349421c6bfa.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive