Gå til innhold

Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Ser ut til at det blir testing av denne på langtur neste mandag :) Molde - Trondheim og retur. Jeg er av gamlesorten og kjører derfor om Oppdal og ikke de nye fine veiene ytre om Halsa og der. Det er lengre der jeg kjører og er ca. 27 mil én vei 🤷‍♂️ Da tenker jeg at "SAVE eDrive" er rett modus, så får vi se hvordan det går.

IMG_20190220_063806.thumb.jpg.45b29bee2c926e31c72d72c0747740c1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ser ut til at det blir testing av denne på langtur neste mandag :) Molde - Trondheim og retur. Jeg er av gamlesorten og kjører derfor om Oppdal og ikke de nye fine veiene ytre om Halsa og der. Det er lengre der jeg kjører og er ca. 27 mil én vei 🤷‍♂️ Da tenker jeg at "SAVE eDrive" er rett modus, så får vi se hvordan det går.

IMG_20190220_063806.thumb.jpg.45b29bee2c926e31c72d72c0747740c1.jpg

Hvorfor ikke auto, evt kombinert med ecopro? Bruker du GPSen vil den i teorien spare strømmen til tettsteder og lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, macrorain skrev:

Hvorfor ikke auto, evt kombinert med ecopro? Bruker du GPSen vil den i teorien spare strømmen til tettsteder og lignende. 

Å ? Jeg aner ikke 🤷‍♂️ Får forske litt her, trodde SAVE var greia. Ecopro... gjør ikke det slik at varmeapparatet og motoren ikke har full kraft? Aldri testet, går kun i comfort og sport. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marius2002 skrev:

Å ? Jeg aner ikke 🤷‍♂️ Får forske litt her, trodde SAVE var greia. Ecopro... gjør ikke det slik at varmeapparatet og motoren ikke har full kraft? Aldri testet, går kun i comfort og sport. :)

På save så kjører den utelukkende på bensin. Ecopro reduserer strømbruk litt ja, og kjører så økonomisk som mulig mtp gir og girskift og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, macrorain skrev:

Spørs jo hva du vil oppnå da, men trolig Auto/Ecopro hvis du vil kjøre mest mulig økonomisk ja. :) 

På langtur er det jo det, siden tanken er så liten :) Sjekket litt i bilens instruksjonsbok nå og der stod det at den i ecopro ville tilpasse seg navigasjonsruten :) Takk!

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Chris A skrev:

Testet en slik i dag når jeg var på service med min. En god bil å kjøre. Litt fancy den funksjonen med HUD'en :-) 

Herlig, jeg har inntrykket av at mange blir overrasket over at F45 faktisk ikke er ille selv om de er annerledes :) Man skulle selvsagt ønske at drivverket på  vanlig F45 er oppsatt som en bakhjulstrekker, men 🤷‍♂️ Fancy med HUD, men jeg har det ikke dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen fra en langtur. Bikket 50 mil idag. Det var en tur verdt med denne og å lære den å kjenne. Med 53,7 kjørte mil havnet gjennomsnittet på 0,59 og det er ikke ille. Bilen var ladet fullt opp før start, men ladet ikke underveis. Jeg kjørte i Ecopro og Auto edrive og det fungerte. Minuset er de gangene jeg ville hurtig opp i fart, type bånn gass, da ville ikke Ecopro tillate det. Så i de to forbikjøringene og der jeg ville kjøre aktivt ble Sport brukt. 

Jeg er ræva på bilder underveis, fordi jeg bare vil kjøre :D

Startet 05:09 idag, resatte kjørecomputeren:

IMG_20190225_050733.thumb.jpg.6d12178d9f877610a66277b6109ba719.jpgIMG_20190225_050814.thumb.jpg.40a20c80862d1f6364b29ba4c7be7fba.jpg

Ecopro og navi er på:

IMG_20190225_050913.thumb.jpg.395e423bb20a25e7575bdde19b63edbb.jpg

Og så ble det ikke fler bilder før jeg nå kom hjem igjen :D

IMG_20190225_152249.thumb.jpg.1f444c1a091d30a520681205225f59c5.jpgIMG_20190225_152802.thumb.jpg.58995731760b89cc4f55478010f971b0.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, papertiger skrev:

Hvordan er denne bilen satt opp? Sportslig, komfortabelt? Sånn sett opp mot E91’en du hadde f.eks.

Komfortabel og man sitter mer oppreist. Den er sportslig om man vil det, har man den i Sport er den ganske villig i den grad man kan kalle den det, den gjør jo 0-100 på ca. samme tid som en 530d :) Jeg liker jo Sportsseter godt og de er veldig gode, men jeg foretrekker fortsatt alcantara M-Sport-seter uten og klage på de skinnsetene jeg har nå.
Det jeg merker er at på svingete veier som idag med litt fart i, så kjenner jeg at jeg savner litt den RWD-feelingen E91en hadde. Innad i byen bruker jeg kun elektrisk drift og da er det jo RWD. Ellers på lange strekker merker man ikke forskjell egentlig. Jeg er iallefall superfornøyd og kan lett anbefale en slik, da det er mye bil for pengene. Men ja, E91 er mer kjøremaskin enn denne.

Det var litt moro idag, jeg lå bak en lastebil lenge og egentlig bare ventet på mulighet for å kjøre forbi. Bak meg lå det en E61 og var hissig og presset og hadde gjort det en stund. Jeg visste om en strekke og satt den i Sport og hadde egentlig alt klart. Jeg la meg ut, E61en gjorde det samme og kom helt oppi ræva mi. Jeg trykte pedalen i gulvet og både lastebilen og E61en kom lengre og lenge bak i speilet. Jeg tror ikke han hadde forventet det. Morsomt øyeblikk for meg, sikkert dødsteit for alle andre :lol:

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker forbruks rapport som dette :)

ikke mange med hybrider her som poster forbruk og real life erfaringer.

0.59 på de relativt flate veiene, tror nok du bør klare enda lavere resultat om du går all in! F.eks har du nye nedover før et tettsted er save mode det rette valget, før ren elmodus det det går sakte. Og så ren bensinmotor uten opplading av batteriene igjen, før du finner ny nedoverbakke, først da kan du svitsje over i auto og ligger der videre.

Har sett mye på youtube og de som virkelig gror dette må hele tiden inn på kjøremodus og bruke alle triks. Medlajen er en en neget stor besparelse som disse i teorien skal klare. Hypermilere klarer 0.4 på en slik bil. Auto mode er typisk 0.55-0.6 under de fleste forhold.

Jeg har sett nok film til å uttale meg 😂 men må innrømme det frister å prøve nettopp en e-modell av den grunn at hypermiling er artig synes jeg. Men enn så lenge er rekkesekser i noen år til det som blir her.

Fortsett med forbrukstall og erfaringer med kjøremodus ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott «blogg» du har vedr. bilen. Det er jo en bil man kanskje ikke kjenner så mye til, så da er det litt moro å lese hvordan det fungerer i det daglige. :)

Har ikke blitt at jeg har skrevet her tidligere, men gratulerer med kjøpet ihvertfall. :) 

Det er ikke så ofte jeg er oppi dine trakter, men for noen uker siden kjørte jeg (nesten) samme tur som deg, bare jeg begynte i Kristiansund og endte opp på Værnes (vet at du bor i Molde, men er nå i nærheten 😛).

Riktignok i en Hyundai, og sikkert den ruten du ikke kjørte, men likevel en forholdsvis fin tur, som i tillegg gjorde at jeg nå har kjørt hele E39 fra Ålborg til Trondheim. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Marius2002 changed the title to Marius2002s F45 225xe M-Sport - et avsluttet kapittel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...