Gå til innhold

Bremsene bet bedre før bytte. BMW 3 serie.


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 16 modell 320xdat i august som nå har 46000km på telleren. Mistenker nå at det er kast i skivene foran, bremsene bak ble byttet i sommer på 35000km.  Har vært i kontakt med Sulland og de var usikker på om bremsene ble dekket av garantien, men de skulle sjekke. Det kan derfor være at jeg må ut og handle nytt. Originale bremser havner på 7200kr pluss arbeid og det er 5000kr over hva jeg finner Bosch til. 

Tidligere når jeg har byttet bremser, virker det som de nye bremsene tar dårligere enn de gamle. Er det derfor noe spesielt jeg må se etter? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du sammenlignet de når det ene settet var helt nytt og det andre innkjørt. Jeg synes også at helt nye klosser biter litt dårlig kontra de gamle, men så går det seg til.

Men klarer du å merke at det bremser mindre bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, er den sammenligningen jeg gjør. Nå var bremsene bak byttet før jeg overtok denne bilen, men på E91 byttet jeg alt samtidig, og har fundert på om jeg vil få samme opplevelse denne gang også🤔, eller om det har noe med produsent å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merker en forskjell, er derfor jeg spør. Burde jeg prøve noe annet enn Bosch? 

5 minutter siden, E.H.D skrev:

Av ren nysgjerrighet, hvorfor ble bremsene bak byttet allerede etter ett par år og 35000 km?

Bremsene ble byttet grunnet kast og ble dekket av garanti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Eivind320x skrev:

Ja, jeg merker en forskjell, er derfor jeg spør. Burde jeg prøve noe annet enn Bosch? 

Bremsene ble byttet grunnet kast og ble dekket av garanti. 

Men ordnet de årsaken til kastet?   Som regel blir det kast i bremsene fordi hovedforingene slipper.. Fikses ikke det vil du få kast i de nye bremsene også..

Nye bremser er ofte dårligere enn de gamle i starten, fordi det tar litt tid før bremseklossene sliter rett spor i skivene så de passer sammen. Fram til det skjer er det bare "topppunktene" av klossen som streker mot skiven når du bremser. Det vil bli bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...