Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, eg har en Bmw 320d E46 2003 modell der eg ikkje får kontakt med bilen på noken som helst måte.
Har målt ut diagnose kontakten å fant ut at det var en modul som lå å trekte strøm. Så eg nappa ut ene ledningen til canbus systemet så den fikk riktig volt i seg. Var 1 lilla ledning av 3 som trekte strøm, alså en modul en eller annen plass som trekker strøm. Den laveste spenninga som er i diagnose kontakten er nå 11.52volt, men får forsatt ikkje kontakt med bilen. 

Eneste eg får kontakt med er motor...Får lest ut live verdier å den slags men ingen ting på bilen sin side. Har prøvd pc og kabel på en 330d e46 som eg har stående å den ville koble seg til. 
I utgangspungtet er bilen klar for EU men problemet er i bunn og grunn at abs vil lyse under eu som gjør at den ikkje går igjennnom, uansett vil eg ha dette fiksa før eller seinere. Har også målt ut at det er strøm fram til abs enheten, til og med skifta abs enhet (en brukt vel og merke, men sku fungere i følge selger) begynner å gå tom for ider her ka det kan være. Har og målt ut en del gjordingspungt som eg veit om. Alt framme i motor rom + på høyre side under gulv matta. 
Har og eg baklys som lyser hver gang eg starter bilen, tar eg inn å ut sikringa så er det iorden igjen.

Eg bruker da INPA med kabel som er INPA kompetabel, er og knapp oppå som eg har prøvd alle forskjellige moduser på.

Skiltnummer VF89462 og bilen har ASC MK20.

Alle abs sensorer er heilt nye, får heller ingen feilminne på noke som helst som gir meg noke spor.

HJØLP!

Endret av eiriklygre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen deler jo mye elektronikk med e39. E39 har hatt litt problemer med instrument panelet som låser bus, og dermed svarer ingenting.

Jeg vil tro du har problemer med canbus en plass, at noe kortslutter den eller ligger å ødelegger for de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Sikkert ett long shot dette, men det fungerte for meg når jeg ikke fikk kontakt med bilen. Kobl ut styrevinkelsensoren (rett over pedalene). Jeg aner ikke hvorfor, men jeg fikk ikke kontakt via OBD når den sensoren var røket.  Koblet fra sensoren, og da fikk jeg kontakt igjen.

Montering av ny sensor har vist seg å by på litt mer problemer da, fordi den har skiftet delenummer, så styreenheten kjennet ikke igjen den nye sensoren, og bilen må programmeres før du får kalibrert den nye sensoren.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...