Gå til innhold

Koble ut IBS e61 lci , erfaringer ?


stig.
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå en 2010 mod 520d som er til og fra jobb bil , vet batteriet er i ok stand , tenkte å måle lading etterpå , får opp to feil å begge kan vel mest trolig virke som IBS feil sånn jeg har skjønt det .

får opp feil mld i ny å ne , på increased battery discharge . Å varmeappvifte funker ofte kun på aller laveste trinn ( kjenner det blåser bittelitt ) å når jeg trykker på defroster knappen . 

Har noen noe erfaring med å bare bruke bilen uten IBS tilkoblet ? Tenkte først å koble den ut for å se om feil mld ble borte å om vifta virker som den skal , men ser liten vits å bruke så mye kr på en lit tullette sensor spør du meg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 IBS lager mye rare feilmeldinger innimellom. Å koble den fra noen dager er ikke noe problem når en feilsøker. Kan like godt være defekt den. 

Men har du feilmeldinger på IHKA på diagnosen?  Viften min var helt defekt da den oppførte seg slikt. For øvrig ikke noe med IBS å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta mi virker  , men får ikke regulert hastighet , den blåser typ stort sett på minimum , men drar opp på max hvis jeg setter på defrost , nei ikke tatt noen diagnose , den battery discharge greia kommer av seg selv i display i ny å ne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, stig. skrev:

Vifta mi virker  , men får ikke regulert hastighet , den blåser typ stort sett på minimum , men drar opp på max hvis jeg setter på defrost , nei ikke tatt noen diagnose , den battery discharge greia kommer av seg selv i display i ny å ne. 

Prøvd med annet klimapanel? 

På min bestemte den hastighet selv til slutt så døde den helt. Skiftet også på en kompis sin bil. Fikk aldri stilt viften manuelt. 

Må få tatt diagnose og se hva og om det ligger feilkoder på klima, IHKA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , har ingen e61 delebil stående :-P eneste som er litt snodig her er det at begge feila dukka opp samtidig :-S eller samma uka vertfall . Tenkte vertfall å måle ladinga nå i efta å se , å se om viftejusteringa fungerer som den skal etter jeg kobler av ibs

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte ladinga på bilen å den var ujavn , så også at jeg må bytte reimhjul på veiv a:-P om dynamoen er så følsom at det skal ha noe å si vet jeg ikke ,

men skal prøve å konle ut ibs å se hva den sier , skulle fått tatt en diagnose også , noen som vet om dårlig ibs kan gi ujavn ladespenning ( svingte mellom 14,9 å 13,5 v , har aldri vert borti en dynamo som har ukavn lading på tomgang :-S   ) 

så jeg hadde tre kabler på minus pol , en enkelt leder som så ut som gikk typ rett til + pol , å en to leder kontakt som gikk inn i bilnettet , vet noen om det bare er å ta av to leder kontakta for å koble it ibs ?

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, quandt1960 skrev:

Vet ikke hvorfor en burde koble vekk noe som er bra hvis det fungerer korrekt. IBS har en omfattende funksjon som ivaretar flere komponenter på en bedre måte enn om du ikke hatt det. Blant annet batteriets levetid. 

Mens bilen var ny og innen garanti klarte ikke BMW forhandler å finne ut av at bilen ble strømtom gjentatte ganger og batteriene døde etter ca 1 år, fikk 2-3 batterier på garanti.  Jeg nappet så av IBS og kjører nå med en stabil lading på 14,8 volt. Batteriet har nå levd i ca 5 år og bilen starter. Hva kan være bedre enn det?  En feilkode kan jeg leve med..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 540is skrev:

Mens bilen var ny og innen garanti klarte ikke BMW forhandler å finne ut av at bilen ble strømtom gjentatte ganger og batteriene døde etter ca 1 år, fikk 2-3 batterier på garanti.  Jeg nappet så av IBS og kjører nå med en stabil lading på 14,8 volt. Batteriet har nå levd i ca 5 år og bilen starter. Hva kan være bedre enn det?  En feilkode kan jeg leve med..

 

Ting er der som regel av en grunn og da er det best når det fungerer.😊

 

Når det gjelder hastigheten på viften, vil den redusere seg for å spare strøm om det er litt lite kapasitet på batteriet, som det gjærne kan være no på vinterstid. Viften vil da skru seg på fullt om du trykker på knappen for frontruten, men klarer bare å regulere opp til halv styrke ellers.

Når det gjelder battery discharge ville jeg sjekket IBS, Batteriet, moduler, dynamo.

 

Endret av kapteinh
Tilleggsinformasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nappet av IBS , feilkode i display  ble borte, den lader nå stabilt å ikke noe mer tull med vifte opplegget , å hørte det var mer futt i starteren etter en dag ( sikkert fordi den får mer lading) , så håper det var den som var roten til mine problemer.

så lenge da den ikke kommer til og slite med å bli strøm tom ( noe jeg tviler på da bilen blir brukt mye isj 40.000 i året  ) så gidder jeg faktisk ikke å ordne med ny IBS  om jeg ikke må . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...