Gå til innhold

E46, igjen


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Vært fri for BMW i noen år og kjøpte en E46 bruksbil for noen mnd siden, og "fant igjen bimmers" men hadde ingen plan om å lage egen tråd til den.
Men, man finner alltids ut av ting på feks FB men det er rotete, lite oversiktlig og ikke i nærheten av det trivelige bimmers det iallefall pleide å være så slår et lite slag for å fremme forum over FB.

Bilen er ikke spes spennende og ikke kommer det til å bli et ellevillt bygge men jo mer jeg har gått bilen etter i sømmene jo mer er det åpenbart at det var en dyr bil i 2002 når den var ny.

VIN decoder, tok med det som er nevneverdig. I tillegg har jeg funnet ut  på en FB-gruppe at mistanken min om at setene ikke er vanlige stemte;  They are very rare fatura spec seats. 

Type 325XI (EUR)
Series E46 (3 Series)
Body Type TOUR
Steering Left Hand Drive
Engine M54
Displacement  2.50
Power 141kw / 192hp
Drive ALLR
Transmission Automatic
Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery HIGHLEDERLIGHTGELBE 46 (V5LT)
S338A M Sports package II
S710A M leather steering wheel
S716A Aerodynamics package
S785A White direction indicator lights
S789A BMW LA wheel Individual
S403A Glass roof electrical
S411A Window liftselectric front rear
S423A Floor mats velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automaticdip
S464A Ski bag
S473A Armrest front
S481A Sports seat
S494A Seat heating driverpassenger
S663A Radio BMW Professional
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control PDC
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S520A Fog lights
S548A Kilometercalibrated speedometer
S550A Onboard computer
S203A 4wheel drive
S205A Automatic transmission
S249A Multifunction f steering wheel
S261A Side airbags for rear passengers
S210A Dynamic stability control
S313A Foldin outside mirror
S354A Green windscreen green shade band
S386A Roof railing
S760A High gloss shadow line
S761A Individual sunshade glazing
S772A Interior moldings Alu Black Cube
 
Svart bil med vinterhjul og gråhvit av salt har ikke blitt tatt presentable bilder av enda. Men nå er tråden her,  og jeg har kjøpt etpar m2 med greier til den som skal på/inn etterhvert så får diske opp med noen bilder etterhvert.

IMG_9644.thumb.JPG.d5dcff34aacc67d83a3b09e80fbb2539.JPG
 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 
   
   
   
   
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, da! :) Kjekt å se deg igjen. 

Fornøyd med vinteregenskapene? Kjøpte en 2001 Forester som vinterbil denne gangen, og må si at den er ganske rå på vinterføre. :) Har ikke fått bruk for lavserie enda, men det er nå der.  Synes faktisk den er bedre å kjøre på snø enn asfalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Thundercoil skrev:

Gratulerer, da! :) Kjekt å se deg igjen.

Takk, og likevice.  :)  
Har jo hatt BMW og 4wd før med det var manuell E30 IX med en bar ladetrykk så det er forskjell, men syns absulutt ikke at denne
er kjedelig.


Mulig det har noe med sammenlogningsgunnlaget å gjøre, E46en erstattet en Range Rover Classic som hadde ca alle mods tilgjengelig og ikke var verdens beste bruksbil etterhvert  så må si at jeg liker den frem til nå  :)

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nesten E46 FL er penere nå enn når den var ny, M-Techbilene holder seg usedvalig godt syns jeg.
Egentlig alltid vært motstander av lyst interiør og automat men det tok ikke lang tid å bestemme meg for at det kler bilen.

Etpar bilder av skittent interiør fra jeg forsket på det. Er ikke shinet skikkelig opp enda men blir nok blir bra etter litt oppmerksomhet.

IMG_9646.thumb.JPG.808a1cefc2c82e6c1da62caf20d8fb41.JPG

 

IMG_9647.thumb.JPG.106b37e44d30a5c6f9f054818bc7913f.JPG

Også kjøpt et sett hjul som skal på til sommeren etter en runde med pulverlakk. Har originale temmelig strøkne style 68 med bra dekk til salgs hvis noen har lyst på. 215 og 245 hvis jeg husker rett.

IMG_9674.thumb.JPG.71578463cde3704ca7d5d942ca6227d3.JPG

Er en bra bil men bar preg av å ikke ha blitt brukt penger på, på en stund, så jeg har byttet plugger (det sto BMW på de gamle så gudene må vite når de ble byttet sist) toppdekselpakning som lakk som ei sil, begge bærearmer foran, bensinpumpe med tankarmatur (kjørt tørr etpar ganger pga feil på målern og hatt startprobl pga pumpa) bensinfilter og alt av bremser inkl skjold bortsett fra calipere bak. Satans veisalt..

Har liggende justerbare Koni sport dempere, H&R fjærer, topplager og stablenker samt en shitload of bra stereo så det blir nok enda triveligere å kjøre E46 når det nærmer seg sommer og jeg gidder å få dette på plass.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
17 timer siden, Kvasi skrev:

Fikk omsider dekk fra dekkonline, de anbefales ikke etter 3 uker med totalt kaos, men nå er nå sommerhjulene på og det er plaster på såret.

Hjul-R.thumb.jpg.f301335051b4e54b3b7be65b31b444bc.jpg

3 veker er ingenting. I fjor sommar venta eg 7 veker og fekk 6 dekk i staden for 4 😅 Men utanom den gangen så har dekkonline alltid vore greie å handla med. Litt lang leveringstid sidan lageret er i Tyskland, men ellers enn det er alt tipp topp 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med "ny" fin BMW. Det er ingen nærbilder av bilen, men jeg formoder at det er et nogenlunde rustfritt eksemplar du har kjøpt. På avstand ser den i alle fall veldig fin ut. Hvordan er det så å kjøre M54B25 motoren (og E46 selvfølgelig) så mange år senere?... :)

Når man handler på daekonline.dk her på Jylland kommer dekkene 2-3 arbeidsdager senere med tysk budbil fra Hamburg. Hele Jylland sorterer fraktmessig under Hamburg som et slags "Stor-Hamburg".

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en E46 så selvsagt er det rust i hjulbuene foran, begge skjermene skal byttes. Bortsett fra det er det faktisk ikke mye å sette fingeren på. Brukt to timer på å rubbe, polere og vokse panser ii ettermiddag, av en eller annen grunn har noen bestemt seg for at å ripe inn en BMW-logo på ca en meter diameter va en bra plan.
Fikk det bort etterhvert men et strøken panser viser helt tydelig hvor mye jobb jeg har igjen med resten av bilen. 
Skulle opprinnelig være en bruksbil, men skulle ikke så mye eierskap til før den blir påkostet og får manlove  :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 17.15, RF91 skrev:

3 veker er ingenting. I fjor sommar venta eg 7 veker og fekk 6 dekk i staden for 4 😅 Men utanom den gangen så har dekkonline alltid vore greie å handla med. Litt lang leveringstid sidan lageret er i Tyskland, men ellers enn det er alt tipp topp 😄

Handlet der flere ganger tidligere og rekorden er 3 dager til her nord for polarsirkelen, men nå har de tydeligvis satt sparekniven i fraktdealen sin. Og når de i tillegg disker opp med verdens dårligste kundeservice er det ingen tvil om at mer penger får de definitivt ikke hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...