Gå til innhold

20" felger på f30


 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Vet det er mye diskusjon om f30 burde kjøres med 18" 19" og 20" felger. Jeg er nå litt gærn av meg selv og klinka til med 20x9 et35 og 20x10 et40. Selgeren forsikret meg om at det var det beste oppsettet til min bil, så får se om det stemmer til sommeren. Hvilke dekk mener dere jeg burde gå for? Litt info om min f30 er at det er en 320Xd 2015. takk for svar på forhånd.

52136300_1436795439784090_8516142088872525824_n.jpg

IMG_20190205_232924_258.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller helst burde du gått for 225/35-20 og 255/30-20 i stjernemerket versjon, men det blir kanskje litt smalt på disse felgene.

Alternativt kan du vurdere 235/35-20 og 275/30-20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal gå bra, men dette er teoretiske tall, så det kan være annerledes når en måler dekkene fysisk.

Strekk påvirker normalt ikke rulleomkrets, men i ekstreme tilfeller vil jeg tro noe skjer der også (men isåfall har man jo ofte tilsvarende både foran og bak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, awt skrev:

Ja, det skal gå bra, men dette er teoretiske tall, så det kan være annerledes når en måler dekkene fysisk.

Strekk påvirker normalt ikke rulleomkrets, men i ekstreme tilfeller vil jeg tro noe skjer der også (men isåfall har man jo ofte tilsvarende både foran og bak).

Dekka blir kanskje allerede litt strekt med 225/35? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Eivind320x skrev:

Her ville jeg droppet mix dimensjon og gått for lik. Det sparer x-drive kassen, og du beholder garanti på drivverket. 

Det er ingen problem å kjøre med forskjellig dimensjon, så lenge man tar hensyn til det. Problemet er alle de som ikke tar hensyn og bare setter på noe de tror passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW anbefalte meg å bruke 4 "fram" felger med den dekkdimensjon som er foran, da gammelbilen kranglet. Da kan du kjøpe det dekkmerke du vil uten at BMW krangler med deg om stjernemerkede dekk. 4 stk 9x20  ET35 med 225/35-20 burde kle bilen fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Eivind320x skrev:

BMW anbefalte meg å bruke 4 "fram" felger med den dekkdimensjon som er foran, da gammelbilen kranglet. Da kan du kjøpe det dekkmerke du vil uten at BMW krangler med deg om stjernemerkede dekk. 4 stk 9x20  ET35 med 225/35-20 burde kle bilen fint 😊

Ville i utgangspunktet gjøre det samme, men selger forsikret meg om at "staggered" oppsett ville være mye kulere, og jeg beit på :D Spurte om jeg kunne sende tilbake bakfelga og bytte mot 20x9 men fikk som svar at de ikke har bytterett sånn helt uten videre, så vet ikke om jeg når gjennom der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi selger ikke må erstatte en eventuell ødelagt transferkasse på din bil. Bmw gir heller ikke garanti på ei ny kasse om du ikke bruker stjernemerkede dekk og kjører med mix dim. Du får skrive tilbake til selger og si at du heller vil heve kjøpet fordi oppsette ikke er egnet for en bil med X-drive. 

Du har 14 dagers angrerett og kan benytte deg av den. 

 

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Orjan skrev:

Alpina bruker 245/30 foran på 8" felg og 265/30 bak på 9" på sine Allrad/Xdrive biler.

Tror Alpina har gjort noe med fordelingskasse/drivverk, for den kombinasjonen vil ikke fungere på vanlige modeller med xDrive.

F90 M5, og forsåvidt også nye X3 M og X4 M har også «ulogiske» dekk når det kommer til rulleomkrets, så der er det også noe som er endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

F90 M5, og forsåvidt også nye X3 M og X4 M har også «ulogiske» dekk når det kommer til rulleomkrets, så der er det også noe som er endret.

Lurer på om de har gearet om transferkassa eller om de har byttet clutch til en som tåler mer sluring. Disse bilene har vel i utgangspunktet mer bakhjulsdrift enn firehjulstrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...