Gå til innhold

GS vs Koed


quandt1960
 Share

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som reagerer  på GS sine priser om dagen? Eksempel: jekkpunktgummi 

 

GS skal ha 779kr for 4 stykk med min BMWCCN rabatt på 20%. Koed skal ha 364kr inkl frakt! Febi Bilstein 

Dette går igjen på alt av Febi B og generelt mye annet. Kombinert med at GS har fjernet delenummer fra sin etk er vel valget ikke vanskelig lengre dessverre. 

Liker GS godt men dette begynner å bli litt latterligt, er jo samme del jo! Det samme har jeg opplevd både på flere ting. 

image.thumb.png.333c9567b7a547069954dcb2f2e5e1ab.png

 

image.png.d78ee396f8bb3cded7e53105bb9fe5df.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En original på koed koster jo 271,- stk før rabatt. Så prisene er vel nesten lik på den delen der. 

364kr inkl frakt fra Koed stemmer heller ikke, prisen du ser i handlekurven er ikke inklusiv frakt. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, scoot skrev:

En original på koed koster jo 271,- stk før rabatt. Så prisene er vel nesten lik på den delen der. 

364kr inkl frakt fra Koed stemmer heller ikke, prisen du ser i handlekurven er ikke inklusiv frakt. 

Frakt kommer i tillegg ja men om du handler mer så er det ikke ille. Jeg ser på samme del, begge uorginale Febi Bilstein. Jeg bruker den lokale GS butikken i Bergen en del fordi det er veldig bra kundeservice der men bruker Koed mer og mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare du som reagerer på at GS har blitt dyrt. Etter at Bavaria overtok så har prispolitikken endret seg veldig. Irionien i det hele er at når jeg skal ha orignale deler så går jeg til Bavaria, der får jeg samme pris eller bedre pris. Også får jeg delen fortere, gjerne med en gang. Jeg er sikker på at Bavaria i Arendal lagerfører basic servicedeler til M50B20 kun fordi de vet at jeg fortsatt kjører en i det daglige 😂

Så originaldeler kjøper jeg på Bavaria, mens uoriginale deler (alternativ vare av god kvalitet) kjøper jeg hos Koed. Koed er billig, raske og veldig service innstilte 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må sammenligne epler med epler. (Jeg ser trådstarter gjør det, men det er ikke alltid tilfelle når noen er sure på GS). På originaldeler er de rimelig like på pris. Koed stort sett noen kr billigere, men sjelden mye. På kampanjer er GS alltid billigere. På gode uoriginale deler, som for eksempel ZF/Lemførder er heller ikke forskjellen nevneverdig stor. Sammenligner man imidlertid en Topran bærearm fra Koed med en ZF bærearm fra GS, blir det selvsagt en forskjell. Prisnivået hos begge er også ca på nivå med min lokale BMW-forhandler. Av og til litt over, av og til litt under.

Begge har som regel deler på lager, men det pleier å gå fortere med GS. Og det er alltid fraktfritt ved bruk av Vipps eller Visa/mastercard

Jeg liker veldig godt Koed, så dette er ikke kritikk av de, men mer et forsvar av GS.

 

(På ett punkt støtter jeg kritikken mot GS. At delenummer er borte fra nettbutikken er et klart minus)

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Skulebollen skrev:

Med ccn rabatt er gs billigere enn koed på nesten Alt av original deler. I tillegg får man det fraktfritt fra GS ved bruk av gs-kortet.. 

Forstår virkelig ikke problemet til alle som klager på GS. 

Klager ikke men syns de er blitt dyrere og det er de når jeg sjekker alt jeg har handlet før. Koed er en god del billigere på OE varer. OEM er jo ganske likt priset eller overpriset, alt etter. Koed får også tak i OE deler/produsent som faktisk produserer orginale deler. Det gjør GS og men nettbutikken er blitt dårlig, fjerning av delenummer skal jeg ikke nevne en gang. Dødsirriterende. Spesielt på E39 må du være litt obs på delene, det som står i nettbutikkene er ikke nødvendigvis rett del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett alle men jeg bare lurer. Jeg er glad GS finnes åsså. Sammenligna med kona sin nyere V70 og monopol på org.deler til Volvo så er det å være en DIY mekaniker på BMW en fryd med GS, Koed og Schmiedmann. På kampanjer har jeg faktisk brukt Skruvat og på f.eks Brembo men bruker med GS og mer og mer Koed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...