Gå til innhold

Downpipe


slados
 Share

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært på forumet men prøver meg med en forespørsel om noen har erfaring ang. å ta ut partikkelfilter å erstatte dette med downpipe.Bilen det gjelder er en f11 535d 2011 mod.Må vel kode bort regenerering og dpf. Er det å ta bort dpf noe som fører til økt risiko for slitasje på turbo eller andre motorkomponenter eller er det grei skurring å kjøre uten hvis det blir gjort «riktig».

Håper på gode råd fra noen som har bedre kunnskap på dette 😉

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, slados skrev:

Blir vel litt mere røyk fra eksos da dpf er fjernet og hva bli dommen på en evt. Eu kontroll uten dpf😳

Ja, og litt mer lukt. Kjøp et rør fra TRF med "boks" så bør det gå greit på EU. Bedre for motor å ikke ha partikkelfilter. Må kodes bort ja. 

Jeg har fått godkjent på EU selv med annen downpipe uten "boks", men da såklart ikke på merkeverksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, slados skrev:

Blir vel litt mere røyk fra eksos da dpf er fjernet og hva bli dommen på en evt. Eu kontroll uten dpf😳

Ikke bare LITT... Det ryker som ei diesel purke fra 80 tallet når du tråkker på.. Blir flau, når jeg røyklegger han stakkaren bak meg!! (klarte avgass krava på eu, men jeg kjørte en mil på høyt turtall, før jeg leverte den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Conquest skrev:

Ikke bare LITT... Det ryker som ei diesel purke fra 80 tallet når du tråkker på.. Blir flau, når jeg røyklegger han stakkaren bak meg!! (klarte avgass krava på eu, men jeg kjørte en mil på høyt turtall, før jeg leverte den)

Hvem har tunet bilen din? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Conquest skrev:

Ikke bare LITT... Det ryker som ei diesel purke fra 80 tallet når du tråkker på.. Blir flau, når jeg røyklegger han stakkaren bak meg!! (klarte avgass krava på eu, men jeg kjørte en mil på høyt turtall, før jeg leverte den)

Da er det hvertfall noe som er steike feil 🤓
Min E39 ryker ikke mye uten katalysator å dårlig tune 🛀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestfoldchiptuning...… Skal se veggen bak der jeg starter bilen.. Svart.... Med dpf, så var pottene rene inni, det er de ikke nå!! Men det ryker bare på cick Down og flatt jern!

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Conquest skrev:

Vestfoldchiptuning...… Skal se veggen bak der jeg starter bilen.. Svart.... Med dpf, så var pottene rene inni, det er de ikke nå!! Men det ryker bare på cick Down og flatt jern!

Spørs hvor heftig trim du har, min ryker litt akkurat før turboen kicker inn, lite puff og litt på høye turtall men ikke så voldsomt.

Ikke rart veggen er svart, ved oppstart guffer den på med diesel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mowz skrev:

Spørs hvor heftig trim du har, min ryker litt akkurat før turboen kicker inn, lite puff og litt på høye turtall men ikke så voldsomt.

Ikke rart veggen er svart, ved oppstart guffer den på med diesel....

har tatt ut 82hk og 120nm.. var 258/560 før tuning.  Jeg snakker om full gass/kick down... da ryker det.

 

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Conquest skrev:

har tatt ut 82hk og 120nm.. Jeg snakker om full gass/kick down... da ryker det.

 

Det er jo ikke all verden, klart det ryker litt men ikke så mye du beskriver. Få et map fra TRF i steden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Conquest skrev:

Synes det er drøyt jeg da. Men, har jo sett verre :) 

 

Kan ikke si jeg opplever i nærheten av det du beskriver selv med det dobbelte hentet ut... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...