Gå til innhold

Shattered's E53 SOLGT, hva nå??


Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Shattered skrev:

Oppdaga at bilen sliter veldig dekk høyre framme. Må kjøpe nye framme til mandag, snart tid for vinterdekk men da har jeg i hvert fall sommerdekk som holder neste år :P så må jeg få bestilt time til hjulstillingskontroll :P

Regner med du tar en sjekk av vitale deler på forstilling og 😀

Kan jo være en liten slitedel som lager litt trøbbel .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Daaaa var det min tur til å få kødd med bilen. Har kjørt mye med denne og blitt veldig glad i den på tida jeg har hatt den, blant annet pga at den har vært så snill. Her om dagen sto jeg på butikken og skulle ta i gang, vrei om nøkkelen og den sto leeenge, nesten truet med å ikke starte, før det sa "vroooom" og den dro i gang. Så i dag fikk jeg sjekka opp dette. Ei gåen dyse, etter å ha fulgt med i tråden til @sveigis trodde jeg nesten det kunne være flere som var gått. Merkelig nok skjer dette kun på varm motor, når den er kald er den snillere :P

 

20191127_181400.thumb.jpg.f7a3604753e87d4e368f9429851133ff.jpg20191127_183136.thumb.jpg.b2eb62bd634d7c5af226784e260d5c51.jpg20191127_185317.thumb.jpg.0739e43c70212a8d32b6030d7acc9f42.jpg

Verkstedet til @Djwik, han har alt av utstyr og løftebukk :D

Bestilte kun 1 ny dyse, så får håpe det holder ei stund :P Kjedelig om jeg må bytte de 5 andre også senere. Men den tid, den sorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
18 timer siden, sveigis skrev:

Veldig bra du fikk den iorden igjen go bilen 😀

Virker som det er en boom nå med injektor crash hos mine bekjente .

Er hvertfall fire stk jeg kjenner med samme motor som har kontaktet meg med samme problem som vi hadde.😀

Ja, ikke sant! Første gang på nesten 30 000 km med trøbbel heldigvis :P

Er veldig glad i denne bilen, og ikke minst få testa den på vinterføre er helt herlig! Den går veldig fint på skikkelig drittføre. Stoppa midt i en bakke og kjørte rett opp. Veldig deilig med 4x4! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var det på tide med mer utgifter, må nemlig bytte 2 dyser til. Så får vi se hvor lenge de 3 siste holder. Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte bensinbil😂

Har nå ei stund merka at bilen rister mer enn normalt. Både på tomgang og under kjøring.  Fikk sjekka hva det var i kveld, og pent var det ikke. 

9000 kr er liksom ikke noe man ofte bare kan punge ut :P

skal sies at jeg bestilte 2 bremseslanger også da. Men likevel drøy pris. Originale dyser hadde vel kommet på 16-18 laks sikkert. Tror det er litt over 7 for de. 

Nå begynner jeg å bli lei av dette tullet :P

 

edit: trøsten får være at jeg ikke kjøpte Tahoe som hadde blitt mye dyrere ved eventuelle feil og det er mye kødd med, samt dobbelt forbruk :P

 

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja er dritt når sånt skjer og ikke minst kostbart.

Men sånn er det når man velger å kjøpe bil som er gått et stykke og litt eldre inkludert meg 😀😀.

Vet ikke om det er bare meg ,men føler svært mange har hatt injektortrøbbel både på e53 og E39 eller generelt den motoren .

Trøsten er at når du har fikset dette ,så er det iorden og mange mil i vente .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, sveigis skrev:

Huff ja er dritt når sånt skjer og ikke minst kostbart.

Men sånn er det når man velger å kjøpe bil som er gått et stykke og litt eldre inkludert meg 😀😀.

Vet ikke om det er bare meg ,men føler svært mange har hatt injektortrøbbel både på e53 og E39 eller generelt den motoren .

Trøsten er at når du har fikset dette ,så er det iorden og mange mil i vente .

Ja det er sant som du sier. Litt rart at jeg aldri har hatt trøbbel før med noen av dieselmotorene mine, E61 var bare kjør og service, men der var det mye annet galt enn motor. Deilig å få det i orden igjen ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Shattered skrev:

Ja det er sant som du sier. Litt rart at jeg aldri har hatt trøbbel før med noen av dieselmotorene mine, E61 var bare kjør og service, men der var det mye annet galt enn motor. Deilig å få det i orden igjen ja :D

Kommer jo veldig an på om de feilene har blitt utbedret før du som eier overtar bilen. Noen kan være maks uheldig noe jeg kjenner mange har vært. Når utgiftene kommer på like mye som hva man betalte for bilen så går de vel som skrap. 

Glad min fikk ny HT pumpe og er generelt tatt vare på, 🤣 ellers hadde jeg gått for bensin motor istedenfor 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RemyNG skrev:

Kommer jo veldig an på om de feilene har blitt utbedret før du som eier overtar bilen. Noen kan være maks uheldig noe jeg kjenner mange har vært. Når utgiftene kommer på like mye som hva man betalte for bilen så går de vel som skrap. 

Glad min fikk ny HT pumpe og er generelt tatt vare på, 🤣 ellers hadde jeg gått for bensin motor istedenfor 🤣

Det er helt sant det du sier Remy. Jeg har ikke sjekka gjennom papirene så nøye, men det sto at noe var bytta i forbindelse med at bilen ikke starta på varm motor. Husker ikke hva det var i farta men kan sjekke igjen etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Shattered changed the title to Shattered's E53 SOLGT, hva nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...