Gå til innhold

Shattered's E53 SOLGT, hva nå??


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
På 13.3.2020 den 20.47, sveigis skrev:

Nå er vel denne på stell igjen meget snart vel 😀

Bare en liten 4hjulskontroll igjen så tror jeg alt er i orden fra lista! :D moro med dekk som slites @sveigis :P3tksbo.jpg.55781de6f748701507bd15f7f548038c.jpg

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være "han kjipe", men det er nok langt mer enn ei casterforing som er defekt der, for jeg vil anta at dette er et bakdekk?

Det er helt vanlig at verksteder ikke finner alle feilene i spesielt bakstilling. Så ender man i en uendelig syklus med å bytte en del, hjulstilling og nye dekk, "bilen er god". Deretter "oi, fortsatt skeivslitt" -> bytte en del ->hjulstilling og bytte dekk -> "bilen er god" -> "oi fortsatt noe skevislitt" ---- repeat inntil du selger bilen. Resultat: en bil som ikke kjører som den skal, og skyhøye driftsutgifter.

Vil anbefale å få en som _kan_ eldre bmw til å se over, skrive (trolig lange) lista med hva som er dårlig, og bytte det før hjulstillingskontroll og nye dekk. For egen del bytta jeg _alt_, og hadde fred så lenge jeg hadde e53, og ikke minst en bil som faktisk var god å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TRF skrev:

Ikke for å være "han kjipe", men det er nok langt mer enn ei casterforing som er defekt der, for jeg vil anta at dette er et bakdekk?

Det er helt vanlig at verksteder ikke finner alle feilene i spesielt bakstilling. Så ender man i en uendelig syklus med å bytte en del, hjulstilling og nye dekk, "bilen er god". Deretter "oi, fortsatt skeivslitt" -> bytte en del ->hjulstilling og bytte dekk -> "bilen er god" -> "oi fortsatt noe skevislitt" ---- repeat inntil du selger bilen. Resultat: en bil som ikke kjører som den skal, og skyhøye driftsutgifter.

Vil anbefale å få en som _kan_ eldre bmw til å se over, skrive (trolig lange) lista med hva som er dårlig, og bytte det før hjulstillingskontroll og nye dekk. For egen del bytta jeg _alt_, og hadde fred så lenge jeg hadde e53, og ikke minst en bil som faktisk var god å kjøre.

Nei, dette er foran, så det skal bare være dette. Har gått over alt i forstillinga uten å finne noe mer feil - foreløpig, og budsjettet er ikke så høyt om dagen. Men er med på ideen din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TRF skrev:

Ikke for å være "han kjipe", men det er nok langt mer enn ei casterforing som er defekt der, for jeg vil anta at dette er et bakdekk?

Det er helt vanlig at verksteder ikke finner alle feilene i spesielt bakstilling. Så ender man i en uendelig syklus med å bytte en del, hjulstilling og nye dekk, "bilen er god". Deretter "oi, fortsatt skeivslitt" -> bytte en del ->hjulstilling og bytte dekk -> "bilen er god" -> "oi fortsatt noe skevislitt" ---- repeat inntil du selger bilen. Resultat: en bil som ikke kjører som den skal, og skyhøye driftsutgifter.

Vil anbefale å få en som _kan_ eldre bmw til å se over, skrive (trolig lange) lista med hva som er dårlig, og bytte det før hjulstillingskontroll og nye dekk. For egen del bytta jeg _alt_, og hadde fred så lenge jeg hadde e53, og ikke minst en bil som faktisk var god å kjøre.

Er forhjul det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, TRF skrev:

Da må jo den bilen kjøre _helt_ forferdelig?

Uansett, anbefaler like fult dette: https://koed.no/no-no/product/3160500106HD

Hvis du skal ha bilen ei stund. Dekk og hjulstillingskontroller ofte dyrere å gjøre bare en ekstra gang enn å reparere fult ut første gang.

 

 

Merker ingenting under vanlig kjøring,  er kun ett framhjul som sliter. Har bytta casterstag i sammenheng med dette, så i teorien skal det bare være å ta en hjulstillngskontroll og vips ferdig. Det settet er sikkert noe å ha i bakhodet.

 

E61 jeg hadde slet jevnt på begge framhjul, den åt opp et sett dekk på 1 sesong. 

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt og slitt det var .

Kjøpte ikke du nytt nå i høst ?

Jeg har ikke slitasje på min enda ,men skal gjøre som TRF sier og bytte alt foran etterhvert.

Har en klikkelyd /klakkelyd som kommer og da hvis det er mer som er under tvil skal alt byttes .

Men du får min støtte ,lommebok bestemmer 👍😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Det var voldsomt og slitt det var .

Kjøpte ikke du nytt nå i høst ?

Jeg har ikke slitasje på min enda ,men skal gjøre som TRF sier og bytte alt foran etterhvert.

Har en klikkelyd /klakkelyd som kommer og da hvis det er mer som er under tvil skal alt byttes .

Men du får min støtte ,lommebok bestemmer 👍😀

Jeg bytta sommerdekk foran, var den forrige bilen jeg bytta vinterdekka til før jeg kjøpte x5en ;) Bytta sommerdekka, men hadde ikke råd til 4 så de bak må jeg investere i når jeg får lønn nå. 

Tror neste bil blir gammel Skoda eller liknende, er jo bare trøbbel med disse BMW'ene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Shattered skrev:

Jeg bytta sommerdekk foran, var den forrige bilen jeg bytta vinterdekka til før jeg kjøpte x5en ;) Bytta sommerdekka, men hadde ikke råd til 4 så de bak må jeg investere i når jeg får lønn nå. 

Tror neste bil blir gammel Skoda eller liknende, er jo bare trøbbel med disse BMW'ene :lol:

Trøbbel må du nok regne med vist du ikke tar en større sjau når du først er i gang, og gjelder spesielt understell så vil du uansett få den onde sirkelen med delebytte, hjulstillingskontroll og dekkbytte. Dette er aldrende biler, men tar du alt med en gang så får du en mer forutsigbar bil og ikke minst økonomi på sikt som om du skulle eid feks en skoda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Shattered changed the title to Shattered's E53 SOLGT, hva nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...