Gå til innhold

Parkerings lyspære


MrVappe
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min er en 1997 E39 528i, i parkeringslysene forran fant jeg at det var led pærer som forigje eier hadde satt inn. Jeg bare lurer på om hvilke halogen pærer jeg skal kjøpe og hvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrVappe skrev:

Bilen min er en 1997 E39 528i, i parkeringslysene forran fant jeg at det var led pærer som forigje eier hadde satt inn. Jeg bare lurer på om hvilke halogen pærer jeg skal kjøpe og hvor

Hvis du fortsatt har manualen, skal både riktig watt verdi og sokkeltype stå der. Hvis ikke så finnes det noen manualer her http://www.bmwtips.com/ownersmanuals/manuals.htm

I manualen for 2000 står at det er en 5 watt pære så langt jeg kan se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, t06afre skrev:

Hvis du fortsatt har manualen, skal både riktig watt verdi og sokkeltype stå der. Hvis ikke så finnes det noen manualer her http://www.bmwtips.com/ownersmanuals/manuals.htm

I manualen for 2000 står at det er en 5 watt pære så langt jeg kan se

Fan’t Ikke hvor det sto hvilke pære det var, men kan see hva slags 5W pærer jeg finner. Manualen har jeg fortsatt, men den er på tysk. Noe jeg ikke kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 15.40, Reef89 skrev:

Nå nevner du ikke om bilen har fått montert facelift lykter eller ikke, men om ikke skal du ha vanlig W5W. På facelift lykter er det BMW spesialpære.

Fant nettop ut at det ikke sitter orginal sokler i bilen som du kan se på bildene. Hvet du hvor jeg evt kan kjøpe det? Det var forresten W5W pære, men trenger orignal sokkel skal jeg montere den.. :)

IMG_8090.JPG

IMG_8091.JPG

IMG_8092.JPG

IMG_8093.JPG

IMG_8094.JPG

IMG_8095.JPG

IMG_8096.JPG

IMG_8097.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, t06afre skrev:

Prøv, choose your poison ;). Det er lettest hvis du legger bilnummer. By the way skaper LED-pærene problemer i EU kontroll eller vil du bare ha tilbake det som satt der orginalt?

https://www.gsbildeler.no/

https://www.koed.no/no-no/page/bmw-reservedele/

Finner ikke pære som støtter sokkelen som sitter i bilen, se bilder over :) Og vet ikke om det skaffer problemer på EU, men får feilmeldinger anngånde lys når de funker. Og parklysene flikrer. De er på, men går opp og ned i styrke ganske fort. Hørte fra verksted at dette var fordi det var LED pære der når det egentlig skal være halogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Otis skrev:

Det der er ikke w5w, det er jo bajonett sokkel. Ligner på en liten p9s eller noe.

Så på p9s pærer, men hvis du ser på LED pæren ovenfor så ser du at de tuppene ikke er rett ovenfor hverandre, men sitter litt nedenfor midlinjen. Så hvet du hvor jeg kan finne pærer med slike tupper eller hvor jeg kan finne andre sokkler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha en urginal pæreholder. Den orginale holderen er for pære av type w5w eller H6W hvis du har xenon lys. Ut fra bildene dine ser mer ut som LED pærene dine sitter i en  H6W  holder, med alle mulige forbehold om at jeg kan ta feil. Det er ikke problem å få tak i orginale BMW pæreholder av riktig type. Men hvis de nåværende LED pærene ikke skaper godkjennings problemer eller irriterer deg grenseløst er det kanskje like greit å la ting være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, t06afre skrev:

Du kan ha en urginal pæreholder. Den orginale holderen er for pære av type w5w eller H6W hvis du har xenon lys. Ut fra bildene dine ser mer ut som LED pærene dine sitter i en  H6W  holder, med alle mulige forbehold om at jeg kan ta feil. Det er ikke problem å få tak i orginale BMW pæreholder av riktig type. Men hvis de nåværende LED pærene ikke skaper godkjennings problemer eller irriterer deg grenseløst er det kanskje like greit å la ting være

Jeg vil få problem med lysene på EU kontroll siden de ikke fungerer som de skal. De driver å flikrer. 

 

Og du ser hvordan taggene på ledpæra er, sitter de i Samma position som de gjør på bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...