Gå til innhold

Tanker om prisutvikling på 550d (touring)


Xirp
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig godt poeng, takk :) Småkjøring versus kilometer på motorvei gir vel en svært ulik belastning på motoren og sikkert andre komponenter uten at jeg har god (nok) greie på det. Tror nok også du har rett i at så og si alle er bruktimportert, ja. Får kanskje mote meg opp til å direkteimportere selv, må bare sette meg inn i det godt først. Fordelen ved å kjøpe bruktimportert via norsk forhandler er at jeg kan ta 520 i innbytte, men oppnår jo strengt tatt bedre pris ved privat direktesalg. Privat salg medfører også litt jobb, men kanskje jeg også tror det er mer jobb enn det det faktisk er siden jeg kun har erfaring med innbytte :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å importere selv er meget enkelt og greit. Eneste er at man må kjøpe bilen usett så man må gjøre forarbeidet sitt med å sjekke ut forhandler osv. Etter å ha importert biler privat over noen år har jeg fått et godt overblikk over hvilke forhandlere jeg føler meg trygg på og gjerne benytter meg av igjen, men generelt sett er merkeforhandlerne (kjøper kun premium selection fordi man må kjøpe usett selv) i Tyskland betydelig mer ryddige og serviceinnstilte enn her til lands. De sørger for at bilen er akkurat som lovet, lakkerer gjerne felger om de er kantkjørte for egen regning osv. I Norge er holdningen en helt annen synes jeg. Innbytte er alltid frustrerende dårlig forretning så ser ingen grunn til å ikke selge selv så lenge det er en bil i god stand som du ikke prøver å lure noen til å kjøpe for å bli kvitt. Slik kronekursen er nå er det utvalg, og ikke pris dessverre, som har noe å si. Det er veldig lite å spare på å importere selv nå og derfor ble det også til at jeg nå i vinter for første gang kjøpte bil i Norge da jeg solgte 550-en.

 

Kast deg uti det :) Lykke til!

Endret av larserso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :DOppløftende å lese at det skal være mulig å komme fint i mål med import :) Finnes det i denne sammenheng en uformell liste over trygge forhandlervalg? Kanskje i en annen tråd? Nå har jeg fått mye bra informasjon her og sitter ikke på flere spørsmål før jeg eventuelt tar en spesifikk bil i seriøs vurdering, da får jeg heller plage dere mer ;) Takk igjen for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå spør jeg sikkert dumt her, men har alle m550d m-sport pakke, eller er det forskjell på standard og m-sport også på disse modellene? Lurer også på om noen vet hvor jeg kan finne mer inngående info om hva de ulike utstyrskodene innebærer mer konkret (eks. individualpakke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, M550d er en M-bil og det er derfor ikke mulig, eller behov, for å velge M-sport. I starten skilte M550d seg ut med at tåkelys var fjernet for å få mer lufting, men dette forsvant vel på senere vanlige F10/F11 med M-sportpakken også. Tidligere var forøvrig 550i ikke M550i, så der kunne man velge. 

Når det gjelder mer info er det lurt å google brosjyrer og prislister så finner man ut det meste selv om det kan variere noe fra land til land. I prislista står kodene.

Prislisteeksempel 2010

Eksempel brosjyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 9.21, larserso skrev:

Etter å ha importert biler privat over noen år har jeg fått et godt overblikk over hvilke forhandlere jeg føler meg trygg på og gjerne benytter meg av igjen

Del gjerne hvilke forhandlere om du ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tony Soprano skrev:

Del gjerne hvilke forhandlere om du ønsker

Jeg har importert ca 10 stk BMW siste 10 år. Det er helt sikkert mange gode forhandlere, men som privatperson er det begrenset hvor mange biler man rekker å kjøpe. Men, de jeg har vært veldig fornøyde med er ahg Autohandelsgesellschaft og Becker-Tiemann. Kjøpte 550en hos BT og fikk veldig god hjelp samt utrolig ryddig oppfølging i ettertid da det var noen småting som ikke var som forventa. For andre merker så er Geiba å anbefale for Audi. De sender fortsatt julekort etter at jeg importerte til familiemedlem for 5 år siden :)  Var også service langt over forventa ved handel. Mercedes har jeg hatt et par veldig gode handler gjennom hos Beresa. Der stopper min erfaring :) Har fortrengt de jeg ikke har vært heldig med. Mantra mitt er å kjøpe veldig ryddige biler hos merkeforhandler, gjerne der bilen var solgt ny :) Har holdt meg mer i retning sør-vest enn nord-øst ut fra ryktet før i tida om at det var mer snusk nord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...