Gå til innhold

Slaven's E36 M3 tracktool - SOLGT


Anbefalte innlegg

14 minutter siden, hsd skrev:

er bygd på annen måte, mere hydraulisk. b30 har ivertfall ei lang stor fjær inni, kontra b32 som bare har ei lita ei. er ivertfall en svakhet på b30 mtp registerhopp. 

ok. da setter jeg opp et på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt idag. Ble ingen bilder da det går litt i ett. 

Fått demontert eksos på ny motor, klart til salgs. Fått demontert spjeldrekke, klart til salgs, motorfester, klart til salgs, toppdeksel, klart til salgs og dynamo, klart til salgs. 

Har montert dynamo, toppdeksel, coiler og spjeldrekke fra gamle motoren da standen er bedre enn det fra den nye motoren. 

Mangler en ledningsbunt under bilen så er lednignsnettet klar til å komme ut. Dette er også til salgs.

Jeg tok en titt på kammene på den ødelagte motoren. Så at eksoskammen var merket med 321. Som i 321 hk. Betyr det at det står 3.2 kammer i?? 

IMG_20190707_173218.thumb.jpg.ef4a619f9f157533b1a0843668653618.jpg

Har alltid synes den har vært litt hissig den motoren, kanskje det er grunnen. Da skal hvertfall ikke kammene selges.

Var en innom igår som muligens skulle ha dynamoen, han gjorde meg oppmerksom på at dæjeg burde ha vakumpumpe montert. Denne er fjernet og blendet på den ødelagte motoren. Har denne noe å si for prestanda? 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, fxslin skrev:

Kan dessverre ikke hjelpe deg så mye med de tekniske spørsmålene du har.

Men håper delesalg fra den gamle motoren går bra? Slik at du får litt Kr inn til bilkassa?

Delesalget går greit. Mange som spør om å kjøpe blokk og topp. Og faktisk den nye motoren også, selvom jeg aldri har sagt at den er til salgs. Merkelig det der.....
Selger ikke unna blokk og topp enda, da jeg har lyst til å finne ut hva som gikk skeis med motoren. Så det kanskje kan forebygges på den nye. Han jeg kjøpte motoren fra har god kunskap om b30 og b32. Han anbefalte meg å kjøre med 1 liter ekstra olje på bane, da motoren vistnok ikke har noe særlig smøring i bunndelen over 6000 rpm, om motoren holdes der i lenger en 30 sek. 

Nå tikka det faktisk inn litt feripenger, så blir en bestilling fra Koed i kveld. Har fått av eksos, fått ut ledningsnett, koblet fra mellomaksel og i morgen skal slavesylinder ut, girkassefeste og girspak ut. Motor blir løftet ut i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Han anbefalte meg å kjøre med 1 liter ekstra olje på bane, da motoren vistnok ikke har noe særlig smøring i bunndelen over 6000 rpm, om motoren holdes der i lenger en 30 sek. 

Det samme har jeg faktisk hørt om M52 motorene også, om det stemmer vet jeg ikke. Men jeg sørger alltid for å ligge på maks på mine før jeg kjører på bane.

Så det var litt styr på FB rundt motoren din. Men glad for at du ihvertfall får litt ut av restverdien på den motoren. 

Si ifra hvis du trenger litt hjelp, er riktignok alene med unger denne uka. Men hvis det er noen tunge løft osv, så skal jeg nok klare å komme meg unna noen timer for å hjelpe til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Thundercoil skrev:

Lykke til! 😊 Håper det går på skinner for deg. 

Takk, satser på der. Helt siden jeg begynte med bim har jeg hatt som mål og en liten drøm om kunne bytte motor en dag. Den dagen er rett rundt hjørnet. Synd ikke settingen hadde vært annerledes men sånn er det nå engang. Synd det er snakk om en havarert motor S motor og ikke en standard M motor. 

16 minutter siden, fxslin skrev:

Det samme har jeg faktisk hørt om M52 motorene også, om det stemmer vet jeg ikke. Men jeg sørger alltid for å ligge på maks på mine før jeg kjører på bane.

Så det var litt styr på FB rundt motoren din. Men glad for at du ihvertfall får litt ut av restverdien på den motoren. 

Si ifra hvis du trenger litt hjelp, er riktignok alene med unger denne uka. Men hvis det er noen tunge løft osv, så skal jeg nok klare å komme meg unna noen timer for å hjelpe til!

Selger av motoren kjenner visstnok en som har forsket masse på S motorer i Latvia og har skrudd av vitale deler og erstattet det med plastikk så han kan se hvordan olje og motor oppfører seg under ulike forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er organisk Sachs clutch lamell bestilt, samt hardykobling og utløserlager. Geir Ove hos Koed ordner alltid opp, sparte vel en drøy tusenlapp mot tilsvarende fra GS. Dog opptil 2 ukers leveringstid. Håper å få denne bestillinga i hus ila fredagen Screenshot_20190710_140627_com.google.android_gm.thumb.jpg.b9576a04dec1fd15b096113c9ee9c8ec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slavearbeider'n skrev:

Om jeg må ha noe på dagen bruker jeg GS, som filter og olje, men til alt annet blir Koed brukt. Servicen er upåklagelig.

Da er de prisene der bare for noen få. Alle tingene jeg har spurt på de siste to årene jeg har kjøpt til E91n har vært dyrere på Koed enn GS. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...