Gå til innhold

Slaven's E36 M3 tracktool - SOLGT


Anbefalte innlegg

33 minutter siden, fxslin skrev:

Se der ja! Så kjedet satt ennå!?!

Uansett godt at du er igang igjen og jeg er litt enig med de andre. Kan like gjerne bygge opp denne motoren igjen med skikkelig saker, så vet du hva du har i bilen. Kontra å kjøpe ny.

Ang. komfort mtp på daily, så er det mye å hente med litt støy reduksjon innevending og noen gode seter. 

 

Ja, kjedet sitter det. Så nå mistenker jeg at kjedet har hoppa over ei tann eller to. Hvis ingen andre har noen innspill da 

Kan like gjerne bygge den opp igjen. Bytte pakninger, lekker olje som ei sil. Vask av hele motoren og motorrommet er også nødvendig. Hele blokka er dekka i tjukk olje og møkk. Ny termostat og vannpumpe, sensorer som er gående osv. Samt fjerne ett par unødvendig ting og skjule ledninger bedre og litt sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Kan like gjerne bygge den opp igjen. Bytte pakninger, lekker olje som ei sil. Vask av hele motoren og motorrommet er også nødvendig. Hele blokka er dekka i tjukk olje og møkk. Ny termostat og vannpumpe, sensorer som er gående osv. Samt fjerne ett par unødvendig ting og skjule ledninger bedre og litt sånn. 

Litt jobb er det, men så blir det bra også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Først av alt trist ,med dette havariet .Sånt passer aldri.

Men veldig bra du fikser den opp igjen og nå blir den som ny og enda bedre 😀😀

Det var vel nesten dømt til å skje uansett. Med så mye rævkjæring disse bilene blir utsatt for er det jo nesten uungåelig at havari forekommer. Jeg var rett og slett uheldig og satt igjen med svarteper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouch, den er seig 😐 Var meint å spørra deg om grunnen til at du trur den har hoppa over ei tann eller to sidan eg sjøl (etter å ha skumlest litt) hadde meir tru på at ein bit av tennpluggen hadde løsna og skada sylindar og stempel. Men det betyr ikkje så mykje akkurat no, ser eg 🤔 Blir det ny blokk eller ny motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RF91 skrev:

Ouch, den er seig 😐 Var meint å spørra deg om grunnen til at du trur den har hoppa over ei tann eller to sidan eg sjøl (etter å ha skumlest litt) hadde meir tru på at ein bit av tennpluggen hadde løsna og skada sylindar og stempel. Men det betyr ikkje så mykje akkurat no, ser eg 🤔 Blir det ny blokk eller ny motor?

Vet ikke hva det blir. Har sett komplett 3.2 med kasse til ca 50k. Så det er en mulighet. Uansett så kommer denne tik å stå i ro til jeg har penger til ny motor. Er vel nesten enklere å få tak i motor enn ny blokk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, det trur eg faktisk er mykje likt. Folk har mykje løge liggande i garasjane sine. BMW Turbo-gruppa på facebook kan kanskje vera eit greit tips her 🤔 Men det vil jo bli ein del jobb å flytta over eventuelle deler og deretter sjå over alt og kjøpa nytt det som trengs, så det luraste er kanskje å kjøpa ny motor 🤔

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RF91 skrev:

Njaa, det trur eg faktisk er mykje likt. Folk har mykje løge liggande i garasjane sine. BMW Turbo-gruppa på facebook kan kanskje vera eit greit tips her 🤔 Men det vil jo bli ein del jobb å flytta over eventuelle deler og deretter sjå over alt og kjøpa nytt det som trengs, så det luraste er kanskje å kjøpa ny motor 🤔

Jeg har hverken kunnskap eller tålmodighet til å ''bygge'' motor. Men å røske ut den gamle og sette inn ny skal jeg da alltids klare 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg har hverken kunnskap eller tålmodighet til å ''bygge'' motor. Men å røske ut den gamle og sette inn ny skal jeg da alltids klare 

Det klara du nok fint. Litt tålmodigheit og orden i sysakene så er det ikkje så vanskeleg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, hsd skrev:

Kjøp ny motor. Her er det nok mere enn bare blokk. B32 eller s54 når du først bytter 😁

 

B32 er vel bedre enn s54. S54 er vel ikke så lett å få godkjent og de ligger endel høyere i pris også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...