Gå til innhold

Slaven's E36 M3 tracktool - SOLGT


Anbefalte innlegg

Hva er motoren verdt sånn den står nå? 

Gjør seg vel kanskje best som moring eller anker. 

Mange som spør på face, men vet helt ærlig ikke hva den er verdt. Hva burde jeg evt spare på av deler?

Tenker at toppen kan selges, da må jeg få av regkjedet, å kutte det i to med vinkelsliper er vel en god løsning?

Får ikke dreid motoren manuelt siden råden har låst motoren. 

Vanosen kan selges, innsuget vet jeg ikke om jeg burde spare på, samme med ITB'ene. Startern skal jeg ha. Blokka er kast. Veiva er nok kast, grenrør spares på og selges om ny motor har dette. Ecu kan vel selges? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at olje huset, vifte og radioator kan brukes videre? (olje huset + pumpe kunne jeg tenkt meg å kjøre av deg, hvis du ikke skal ha det selv?).

Ville ha ordnet ny motor først og få dette inn i bilen, deretter solgt restene av den gamle motoren. Mtp hva du evt. kan trenge av deler underveis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, fxslin skrev:

Vil tro at olje huset, vifte og radioator kan brukes videre? (olje huset + pumpe kunne jeg tenkt meg å kjøre av deg, hvis du ikke skal ha det selv?).

Ville ha ordnet ny motor først og få dette inn i bilen, deretter solgt restene av den gamle motoren. Mtp hva du evt. kan trenge av deler underveis.

 

Hadde jeg hatt plass til to motorer så. Skal klart ha radiator og alt til kjøleanlegget selv. Det funker helt utmerket. Oljehus kan kanskje avskrives. Uvist om pakninga holder tett. Råden gikk inn i huset og knuste det. IMG_20190622_160751.thumb.jpg.63744a0e323601874c426e8f14ab6813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Skulebollen skrev:

Anbefaler deg og høre på m3cutters.org

Meget bra engelsk m3 side. Men jeg mener og huske du trenger ledningsnett fra s50b32

Spiller ingen rolle. Gikk for en komplett b30 som ikke har gått sånn altfor langt. B32 hadde nok blitt altfor mye styr siden jeg ikke fikk tak i ledningsnett. Men en b30 får gjøre nytta nå. Kan alltids slenge på ei presse i fremtiden. 15624122835796339613831981400847.thumb.jpg.669771699bd5d26a4e36207f0e1ddd8b.jpg15624123020396582720402405586550.thumb.jpg.73e43c5ed3fac5e3a1ef763c280ec0c4.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fxslin skrev:

Nice!!! Hva er tidsskjemaet framover?

Har ferie neste uke, så blir å skru endel da. Men må få den nye motoren helt klar før jeg bytter motor. Må få ut den gamle og satt inn den nye samme dag. Har ikke plass til å ha begge stående.  

Kommer til å bruke de neste dagene på å finne hvilke deler som kan selges for å få inn litt kroner igjen. Skal hvertfall montere nytt veivhusfilter, nye rådelagre fra King Racing, inngikk en avtale med selger av motoren der så får en veldig hyggelig pris. Gå over giroverføringa så den er tight og fin når RTD Shifteren skal monteres. Ny simring på veiv mot girkassa, lakke eksosmanifold svart, evt wrappe, skal fjerne varmeskjoldet da det ser bedre ut. 

Det er planer foreløpig. Kommer sikkert mer, om dere har innspill, kjør på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Hva er forskjellen evt fordelene med b32 strammer?

er bygd på annen måte, mere hydraulisk. b30 har ivertfall ei lang stor fjær inni, kontra b32 som bare har ei lita ei. er ivertfall en svakhet på b30 mtp registerhopp. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...