Gå til innhold

Slaven's E36 M3 tracktool - SOLGT


Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Fint med oljetrykk og motoren drar som den skal. Fått ett par kommentarer på facebook som er ganske sikre på at det er Vanos. 

Ingen ulyd på tomgang, kun ved belastning 

Ok, da er det forhåpentlig "bare" den :)

Men sånn egentlig ville den vel fort gått dårligere med defekt vanos en lett rådebank.. så lenge det varer 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daniel80 skrev:

Ingen feilkoder?  Hvordan er det å ta av ledningen til soleniode pakken å starte? Er det noe man kan gjøre for å høre om det blir endring? 

Ikke tatt diagnose, må få sparka igang pc'en først. Kan prøve i morgen og se. Jeg tenker nå at rådebank ofte følger turtallet mer høylytt og skal vel også være mulig å høre på tomgang. Ulyden kommer kun ved belastning 

25 minutter siden, Gabz skrev:

Får håpe du finner ut av det :) Skrev nettopp i den andre tråden din før jeg så her at det for meg også hørtes ut som vanos, så får krysse fingrene for at det stemmer.

Holder en knapp på vanos selv. Kan ikke skjønne annet enn at motoren må ha vært plukker fra hverandre på ett eller annet tidspunkt og fått en service av bunndelen. Er jo bygget for bane bruk så skal jo tåle juling og misbruk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Ikke tatt diagnose, må få sparka igang pc'en først. Kan prøve i morgen og se. Jeg tenker nå at rådebank ofte følger turtallet mer høylytt og skal vel også være mulig å høre på tomgang. Ulyden kommer kun ved belastning 

Holder en knapp på vanos selv. Kan ikke skjønne annet enn at motoren må ha vært plukker fra hverandre på ett eller annet tidspunkt og fått en service av bunndelen. Er jo bygget for bane bruk så skal jo tåle juling og misbruk 

Hørtes veldig ut som vanos.

Kjørte selv en M3 3.2 for et par år siden som fikk totalt vanoshavari. Det begynte i det små med lyd lik dette, kunne minne om et varmeskjold som lå å ristet mot noe.

Lyden ble verre og til slutt hørtes det ut som steiner i en sementblander.

Det skal nevnes at gjeldende bil var relativt slapp i forkant, men ingen tydelig fjusking eller feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...