Gå til innhold

BMW F32 435i PureTurbos! *Mini Reisebrev + Bilder


 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, MagnusRoss skrev:

Takk for headsup. Fant noen tabeller på et annet forum. Ser ut til at 235 og 265 er mest kompatibel.  De jeg bestiller dekk og felg fra bør vel ha kontroll på dette i tillegg?

Ja, sålenge du spesifiserer 4-hjulstrekk, så skal de kunne hjelpe deg 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, MagnusRoss skrev:

Forresten, hadde bilen til hjulstilling nå forrige uke. viser seg at venstre front camber er 0,09 grader over spec som er -0,20 +-0,30. -0,35 høyre og -0,59 på venstre. Jeg klarer ikke se noe særlig forskjell og bilen føles fin ut, bedre enn den var før senk. Hvordan gikk det med deg på hjulstilling etter senk? Redd for at jeg møter på en som virkelig ikke har dagen hos BT og ikke vil godkjenne senken pga denne minimale overtredelsen over spec... Camber kan jo ikke justeres på F3x slik som den kunne før 😕

Jeg mener at jeg så en verdi som var mikroskopisk utenfor spec på hjulstillingen min etter korrigering etter senk, men hadde ingen problemer med dette på godkjenningen hos BT. Og jeg traff på en skikkelig vriompeis som pirket på det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, papertiger skrev:

Jeg mener at jeg så en verdi som var mikroskopisk utenfor spec på hjulstillingen min etter korrigering etter senk, men hadde ingen problemer med dette på godkjenningen hos BT. Og jeg traff på en skikkelig vriompeis som pirket på det meste.

Høres bra ut.
Ja 0,09 grader er ganske så mikroskopisk. 
Er akkurat en slik jantis av en vriompeis jeg frykter å møte, som bare leser kommentaren: "This value is not within specification, Tire wear, handling, and safety problems may result" uten å forstå hvor lite det er snakk om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frode D skrev:

9 minutter er 0,15 grader forskjell. Det er mikroskopisk og ikke noe å bry seg med 😊 det er ikke ofte de er nøyaktig like, spesielt foran. 

Akkurat. Får bare håpe fyren på BT skjønner det og ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig grombil,  her har du gått all in med trimming, herlig 👌

Ser du skriver om girkassen og hva den tåler,  er det 8hp45 eller 8hp50 du har?  Kjører du med original software på girkasse, har du eventuelt prøvd Xhp eller Sutphin? Bare lurer av ren nysjerrighet, jeg har 8hp kasse selv. Jeg følger de på Facebook og ser de henter noen tideler med custom software på girkasse, vet ikke hva man ofrer av comfort i den sammenheng. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hpi skrev:

Skikkelig grombil,  her har du gått all in med trimming, herlig 👌

Ser du skriver om girkassen og hva den tåler,  er det 8hp45 eller 8hp50 du har?  Kjører du med original software på girkasse, har du eventuelt prøvd Xhp eller Sutphin? Bare lurer av ren nysjerrighet, jeg har 8hp kasse selv. Jeg følger de på Facebook og ser de henter noen tideler med custom software på girkasse, vet ikke hva man ofrer av comfort i den sammenheng. 

 

Takk 😁 Klarte ikke dy meg da det var så mye artig å lese om trim på N55 😁

Er 8hp45 som offisielt er rated til 450NM. 

Jeg har flasha kassen med Bootmod3 som fjerne torq limitene. Lest litt om XHP og en jeg prater en del med kjører det på sin PS2. Kassa girer visstnok mye hardere og fortere. Så er det forskjellige innstillinger i uti fra modus. Bla i sport+ holder den aldri mindre enn 4000rpm. Han er veldig fornøyd med XHP.

Lest litt rundt og flere mener XHP er litt for voldsomt og går utover comfort. Jeg personlig liker å kjøre rundt i Sport+ og da holder den 2-3krpm som jeg syntes er greit. Vet man kan customize XHP flashen, men så hovedsakelig ville jeg bare ha vekk torq limitene. 

Men om en ikke har bootmod3 lisens så er det vel XHP veien å gå. 

Lyst å prøve XHP selv, men det blir nok ikke med det første.

Bootmod3 er forresten veldig bra plattform😁 kan customize burble settings og datalogge. 

Sport 8 automatic du har eller 8 speed automatic?

Endret av Zadikiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Zadikiel skrev:

Takk 😁 Klarte ikke dy meg da det var så mye artig å lese om trim på N55 😁

Er 8hp45 som offisielt er rated til 450NM. 

Jeg har flasha kassen med Bootmod3 som fjerne torq limitene. Lest litt om XHP og en jeg prater en del med kjører det på sin PS2. Kassa girer visstnok mye hardere og fortere. Så er det forskjellige innstillinger i uti fra modus. Bla i sport+ holder den aldri mindre enn 4000rpm. Han er veldig fornøyd med XHP.

Lest litt rundt og flere mener XHP er litt for voldsomt og går utover comfort. Jeg personlig liker å kjøre rundt i Sport+ og da holder den 2-3krpm som jeg syntes er greit. Vet man kan customize XHP flashen, men så hovedsakelig ville jeg bare ha vekk torq limitene. 

Men om en ikke har bootmod3 lisens så er det vel XHP veien å gå. 

Lyst å prøve XHP selv, men det blir nok ikke med det første.

Bootmod3 er forresten veldig bra plattform😁 kan customize burble settings og datalogge. 

Sport 8 automatic du har eller 8 speed automatic?

Takk for info, er ikke noe ærlig å ofre for mye comfort, jeg vet sannelig ikke hva jeg har selv, hva skiller de? 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hpi skrev:

Takk for info, er ikke noe ærlig å ofre for mye comfort, jeg vet sannelig ikke hva jeg har selv, hva skiller de? 

Enig der. 

Tror bare det er SW som skiller dem, så med XHP vil vel gjøre en stor forbedring. Peter fra PureTurbos anbefaler det, så sikkert gode saker. 

VIN nr finner du om du ligger regnr hos feks koed, da kan du søke opp utstyrslisten din på https://www.mdecoder.com/ for å finne ut om du har sport eller vanlig.

Tror ikke man får paddle shift om en ikke har sport automatic? Litt synsing fra min side her da jeg ikke har satt meg noe særlig inn i forskjellene på kassene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det står bare automatic på utstyrslista og jeg har heller ikke padle shift så da er det nok en ordinær kasse jeg har,  pleier å kjøre med girspaken til venstre i sport, bilen varierer jeg endel mellom comfort og sport, synes egentlig at bilen oppleves brå og direkte nok med  både bil og girspaken i sport så da tror jeg det får bli uten Xhp  😊

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 16.11, Hpi skrev:

Ja det står bare automatic på utstyrslista og jeg har heller ikke padle shift så da er det nok en ordinær kasse jeg har,  pleier å kjøre med girspaken til venstre i sport, bilen varierer jeg endel mellom comfort og sport, synes egentlig at bilen oppleves brå og direkte nok med  både bil og girspaken i sport så da tror jeg det får bli uten Xhp  😊

Da har du nok ordinær ja. 

Hadde sikkert kommet seg en del med xhp stage 1/2. Jeg blir nok å teste engang i fremtiden da en betaler 349$ for en super lisens hvor en får med 3 forskjellige maps, syntes ikke det er så ille pris for noe som potensielt øker sportslig heten en god del. Kan gi deg en lyd når jeg får testa :D Men først blir prioriteringen oppgradert HPFP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Zadikiel skrev:

Da har du nok ordinær ja. 

Hadde sikkert kommet seg en del med xhp stage 1/2. Jeg blir nok å teste engang i fremtiden da en betaler 349$ for en super lisens hvor en får med 3 forskjellige maps, syntes ikke det er så ille pris for noe som potensielt øker sportslig heten en god del. Kan gi deg en lyd når jeg får testa :D Men først blir prioriteringen oppgradert HPFP. 

Testet nylig XHP på zf 8 trinnskassa. Kjempe forskjell det er. Mister ingen komfort i comfort, sport girer mye kjappere enn før og manuell er helt rått. Trenger ikke DCT lenger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Zadikiel skrev:

Takk for input @ahj! Høres veldig bra ut :D Hvilken stage kjører du?

På den var det steg 3. På min E91 med ZF 6 trinns så er det også steg 3. Anbefales på det sterkeste. Bare husk at de har gjort litt mer enn å fjerne momentbegrensinger, blant line pressure som nesten er mye viktigere for at kassa skal tåle og vare med mye krefter.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bygget ny kraftigere kasse til min gamle E39 530D, det var automatgearservice i Bergen som bygget den.  Den ble også satt opp med høyere linjetrykk, de sa det kunne gå utover comfort ved at den kunne gire hardere men de måtte gjøre det for at den skulle holde. Jeg merket ingen forskjell på comfort fra original men den holdt de lovte 700nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...