Gå til innhold

BMW F32 435i PureTurbos! *Mini Reisebrev + Bilder


 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, MagnusRoss skrev:

 antar du har en Tesla model X? 😉

Stemmer, det. Jeg måtte gi etter...presset fra fruen ble for stort😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sst079 skrev:

Stemmer, det. Jeg måtte gi etter...presset fra fruen ble for stort😄

Men det skal sies...når jeg skal KOSE meg, da velger jeg ikke Tesla med 600-ett-eller-annet hester.

Da kjører jeg 20 år gammel BMW 320i😊

Har prøvd å forklare min bedre halvdel dette, men det er helt mørkt!😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Geir Anders skrev:

Gratulerer med ny bil!

Legg noen kroner i ny chargepipe først som sist, laget av metall. Den kommer til å ryke ;)

Takk for det :)
Ser du og har en N55 med ESS så antar du snakker av egen erfaring? Hvor bestilte du ny charge pipe fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sst079 skrev:

Men det skal sies...når jeg skal KOSE meg, da velger jeg ikke Tesla med 600-ett-eller-annet hester.

Da kjører jeg 20 år gammel BMW 320i😊

Har prøvd å forklare min bedre halvdel dette, men det er helt mørkt!😄

 

Haha, herlig! Forstår deg fult. 320i er kjempe bil :D Manuel du har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, papertiger skrev:

Står mellom 20-30mm på ACS sine sider, men tipper det er nærmere 20mm enn 30mm. Glemte selvsagt å måle før og etter.

Komforten har blitt bedre, men samtidig sitter den langt bedre på veien, mer satt, og mindre krenging. Så veldig fornøyd med egenskapene til disse fjørene. 

Ang. felger og dekk; Jeg har samme sommerfelger som du har, men satte på Vredestein Ultrac Vorti i originale dimensjoner 225/40-19 framme og 255/35-19 bak. Du skal være ekstremt forsiktig når det kommer til mixing av dekkdimensjoner på xDrive da fordelingskassen til xDrive-systemet er svært ømfintlig for forskjell i rulleomkrets. Vredestein kunne utstede en samsvarsærklæring på dekkene for bruk på F36 xDrive, det er det ingen andre fabrikanter av dekk uten stjernemerke som gjør såvidt jeg vet. De har fungert upåklagelig, og er et hav av forskjell fra runflat-dekkene fra Bridgestone som stod på bilen.

@awt har kanskje et par tips om du skal gå på en annen dekkdimensjon enn den originale, for å redusere forskjell i rulleomkrets enda mer, men er det 20" du skal ha har du 225/35-20 + 255/30-20 som er original dimensjon - samt 235/35-20 + 275/30-20 som er enda bedre på papiret. Vredestein får du tak i i førstnevnte mener jeg, og Michelin PS4S får du nå tak i i original 19" med stjernemerking. Lykke til, dette med xDrive og dekk og felg er et lite sumpområde å bevege seg i.. :) du kan jo lese litt her: 

 

Dette må jeg undersøke, takk for lenken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, MagnusRoss skrev:

Takk for det :)
Ser du og har en N55 med ESS så antar du snakker av egen erfaring? Hvor bestilte du ny charge pipe fra? 

Egen erfaring ja, fra Autobahn. Røret sprakk i 220km/t.. jaget en G Power M6 hehe.

Det er en kjent svakhet på N55 dessverre, spesielt om man har litt ekstra å ta av.

Jeg fikk ny OEM over natt siden dette skjedde litt nord for Munchen, så har ikke giddi å bytte enda da plasten er "fersk".. men VRSF lager god kvalitet og er anbefalt. Kjøper derfra om bilen ikke blir solgt ila våren til fordel for en M.

 

https://www.vr-speed.com/vrsf-chargepipe-upgrade-kit-12-16-bmw-m2-m235i-335i-435i-f20-f30-n55.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Geir Anders skrev:

Egen erfaring ja, fra Autobahn. Røret sprakk i 220km/t.. jaget en G Power M6 hehe.

Det er en kjent svakhet på N55 dessverre, spesielt om man har litt ekstra å ta av.

Jeg fikk ny OEM over natt siden dette skjedde litt nord for Munchen, så har ikke giddi å bytte enda da plasten er "fersk".. men VRSF lager god kvalitet og er anbefalt. Kjøper derfra om bilen ikke blir solgt ila våren til fordel for en M.

 

https://www.vr-speed.com/vrsf-chargepipe-upgrade-kit-12-16-bmw-m2-m235i-335i-435i-f20-f30-n55.html

Bilen ble vel fort slapp da kan jeg tenke meg, hehe. 
Takk for lenken, er vel bare å få bestilt. 
Høres ikke ut som en dårlig plan! Hvilken M tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MagnusRoss skrev:

Bilen ble vel fort slapp da kan jeg tenke meg, hehe. 
Takk for lenken, er vel bare å få bestilt. 
Høres ikke ut som en dårlig plan! Hvilken M tenker du?

Det sa pang, panseret løftet seg litt og det dro rimelig dårlig etterpå ja. Hadde ikke sjans uansett da hehe.

Jepp, kjører alltid med dette i bakhodet, så burde egentlig bare få bestilt jeg også.

Blir vel M2/M3. Noe med M4 jeg ikke liker. Men må selge først.. så en ting om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 0.05, MagnusRoss skrev:

Det blir nok 20" og jeg ser for meg 8.5 235 fremme og 9.5 275 bak vil være et godt valg.

Vær obs på at rulleomkrets bør ha så og si null prosentforskjell for at xDriven ikke skal tulle seg. Finnes gode kalkulatorer på nettet hvor du kan sammenligne dimensjoner 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 23732 skrev:

Vær obs på at rulleomkrets bør ha så og si null prosentforskjell for at xDriven ikke skal tulle seg. Finnes gode kalkulatorer på nettet hvor du kan sammenligne dimensjoner 👌

Takk for headsup. Fant noen tabeller på et annet forum. Ser ut til at 235 og 265 er mest kompatibel.  De jeg bestiller dekk og felg fra bør vel ha kontroll på dette i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 7.34, papertiger skrev:

Står mellom 20-30mm på ACS sine sider, men tipper det er nærmere 20mm enn 30mm. Glemte selvsagt å måle før og etter.

Komforten har blitt bedre, men samtidig sitter den langt bedre på veien, mer satt, og mindre krenging. Så veldig fornøyd med egenskapene til disse fjørene. 

Ang. felger og dekk; Jeg har samme sommerfelger som du har, men satte på Vredestein Ultrac Vorti i originale dimensjoner 225/40-19 framme og 255/35-19 bak. Du skal være ekstremt forsiktig når det kommer til mixing av dekkdimensjoner på xDrive da fordelingskassen til xDrive-systemet er svært ømfintlig for forskjell i rulleomkrets. Vredestein kunne utstede en samsvarsærklæring på dekkene for bruk på F36 xDrive, det er det ingen andre fabrikanter av dekk uten stjernemerke som gjør såvidt jeg vet. De har fungert upåklagelig, og er et hav av forskjell fra runflat-dekkene fra Bridgestone som stod på bilen.

@awt har kanskje et par tips om du skal gå på en annen dekkdimensjon enn den originale, for å redusere forskjell i rulleomkrets enda mer, men er det 20" du skal ha har du 225/35-20 + 255/30-20 som er original dimensjon - samt 235/35-20 + 275/30-20 som er enda bedre på papiret. Vredestein får du tak i i førstnevnte mener jeg, og Michelin PS4S får du nå tak i i original 19" med stjernemerking. Lykke til, dette med xDrive og dekk og felg er et lite sumpområde å bevege seg i.. :) du kan jo lese litt her: 

 

Forresten, hadde bilen til hjulstilling nå forrige uke. viser seg at venstre front camber er 0,09 grader over spec som er -0,20 +-0,30. -0,35 høyre og -0,59 på venstre. Jeg klarer ikke se noe særlig forskjell og bilen føles fin ut, bedre enn den var før senk. Hvordan gikk det med deg på hjulstilling etter senk? Redd for at jeg møter på en som virkelig ikke har dagen hos BT og ikke vil godkjenne senken pga denne minimale overtredelsen over spec... Camber kan jo ikke justeres på F3x slik som den kunne før :/ 

Endret av MagnusRoss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...