Gå til innhold

540i - barndomsdrømen - Oppdatert med eksoslyd!


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Null stress å ta av dørkortene, men alltid greit å slippe om man kan. men da napper jeg dem av bare. 

Den e32en er en herlig historie. For som noen påpekte var den på Finn i 2017. Da dro jeg og en kompis med god e32 historikk for å se på den. Han hadde lett etter en slik lenge og var klar til å handle. Bilen var kjøpt av en oppkjøper fra et dødsbo og han fyren insisterte på å møte oss på Shell på Ryen. Vi kjørte opp dit en lørdag for å se på den. Bilen var ganske bra kosmetisk, men det var noen småting teknisk. Stemningen var god til vi spurte om å prøvekjøre bilen. Da ble fyren kjemperar og sa at han nektet å la noen prøvekjøre før de hadde gitt bindende bud på bilen. Vi forklarte at det gikk ikke, min venn ville ikke kjøpe en bil han ikke hadde kjørt. Da mistet fyren det og begynte å rope til oss at vi var antagelig for fattige til å kjøpe bilen uansett og så kastet han seg i bilen og spant ut på veien. 

Vi sto igjen mildt sagt lattermilde og perplekse. 

Så dukket bilen opp på en gruppe på facebook i vår. Den hadde endt hos en voksen kar på kongsberg, som ellers hadde en nydelig Cayenne turbo og to andre e32er og diverse. Han innså at det var litt mye å holde på med, og ville prioritere en 750i han hadde stående på en garasje. Jeg ble med samme venn for å se på den. Men i mellomtiden var han blitt veldig set på å ha en sort e32 igjen, og vi takket pent for oss å kjørte tilbake til Oslo. men en annen venn av oss hørte om bilen, kastet seg på telefonen og kjøpte bilen dagen etterpå. Og han tar svært godt vare på den. Jeg tipper han lager en tråd på den i løpet av kort tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 9.48, Mariuse34 skrev:

Null stress å ta av dørkortene, men alltid greit å slippe om man kan. men da napper jeg dem av bare. 

Den e32en er en herlig historie. For som noen påpekte var den på Finn i 2017. Da dro jeg og en kompis med god e32 historikk for å se på den. Han hadde lett etter en slik lenge og var klar til å handle. Bilen var kjøpt av en oppkjøper fra et dødsbo og han fyren insisterte på å møte oss på Shell på Ryen. Vi kjørte opp dit en lørdag for å se på den. Bilen var ganske bra kosmetisk, men det var noen småting teknisk. Stemningen var god til vi spurte om å prøvekjøre bilen. Da ble fyren kjemperar og sa at han nektet å la noen prøvekjøre før de hadde gitt bindende bud på bilen. Vi forklarte at det gikk ikke, min venn ville ikke kjøpe en bil han ikke hadde kjørt. Da mistet fyren det og begynte å rope til oss at vi var antagelig for fattige til å kjøpe bilen uansett og så kastet han seg i bilen og spant ut på veien. 

Vi sto igjen mildt sagt lattermilde og perplekse. 

Så dukket bilen opp på en gruppe på facebook i vår. Den hadde endt hos en voksen kar på kongsberg, som ellers hadde en nydelig Cayenne turbo og to andre e32er og diverse. Han innså at det var litt mye å holde på med, og ville prioritere en 750i han hadde stående på en garasje. Jeg ble med samme venn for å se på den. Men i mellomtiden var han blitt veldig set på å ha en sort e32 igjen, og vi takket pent for oss å kjørte tilbake til Oslo. men en annen venn av oss hørte om bilen, kastet seg på telefonen og kjøpte bilen dagen etterpå. Og han tar svært godt vare på den. Jeg tipper han lager en tråd på den i løpet av kort tid. 

 

Morsom historie. Må jo få lov prøvekjøre en bil før en kjøper den vel? 😂 Smaragdgrønn E32, vakkert. 735i, opprinnelig fransk kom til Norge 1991. Vakker bil men sikkert litt å putle på med ja. Har en sans for klassiske BMWr 1986-2001 med sjeldne farger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, quandt1960 skrev:

Morsom historie. Må jo få lov prøvekjøre en bil før en kjøper den vel? 😂 Smaragdgrønn E32, vakkert. 735i, opprinnelig fransk kom til Norge 1991. Vakker bil men sikkert litt å putle på med ja. Har en sans for klassiske BMWr 1986-2001 med sjeldne farger :)

Det er ikke mye altså. Den skal få en original potte bak, den trenger en ny dørstopper i førerdør, en "lysbryter" i bakdøren så den ikke bonger for åpen dør i svinger og det er vel det tror jeg. Alt annet er i veldig bra stand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg vært og kjøpt nye dekk til 540en, da felgene jeg kjøpte av @sveigis  var ypperlige, mens dekkene var 15 år gamle og det var enighet om at de skulle byttes. Så nå får den Nokian Hakka Black i løpet av neste uke og det gleder jeg meg veldig til å teste. Ordentlig bil må ha ordentlige dekk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, quandt1960 skrev:

Ja disse fortjener gode sko :) kjøpte conti premium 6 i org dimensjon til min som knapt selges lengre. 225/55-R16. Men syns de bråker litt. Hakka black er dritbra

Hadde Conti6 på forrige Range Roveren. Var egentlig veldig fornøyd, men på den jeg har nå har jeg Michelin Latitude Sport 3, som jeg kanskje synes er enda bedre og litt mer dempet (antagelig pga skumgummipadding inni dekket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎06‎.‎2019 den 12.32, quandt1960 skrev:

Wow! Den E32, hvem sin er det?? Fargen var smashing!

Enig - nydelig farge/interiørkombinasjon på den.

Tror den holder til på Oslo Vest - har i allefall sett den der noen ganger.

195.thumb.jpg.56c14812c6085179dc8558c8928548eb.jpg196.thumb.jpg.61c64ee0264847dfc0438da87ca48680.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...