Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Shattered skrev:

Nice :D E53 er en veldig god bil å kjøre! Kjører et stykke hver dag selv og er veldig fornøyd med min! :D

Sitter frua og drikker øl mens du får kakao? 🤔😉

Ja veldig fine biler å ratte dette egentlig .😀

Jeg tar en øl og hun Baileys 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update.

Det hele startet idag på formiddagen at jeg bestemte meg for en litt større service på denne blåsingen.

Olje,alt av filter ,samt vask og 20 tommere skulle på ,men ble det det ?

Å neida ,her gikk den ene planen etter den andre i vasken .

Denne får jo ikke stå i fred .😀

Etter at Mini fikk lappen ,går den mye og mer til.

Hun hadde planer ikveld ,men nektet x5 kjøring ,så da lånte hun e34 isteden .

Men grunn til at jeg ikke fikk gjort alt ,var pga jeg støtte på problemer ved olje og filterbytte.

Noe som som skulle ta en kjapp time ble to bare på dette.

Greit med høy bil og sånne ramper :

62EA88AD-7331-404A-A3D9-46ECAA25FCBA.thumb.jpeg.3595350ddfa1032634efffe499dc9220.jpeg

Forrige eier hadde tydeligvis bestemt seg for å skru lokket til filter så grusomt til at jeg ikke fikk det opp med verken tang eller lignede og pipe som passet hadde jeg ikke heller .

Men et besøk hos nabo skulle gjøre under og med dette verktøyet her :

B40B637B-2B0E-4688-BC3D-7DCCC9293540.thumb.jpeg.6203a5d21fdd8e315c732dd0e365067c.jpeg

løste alt seg.

Så var det på med filter og ny olje og bilen var igjen klar for nye mil.😀

Nå står der fire stykk 20 tommere nypolerte og ene felg sveist som skal på .

Det gleder jeg meg voldsomt til.

Så skal nytt pollen,luft og veivhusfilter på .

Er faktisk deilig å bruke litt tid her på denne og .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da ble det tur retur Fevik Sandefjord idag med folket.

Og bilen går like fint.

En annen ting jeg merket meg etter oljebytte ,var hvor mye finere gange jeg fikk ,så var nok på tide med en liten service.

Og ikke minst så jeg når jeg jekket bil opp at der var støtdempere og fjærer bak ,noe jeg ble glad for mtp luftfjæringsproblematikk.

Det er jaggu de kraftigste Bilsteindempere jeg har sett 😀😀

Håper imorgen at jeg kan vise bilen her med 20

tommerene.

Tror det kan bli nice :

F79E38F4-250B-4CFB-B104-A595AB81AFDB.jpeg.7cee0f080a3f0f433ae92911aa082a17.jpeg

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ingen 20 tommere idag heller ,da sengen var altfor god ,men rakk en god vask før barnebursdag til nevøen :

F6F4C74D-5A03-47A3-A4D3-C46A9BE9DBB6.thumb.jpeg.dc524e284eafea1ca481e713e1e2e104.jpeg

Den må jo se bra ut når jeg nå skal opp til en familie der det kun er VAG produkter som gjelder 😀😀

Neida det går utrolig fint ,da de liker Bmw ultragodt og 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få tatt en service selv, å vite at det er i orden👍 Jeg tror nok du har fått ett veldig bra eksemplar her. Mye av problemene med disse bilene er at de eies av folk som ikke tar vare på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Godt å få tatt en service selv, å vite at det er i orden👍 Jeg tror nok du har fått ett veldig bra eksemplar her. Mye av problemene med disse bilene er at de eies av folk som ikke tar vare på dem. 

Ja er godt å vite at ting er på stell .😀

Og enig det du sier .

Disse var kjent for å virkelig tømme sparekonto og kredittkort pga dyre problemer.

Men har og støtt på de som var superhappy med de ,bare de fikk vanlig service og ikke brukte som om de skulle være en m5 eller scania til å dra med 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sånn ikke noe spesielt update.

Sveigistaxien som jeg velger å kalle den funker like bra enda uten noen feil 😀.

Hadde bil på bukk på jobben her om dagen og her ser man hvertfall at denne er passet på .

Alt av deksler er komplette ,ingen sprekker og fôringer ser nye ut spesielt bak.

Sånt er greit å vite .

Skal jeg plukke på noe ,er der oljesvetting nede ved motor en vei ,men legger ikke så mye i det .

Kan jo legge ut et par bilder sånn at dere ser den fremdeles har det bra.

Her står den i skyggen etter en kjapp runde med hageslangen :

2D0BBDC9-7091-46A2-861F-D4F1BE147077.thumb.jpeg.b3e6038f6d597f9411089eb92549e475.jpeg

96B7AD33-983B-4179-9751-B16E9BF2A4F5.thumb.jpeg.cd818ffe031a785b84928fefaeacd576.jpeg

Og dette:

C54D96EA-C617-434E-B713-3D6B1F50ED03.thumb.jpeg.130918142fec525cb0aac32539cfb5f1.jpeg

Jeg savner forresten mer hk merker jeg og kunne virkelig tenkt meg en oppgradering ,men med min flaks hadde jeg vel blåst kassen til Blokksberg 😀.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like fin enda ser jeg :) hvordan er draget i denne kontra e61'en? Er vel 184hk vs 231 hk?

Kassene holder jo bare de får oljeskift og at man drar på ved 2500 omdreininger og oppover, gjerne låse de manuelt i gir :)

hører jeg trf tuning??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Evopower skrev:

Like fin enda ser jeg :) hvordan er draget i denne kontra e61'en? Er vel 184hk vs 231 hk?

Kassene holder jo bare de får oljeskift og at man drar på ved 2500 omdreininger og oppover, gjerne låse de manuelt i gir :)

hører jeg trf tuning??

 

Jo takk,selv om det er en gammel bil passer jeg på den .

Er blitt veldig glad i den 😀.

Altså e61 gikk som et uvær i forhold men denne er langt fra dau,men savner mer .😀

Ja må vel være nøye med vedlikehold av kassa og jeg vil høre med Trf om dette.

Han vet hva som er bra og ikke bra garantert 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Jo takk,selv om det er en gammel bil passer jeg på den .

Er blitt veldig glad i den 😀.

Altså e61 gikk som et uvær i forhold men denne er langt fra dau,men savner mer .😀

Ja må vel være nøye med vedlikehold av kassa og jeg vil høre med Trf om dette.

Han vet hva som er bra og ikke bra garantert 😀

Synes min er like sprek som 525en jeg 🤔 Men du hadde jo 530d da 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkveld på Sørlandet .

Er rart det der med ferie og null på programmet.

Polerte jo opp Tdsen igår og hadde litt rester igjen av noe Rupes .

I og med jeg vasket bilen igår ,så var den ren .

Hvorfor ikke bare få brukt opp restene av grønn Rupes og slenge på litt Collinite .

En kjapp runde ble tatt med maskin og Collinite ble lagt på .

Og deilig å våkne opp til dette :•DF1DAC15-D90F-4331-A429-2EE4C217FEFB.thumb.jpeg.a806cdec7bc59448addf0338c51e3bfb.jpeg

Absolutt null bilder av prosess pga ting skjedde kjapt og brutalt ,men nå er den blank.

En skikkelig poleringsjobb skal taes i høst ,type tre steg da jeg skal over på Koch og Cartec.

Viktig å teste nye produkter 😀😀

Nå blir det gøy å finne frem hageslange og bare spyle av fremover ,sånn type hver kveld ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...