Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Noen ganger kan det faktisk være billigere å bruke merkeverksted, de har rett utstyr og vet med en gang hva som bør byttes. De bruker ofte kortere tid enn andre verksteder.

Har du fått testa xDriven noe på snøen? Jeg har hatt G30en hos lakkverksted siden forrige Fredag, så jeg har ikke fått testa noe. Vi har jo fått snø her, men snøen ligger jo i 10 minutter før det regner bort. Får bilen igjen til uka men da er nok alt bart igjen. 

Anbefaler tur til isen på Sigdal en helg kun for test av xdrive :) lav friksjon og harmløst på drivverket. Var nettopp å testet min xdrive på østlandet. Morro og lærerikt. Og gratis sammenlignet med BMW ice tour på Gol....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, viggo E34 skrev:

kjipt med feil som dukker opp sånn, men er helt enig med deg. av og til er det veldig greit å bare levere på værksted å få det unna👌🏼 og prisen til er nokk ikke noe å si på, når man uansett må inn og ta diagnose og pris på del så blir det ikke rare prisen for jobben med å bytte👍🏼

Ja det er det ,men sånn må man være forberedt på .

Nei jeg er blitt sånn med årene på en bil som jeg er avhengig av skal være iorden.

Kommer der noe akutt ,ja da blir det og akutt verksted 😀

Prisen er absolutt akseptabel den uten tvil.👍.

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Noen ganger kan det faktisk være billigere å bruke merkeverksted, de har rett utstyr og vet med en gang hva som bør byttes. De bruker ofte kortere tid enn andre verksteder.

Har du fått testa xDriven noe på snøen? Jeg har hatt G30en hos lakkverksted siden forrige Fredag, så jeg har ikke fått testa noe. Vi har jo fått snø her, men snøen ligger jo i 10 minutter før det regner bort. Får bilen igjen til uka men da er nok alt bart igjen. 

Ja faktisk helt sant det du sier her.

Når dette skjedde så sa jeg til datteren min om de kunne fikse den hun jobber og snakket da med verksmester der.

Han var ærlig og sa at ja det kunne de ,men var bedre om jeg gjorde det på Bmw pga der hadde de rette feilsøkeapparetene sånn at de fant det med en gang.

Ofte som han sa ,så brukte ikke merke verksted lengre tid pga diagnoseutstyret ikke alltid ga rett feilkode ,men en gennerell status på feil  som feks  Abs sensor fault,men ikke hvilken .

Ja bilen har blitt testet og kjørt til gangs og 😀.

Det er en fryd og bruke den på vinter og snø .👍

Så dette og nå blir den nok pen og Fredrik og ikke minst skvettlapper .

Er på vei til å forsvinne nå denne snøen  ser det ut til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, mcbanan skrev:

For deg, som meg, som er glad i å skru på desse gamle bilane vil eg anbefale deg å kjøpe ein BMW-spesifikk kodelesar:) eg har ein Creator c310 som eg er veldig nøgd med. Kostar ein 3-400 på ebay. 

Se her ja ,den skal sjekkes ut og takk for tips .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det med merkeverksted.

Har jobba på mekonomen-verksted i 8 år selv og hender stadig at man sender vekk biler til merkeverksted. Det blir av og til det beste for begge parter.

Er gjerne i tilfeller der man ville brukt mer tid i forhold til hva man kan ta betalt for. Typisk elektrisk, motor/girkassearbeid som krever spesialverktøy osv.

"Alle" verksteder har muligheter for å lese av feilkoder og lese av div verdier, men er endel programmering som krever særdeles dyrt utstyr. 

Fikk du fastpris på å bytte? Hender jo at sensoren har grodd fast og må borres/slås ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lars89 skrev:

Sant det med merkeverksted.

Har jobba på mekonomen-verksted i 8 år selv og hender stadig at man sender vekk biler til merkeverksted. Det blir av og til det beste for begge parter.

Er gjerne i tilfeller der man ville brukt mer tid i forhold til hva man kan ta betalt for. Typisk elektrisk, motor/girkassearbeid som krever spesialverktøy osv.

"Alle" verksteder har muligheter for å lese av feilkoder og lese av div verdier, men er endel programmering som krever særdeles dyrt utstyr. 

Fikk du fastpris på å bytte? Hender jo at sensoren har grodd fast og må borres/slås ut.

For det første ,du er jo fra Grimstad det er en god ting .

Oss Bmw folk må jo bli kjent med hverandre når man bor så nærme hverandre 😀

Men ja det du skriver stemmer helt mtp utstyr osv .

Ja prisen var for arbeid og denne så visst grei ut å få ut sa de ,så vet ikke mer enn det .

Verste er at tror det er dyrere med oljeskift på denne enn Abs jobb 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bil hjemme igjen 😀

Fikk tlf igår at den var ferdig ,men uheldigvis så var der ingen som kunne kjøre meg og hente den .

Men jeg gjorde avtale med de at kona plukket den opp idag på morgenen .

Fikk melding av ei glad kone kl 08 at det var godt å få den tilbake.

Dere vet happy wife er happy life 😜.

Og når sant skal sies ,når jeg så den stod hjemme i gården igjen ble jeg glad jeg og .
Såpass glad at jeg faktisk ikveld måtte forbrenne litt diesel og noen mil kun for kjøringens skyld,noe jeg aldri gjør med denne .Kun e28 og e34 jeg gjør det med .

Godt å se dette igjen :

C2314E5A-1A2A-4673-B638-646D487E0AC9.thumb.jpeg.d09b849e4515c69ea9fb16149b64ee2e.jpeg
 

En tur ut på E18 og litt rundt i innlandet ,gjorde godt for kropp og sjel .

Tok noen kveldsbilder og .

Bilder av x5 en kveld i mars:

853368D1-82E7-4979-9233-06C7AA8B6C45.thumb.jpeg.81aae156d35acec515f34e214882d5ff.jpeg

Dette:

C0F1E878-4A0F-4FFD-9E85-5ED87DB6B7B8.thumb.jpeg.f7a0c9728a395c33699c03fcde8d9aab.jpeg

Litt lys må jo til :

E5EBCD1F-29C5-4310-A2ED-CAB371B5DE45.thumb.jpeg.815817cbeeff5705997888ab496083ae.jpeg

Og dette:

554C4E0F-741B-4301-B3C3-27D4A2114CA0.thumb.jpeg.c22953fe9aa59e04d83024666049f22f.jpeg

Det er når man har kjørt bråkebøtte og stiv e34 at man setter pris på å komme tilbake i denne.

Joda gammel er den ,men likevel holder den kjørekomfort godt enda .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var det på tide og gi en oppdatering her og .

Denne bilen ser jeg ikke så mye til egentlig ,føler den aldri er hjemme.

Men nå i disse tidene som vi er i ,har den ikke blitt brukt stort noe som gjorde at jeg kunne få gjort litt med den .

Har jo disse megahjula til den og idag skulle disse på ,noe som skulle vise seg å være en skikkelig megajobb.

Startet bak og jekket bil opp.

Fikk av bolter men det stoppet der..

Felg var omtrent sveist fast 😳😳.

Mye wd 40 mellom felg og skive samt ei slegge og planke på felg ,så kom den ene felgen etter den andre av .

Men fy fader for noen tunge hjul å få på .

11x20 bak med 315 dekk ,det var ikke bare bare å få på for meg .

Men med planlegging så gikk det.

Så kom foran og alt satt dønn,men løsnet på samme viset som bak.

Gleden er jo stor når hele forstillingen er bombadert med Powerflex 😀.

Bilde:

9F54A963-9DCC-4B82-BCF3-4CF859D56183.thumb.jpeg.f8b4e2283c7dfc2cf89edf1a9621f1bd.jpeg

Etterhvert kom alt på plass ,og måtte jo ta en testur med dette oppsettet.

Har jo hørt begge deler .

Det første jeg merker at det er mer støy ,men ikke noe annet.

Var nede og fikk blåst inn litt luft ,og kjenner en mye bedre bil å kjøre.

Veldig stabil og virker til å henge som en klegg i svinger.

Dette var såpass gøy at med med andre felg ,måtte jeg spyle og vaske bil skikkelig .

Så her er den med 20 tommere .

Bilder :

A3AFAFDD-7E55-4EF3-A213-B194608676D1.thumb.jpeg.6bd7fb38a15062dc0dc405522bf0b776.jpeg

Ren igjen og ble litt mer barsk bak nå :

96C341AC-1F0E-4D3B-99E1-E01D45AF35A0.thumb.jpeg.258f08d4135a5a0f8cbe4461be35d3c2.jpeg

Fra siden :3480A9FB-464F-45B9-84D3-E6BFEC16C308.thumb.jpeg.59628c6b32da6991b9cecee096da457e.jpeg

med 19:9CA12752-3DA0-4D52-B267-3E3A48EF270E.thumb.jpeg.5bb0b8b55217726cb5942199bb32e627.jpeg
 

Grei bredde bak:

94A4CB37-07DE-47B5-9CB2-F88F94E81C8A.thumb.jpeg.590be56f3152195278461605b8eb9c5b.jpeg
 

Tilsluttt dette:

7A74572D-2588-452F-BCEB-BD2BD71CD000.thumb.jpeg.439d45912a0699f2201a69294849b6e8.jpeg

Føltes godt å få tatt et tak på denne bilen igjen og ikke minst 20 toms hjul,passet jo bra synes jeg.

Så forøvrig at jeg må ta en bremserør jobb foran ,da de var overflaterust på .

Ellers skal bil igjen på Bavaria for sjekk av Abs feil igjen .

Regner med det er noe vas som har skjedd når de monterte ny tenker jeg.

Har hatt en svak vibrasjon i pedal av og til etter den var der oppe ,men dette skulle de selvsagt fikse ordne.

Ellers blir det litt service nå fremover på den ,sånn at den holder tritt.😀😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Carlsius skrev:

Se der ja! Finnes ikke finere felger til E53 X5, dette var knall :D

Og når du har så fin blå farge må du jo selvfølgelig ha ren bil for å vise den frem ;)

 

De passer veldig bra på bil så veldig enig i det .

Hehe jo takk 😀

Bil måtte uansett shines ,da fruen bruker den absolutt hele tiden .

Jeg sier takk og lov at man har bil jeg ikke trenger å tenke på km stand .😀

10 timer siden, awt skrev:

Helt perfekt! 😎

...og e53 er en bil jeg bare liker mer og mer. Synd jeg ikke er ufornuftig nok til å handle. 😛

Takk 😀😀

Som jeg har nevnt mange ganger ,så var dette en bil jeg ville kjøpt for lenge siden ,men turte ikke da pga trøbbelet som var på de .

Nå er det bare gøy og ser at flere og flere kjøper de og ser flere ønsker å kjøpe de.

Får mye bil for lite penger .

Og den stygge andungen kan bli riktig så pen med små modifikasjoner.

Igjen ,er kjempehappy med min og angrer ikke et sekund på handel .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mslello skrev:

Lekker farge og tøff med 20" den X5'n! Utrolig hvor mye mer moderne den ser ut med de lakkerte detaljene :)

Takk mslello.😀

Ja er igrunn enig og var derfor jeg ville ha den da den var lakkert der de normalt er sorte i plasten .

20 tommere var jeg skeptisk til ,men forandret mening.😀

3 timer siden, papertiger skrev:

Ble kanonbra med disse felgene :) godt å se du holder bilparken din i sjakk :D 

Takker så mye .😀

Ja må passe på at de er på stell ,selv om denne ikke trenger for mye foreløpig .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...