Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Daniel. skrev:

Så bra ut dette :) Kjekt med powerflex foringer også.

Har ikke kjørt E53, men E70 syns jeg er god å kjøre, selv med svære hjul :)

Jada ble bra dette .😀

En e53 er veldig god å kjøre når alt er på stell ,men e70 er nok bedre ja dvs den er bedre 😀.

Men igjen ,denne er jeg så forbasket fornøyd med at noe salg skjer ikke enda .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 15.39, Walkabout skrev:

Ble veldig bra med 20", kledde bilen perfekt!

Takk veldig fornøyd selv ,men desverre så er det uvisst hvordan fremtiden blir med disse.

Dette kommer jeg tilbake til .😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og på Bavaria og fikk sjekket ut Abs feil og bakre hjullager var gåent .

Satte på sånn loopeapparat som de filmet og så alt sammen.

Dette blir fikset samt at de tok en tilstandsrapport på bil.

Slitte bremskiver bak ,en bærearm foran ,thats it.

Alt annet i skjønneste orden .

God følelse .

Dere må jo ikke glemme at denne kun er gått 280000 km ,😀.

Men er utrolig skuffet over at ikke bremseskivene varte lengre ,så her har Bmw en lang vei å gå 😜😜😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg vært på Bavaria og fikset Abs feil igjen .

Og idag var det jo riktig så gøy å være kunde der .

Lånte denne:

92586884-CEDC-47D5-899C-F01C64239DC4.thumb.jpeg.8bdec80b10c9e5877c8eda25ce5cb055.jpeg

Dæven dette var jo noe helt annet enn min ja 😂😂😂

Men for meg som er vant med å bruke e28 og komme i denne ,så var dette nesten for avansert ..

Men skulle ikke gå lenge før enn fant utav ting og alt var bare gøy.

Sekser og støvsugermotor ,ja det passet Sveigis som pokker det og bil gikk som fy .😀

F313C8DE-4159-40C0-8231-056F9C6E16A5.thumb.jpeg.23b03bdf9a847648298cd93e77ebb346.jpeg

Nydelig bil og interiøret :

6B804205-7934-4CC2-B295-884F64654E6C.thumb.jpeg.d1d6ef81c867629610a200d15254c553.jpeg

Noe ganske annet enn det gamle mitt .

Jaja det får bli en annen gang man kjøper en sånn.

Eller vinner jeg masse penger skulle jeg hatt en sånn ,da jeg elsker x5.

Men over til min .

Er rart det når man har fått den igjen fra verksted ,da fikk jeg litt sånn boost til å gjøre litt så en rengjøring innvendig ble tatt og så har jeg begynt å forske litt på anlegget mitt .

Det har jo vært dødt.

Enten svart skjerm ,eller henger seg ogvikke minst mk4en vil ikke slå seg av .

En på Bavaria sa at røsk ut den ene kabel bak navi enheten så skal den virke .

Og det gjorde den nå .😀

Alt virker ,men fremdeles vil den ikke gå i sleepmode.

Var ute og sjekket nå etter en time,men fremdeles lyste lampen bak på Navienhet så sikring måtte ut for å unngå flatt batteri .

Jeg trenger råd får hvor jeg skal feilsøke nå og er i god dialog med Ingvaldsen på forumet her ,men ønsker tips herifra .

Edit når jeg kom inntil den ene kabelen som jeg tok ut ,så slo den seg av / blinket i lyset ,kan det være kontakter som er dårlige her ?

Og den jeg dro ut var rød/ rosa altså stikket fra enhet.

Kom med innspill dere som har drevet med disse.

6E8CA6BD-F215-4810-A99B-2A48999D51BB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Otis skrev:

Jeg mener å si at jeg hadde problemer med min video modul på e39 som jeg hadde.

Men hvilken lampe er det som lyste bak på navienhet?

Denne som er merket svakt grønt:

EBD54AAD-9AB6-4A47-9915-564A1AC938EC.jpeg.034376db989928acd322901db24a5d24.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke ukjent at mk4 navi går i stykker.

Var det sikring 75 eller 72 du trakk ut? I følge newtis.info så er sikringen til navi på terminal 30, og dermed har den konstant strøm. Det er da sannsynlig at det er navi som ikke klarer å slå seg av selv.

Det kan også være feil med at noe på i-bus vekker navi og ikke lar den sovne. For å sjekke det, trenger du bare å plugge ut i-bus ledninger å låse bilen. Det burde være pinne 3 på en blå kontakt. Den samme kontakten som gir strøm til navi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde flere forskjellige på e39 nå da navi ikke dukket på den jeg kjøpte nå. en av disse jeg testet ga også svart skjerm, men om du har en nabo eller kjenner noen som har mk4 så er det jo fort å teste da den sitter bare klipset fast og demonteres på sekunder

ellers ser jo bil flott ut som alltid, å den lånebilen så bra bøs ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, viggo E34 skrev:

prøvde flere forskjellige på e39 nå da navi ikke dukket på den jeg kjøpte nå. en av disse jeg testet ga også svart skjerm, men om du har en nabo eller kjenner noen som har mk4 så er det jo fort å teste da den sitter bare klipset fast og demonteres på sekunder

ellers ser jo bil flott ut som alltid, å den lånebilen så bra bøs ut.

Ja den gode nyheten nå er at alt virker men mk4 vil fader meg ikke gå i hvilemodus ,tror den har søvnproblemer 😀😀.

Har demontert alt som finnes bak og tatt ut stikk for stikk og lyser like forbannet ,utenom når jeg tar sikring ,eller kopler ut bak selve enhet.

Etter en god telefonsamtale med Jostein Ingvaldsen her ,ser det som at det er selve enhet som tuller ,men så har jeg en ide ....

Tusen takk for hjelpen så langt Ingvaldsen 😀

Må jo være mulighet for å kople på en ledning der sånn at den den går av og på med tenning ,jeg mener alt virker nå og kun dette sovedritet på den ,for den tapper strøm så det holder .

To dager ved ikke bruk av bil ,flatt batteri med sikring i .

Men Viggo,skal nå få testet noen andre så fort der dukker opp noen og se .

Ny x5 anbefales 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det oppdatering .

Jeg holder jo på med dette stereoprosjektet og var igrunn på god vei til å lykkes følte jeg .

Startet med å demontere alt av deksler i bagasjerom igår for se etter brudd evnt vann.

Løsnet alt av strips osv og ser jo ut som nytt.

Problemet er jo denne forferdelige hvilemodusen .

Løsnet alt til diverse moduler og lampen lyste ,kun ved at sikring ble tatt ut så forsvant lampen .

Som jeg nevnte ,hadde jeg telefonkontakt med Ingvaldsen og lærte mye hva som er hva 😀.

Og alt virket jo og ting så sånn ut:

CFC9310D-020E-4065-B629-896A9AEA0BB1.thumb.jpeg.293426418351351508dc3c570f792549.jpeg

Spilte fint osv.

Men tenkte jeg ville åpne selve enheten og se og her var det rimelig irret :

3355CED8-5790-4AB0-97A2-D6941676AC8B.thumb.jpeg.259ce148d18191bfc50d9410545e439e.jpeg

Dete:

6B8311D6-73F4-4B49-BF72-7AB63CC2ECED.thumb.jpeg.06f6ba5b2b7c65b7d5a6ed677f7b609a.jpeg

Leste på et forum fra USA at noen hadde samme problemet og rengjorde oppi der og ting funket.

Fant da frem sprit og q tips som der var tipset om og satt igang .

Ting ble bedre men ikke perfekt og koplet på .

Joda nå gikk viften på dvd-en så ekstremt at jeg trodde den skulle eksplodere og nå står der kun please wait på skjerm.

Så slukket den og helt død for å så hakke seg opp igjen .

Men fikk lånt litt bedre rengjøringsmidler hos Fredrik 90 på jobben og mulig det kan hjelpe så tester nå senere .

Hvis ikke må jeg få tak i en brukt ,men problemet er jo å finne en som er inntakt .

Er så fryktelig mange som vil selge ,men alt er somregel møkk ,så vet ikke hva jeg skal gjøre helt.

Om noen har til en grei pris ,så si ifra for dette gamle møkket er ikke verdt mange kronene som noen hevder .

Da setter jeg i en ettermarkedspiller noe jeg helst vil unngå .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...