Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Fingre krysses her på Hamar Jan 🤞☺️🤞

Takk Tore 😊

15 timer siden, M-jakob skrev:

Kjedelig med girkasse bytte men nå må det vel ordne seg tenker jeg. 

Ja ikke så gøy nei ,men sånn er det av og til med disse bilene .

Kan ikke vinne bestandig .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mortenej skrev:

Dette ordner seg nå Jan! Lykke til.

Huff ja håper det nå ,merker jeg er sliten av alt dette ,ikke minst har blitt dyrt og dette .

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lørdagen halveis tatt og jeg er atter hjemme og hva har skjedd idag ?

Vel nå er der ny kasse i bilen og starter forfra ..

Igår kveld traff jeg noen dårlige venner og det gikk som det måtte gå ..🥵

Sent og litt for mye god drikke ,noe som resulterte i at jeg våknet sent idag ,men det viste seg skulle gå helt fint for han som skulle hjelpe meg å bytte kasse kom og sent .

Hvertfall så ble bil heist opp litt over 10 og etter 40 min ,så var alt demontert :

78B7288F-DC82-4E65-BDB0-3B98366A8DB6.thumb.jpeg.b9c3b61ee2a7f4afcf3616423417f55e.jpeg

Så var det å få på konverter og få på plass ny kasse og alt annet .

Full gang :

EB88E6E3-F3C2-4CAA-B522-516EBD48C3ED.thumb.jpeg.29b343354022b82347a7a783fe39b13b.jpeg

Ny olje og filter på satt på og fylt opp ,så sletting av gamle feilkoder og adapsjon av kasse :

F7945989-4377-4C52-8F92-D607D6DC4C03.thumb.jpeg.88113fdb01b08072285478d7af98a2b0.jpeg

Nå begynner det spennede her skjønner dere 😊😊

Oppstart ,dra gjennom gir og hjul går rundt .

Så etterfylle og alt klart for test.

Jeg sa jeg orker ikke å kjøre ,du får gjøre det sa jeg til han som hjalp til .

Joda rett ut på e18 og bil går som den skal uten rykk og feilkoder .

De få milene den ble testet så oppførte den seg fint !😊

Kjente jo at dette var en lykkefølelse som er god dere .

Og får å si det enkelt ,gudene skal vite den fikk kjørt seg og alt virket .

Fikk og funnet ut hvilke parksensorer som er ødelagte ,så må få fatt på noen av de selv om dette er noe jeg legger så vekt i .

Summen av alt er :

Bil skal nå være iorden igjen og la det vedvare 🙏🙏🙏.

Fikk og gleden av å kjøre I4 idag en tur :

E3D55DE2-DFC8-4870-B73B-5D8F5DCB737D.thumb.jpeg.2fdd7ee5c11084ecbc1096c638d0d39d.jpeg

479D009C-E799-4779-AADE-076FD7230C58.thumb.jpeg.716d50aadde42abf25baec96d365177e.jpeg
 

Veldig morro og så behagelig .😊

:Og jaggu er den pen :

9B4F81A1-7CF4-4129-91F7-8BDC403677C1.thumb.jpeg.907a3beaea1ea57b12ab9c4f43803e67.jpeg

Skulle gjerne hatt en sånn stående i tunet uten problem .

Og gikk skummelt godt 😊.

Jobben idag kaller jeg monsterskruing .

Å ta ut en girkasse ,komplett med alt av smådeler det innebærer ,samt ny montert med alt på 4,5 timer det er innenfor .

Nå skal sant sies at jeg har hatt med en dreven mekaniker som virkelig vet hva han gjør .

Dett var dett nå er det avslapning i sofa med mat og tv resten av lørdagen ,så får jeg nok med meg treff imorgen og tenker jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116 i .Lørdag og monsterskruing.Ny kasse på plass.
17 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Herlig Jan! Det tenker jeg var deilig å få gjort relativt fort.

Da blir det treff på deg i morgen😃

Ja det var veldig godt å få unna for dette har virkelig hengt over meg som en mare 😩😩

Synes først og fremst synd på hun som jeg er gift med som måtte kjøre rundt med den sånn,liksom planlegge kjøring parkering osv osv .

Ja nå satser jeg på at jeg tar turen og mulig jeg kjører bort til Sandefjord ikveld .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med vel gjennomført arbeid og nå unner jeg deg at denne bare tusler og går så lenge du har den og gjerne også for neste eier av den 🥳🎵🤞

Jeg skjønner at lufta er litt ute av deg nå, noe som er forståelig mtp at du har vært nødt til å gjøre denne jobben to ganger.

Nyt kvelden og lad batteriene 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Jan.

Virkelig flott å lese at dette gikk veien. Fantastiks å ha venner som vet hva de driver med, da går jobben så utrolig mye letter eog raskere.

Så krysser vi fingrene for at denne kassa, og ikke minst resten av bilen er snill med deg fremover nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Herlig med vel gjennomført arbeid og nå unner jeg deg at denne bare tusler og går så lenge du har den og gjerne også for neste eier av den 🥳🎵🤞

Jeg skjønner at lufta er litt ute av deg nå, noe som er forståelig mtp at du har vært nødt til å gjøre denne jobben to ganger.

Nyt kvelden og lad batteriene 😉👍

Jo takk for det Tore .😊

Huff ja håper jeg slipper flere girkasser nå fremover på den .

Man blir lei og ikke minst så er det dyre deler dette 😊

Ja nå sitter jeg i sofaen og gjør null .😊

 

1 minutt siden, Mortenej skrev:

Herlig Jan.

Virkelig flott å lese at dette gikk veien. Fantastiks å ha venner som vet hva de driver med, da går jobben så utrolig mye letter eog raskere.

Så krysser vi fingrene for at denne kassa, og ikke minst resten av bilen er snill med deg fremover nå.

 

Ja er veldig glad nå absolutt .

Jeg er priveligert som har en såpass vennekrets som stiller opp når det trengs ,ikke minst som du nevner vet hva de driver med 😊.

Var jo bare to tette så var alt løst og demontert .😊

Vi får satse på det nå fremover.Den girte veldig fint nå de få milene vi hadde med den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var den hjemme igjen :

C3524EA1-2383-4CC3-A5AD-B363F42A3927.thumb.jpeg.ad3b1850ee2bd60cf8476f4953884c74.jpeg

@Fredrik 90 hjalp meg å få den hjem etter treff nå istad .

Og her har det virkelig skjedd en forandring dere .

Utrolig flaut å skrive dette ,men kan ikke ljuge …

Nå har jeg faktisk en kasse der Lock up virker ,noe der ikke har vært på de to andre kassene ,ikke minst den har jo falt mange omdreininger i 90 km .

Før hadde jeg 2000 omdr og nå ligger den på tjaa 15/ 1600 😊

Dessuten kan jeg gasse på i høy fart uten at den girer ned eller slurer som den kanskje egentlig gjorde 😩.

Straks mye kosligere å kjøre høy Bmw igjen .

Som dere så ,så har den fått plassen til e28 og begge gamle står nå på siden av hverandre ;

C515DFB0-E5F0-45F7-97BB-CF0EC9C67CE0.thumb.jpeg.46792abd06ae14e3813c8e3392f6e057.jpeg

Og @Rune-K jeg holdt på å gå på vaskesmell på x5 ,men av prinsipp skulle jeg ikke gi etter .

Forreseten trivelig å hilse på deg og alle andre idag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116 i .X5 hjemme igjen .
17 minutter siden, awt skrev:

Flott å se at den fungerer nå. :) Dette fortjente du absolutt!

Ja nå satser jeg på at ting må være i orden 😊.

Helt ærlig så synes jeg og det 😅

 

10 minutter siden, papertiger skrev:

Herligt! Godt at kasse nr 2 fungerte, og godt å ha fått fikset det som henger over deg og tynger skuldrene. Og ikke minst at kona kan kjøre rundt i en bil som er tipp topp :) 

Ja dette var gøy og en helt annen bil å kjøre ,rett og slett godt.

Jeg legger ikke skjul på at dette har vært et problem som har tynget både meg og min bedre halvdel …Ikke minst så har det blitt en dyrebar affære dette Papertiger .

Siden oktober så har disse to kassene kostet meg eksakt 24000 inkludert arbeid ,olje &filter ,flush til ingen nytte på første kasse osv osv.

Så ingen skal ta meg på å ikke gi opp og ikke koste på denne 😊

Nå vet jeg hvertfall at om et salg skulle forekomme ,så har jeg ren samvittighet .

Nei godt å få gjort dette.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk å lese at den fungerer og det bedre enn noen av de tidligere :) dette fortjente du virkelig Jan.

huff penga fly når disse gml sliter… 

Nå krysser vi fingra for at denne ikke svikter dere igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...