Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Bimmerlorris skrev:

Masse lykke til med kasseskift. Dette blir spennende 😃🤞 Og takk for smøretips ☺️ Dette skal jeg få gjort på min også 😉👍

Hehe jo takk 😊,blir spennende alt sammen .

Versegod ,greit å ta sånne ting som dette .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, sveigis skrev:

Og en evnt erstatter ,så hadde jeg ikke vært lei meg om der stod en sånn bakende rygget inn i tunet :

E21B4CCB-242C-4DC4-B778-441EBA0A75F3.thumb.png.3ac84002856ac283e994f42c75354945.png

Med rette hjulene,bitt litt lavere så kunne jeg trives i en sånn .😊

Du har en stemme fra meg på det valget der🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i .

Da var vi igang .

Igår var det det vi kaller monsterskruing på høyt plan .😊

Startet kl18 og begynte .

Og herregud så mye demontering 😩,dvs helt sikkert normalt .

Masse deksler under bil ,eksos ,aksler osv .

Hvertfall etter en time ligger gammel kasse her :

DFE4393B-507D-4BF8-80DB-B41422CB0790.thumb.jpeg.b058707b15ccf97ce61e36534aee9d6b.jpeg

Så opp med ny :

CF58B127-69DB-4089-9D6E-96F9354C4AF6.thumb.jpeg.4b930dbdb0041ae6b84ec062575aab69.jpeg

Og på plass:

B41CD85A-522A-4829-8D28-CD071635403E.thumb.jpeg.869b64701276467189127b0d69aaeea3.jpeg

Deretter var det å montere div ting igjen ,fikse nye bolter på flexirør til eksos da de knakk ved demontering .

Hvertfall så var vi ferdig med absolutt alt kl 21.10 og det må jeg bare si er imponerende .

Nå skal det jo sies at med rett verktøy ,mekaniker som har skrudd Bmw i alle år / til daglig samt en bil som visstnok var strøken under mtp bolter så gikk det fort sa han 😊

Han var sær imponert over hvor flott den var under .Betryggende 🙏🙏.

Dessuten fikk jeg kjøpt ny mansjett til denne igår:

CF655574-A69F-42AA-9EDD-FEA4C32E492D.thumb.jpeg.f99112c9e4eed4a79e9c70fc233b4a33.jpeg

Nå gjenstår det igrunn bare å fylle på olje igjen her ,så ser vi hva som skjer .😊

Kjenner jeg er spent .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i .Gårsdagen skruing på x5.Pics / upd
34 minutter siden, Andreas_R skrev:

Nydelig arbeid :D

Dette gikk jo unna så det holdt!

Takk Andreas😊

Ja det gikk fort dette,heldigvis så løsnet alt greit ,men kjære tid så mye demontering da .
Sikkert bare meg som ikke er vant til sånn type skruing .

Ps et komplett x5 original eksos er svinetungt å få på plass .🥵😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt vanvittig hvor innkapslet bilene begynner å bli under. Spesielt BMW. F1x ser man jo ingenting under, alt er bak deksler! Og det er jo bra med tanke på rustbeskyttelse. 

En kompis av meg fikk understellsbehandlet en F31, der demonterte de samtlige deksler for å komme inn til karosseriet. Var snakk om timesvis med jobb, og flere hundre klips og småskruer.

For ditt vedkommende var det vel ned med mellomaksel og fordelingskasse også, sikkert med tilhørende deksler og varmeskjold og hva det måtte være!

Godt dere var 2 mann til det eksosanlegget da :D  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Andreas_R skrev:

Ja det er helt vanvittig hvor innkapslet bilene begynner å bli under. Spesielt BMW. F1x ser man jo ingenting under, alt er bak deksler! Og det er jo bra med tanke på rustbeskyttelse. 

En kompis av meg fikk understellsbehandlet en F31, der demonterte de samtlige deksler for å komme inn til karosseriet. Var snakk om timesvis med jobb, og flere hundre klips og småskruer.

For ditt vedkommende var det vel ned med mellomaksel og fordelingskasse også, sikkert med tilhørende deksler og varmeskjold og hva det måtte være!

Godt dere var 2 mann til det eksosanlegget da :D  

 

Ja nyere biler er veldig innkapslet ja helt klart .

Såpass ja ,det blir fort skruer og klips om man skal gå all in før tektyl .

Stemmer det dvs :

Eksos

Alt av aksler 

Deksler 

Fordelingskasse 

Ja det du nevner .

Heldigvis ja to var man pluss girkassejekken 🤓🤓😊😊

Vi prøvde først uten ,men sjanseløst å få entret ting på kjapt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kvelden her og hvordan gikk dette mon tro?

Starter fra begynnelse .

Først avgårde og hente ny olje og div småting .

Så opp til bil og starte påfylling av olje .

Pumpet inn til det tøyt ut ,så sier kameraten min start opp …

Huff tenkte jeg vel startet opp og ingen ulyder 😊.

Så dra gjennom gir med brems på ,positive her var at jeg kjente den tok i alle gir .

Ny etterfylling og ferdig .

Så sier han at nå får vi ta den en testur og se .

Nå skjønner dere ,nå skulle sannheten frem ville kassen virke?

Først revers og ut garasje ,så i drive og ut på E18 .

Det viser seg at den sluker gir sømløst uten noe problemer ,altså ingen rykk og nykk ingen sluring osv AMEN OG YES!!😊😊

Noen typiske tester ble tatt for å provosere frem failsafe ,men girer stadig fint .

En befrielse uten sidestykke .

Så ble bil kjørt inn på merkeverksted for å nullstille alle feilkoder :

8CA8DC63-EA6F-4C89-93AF-A315D8DACE1E.thumb.jpeg.2b1fb4ef74b915160e16c66adfb5e60c.jpeg

Her slettes det for full musikk :

66192B54-C634-4378-AEF1-E3CE7A5730F4.thumb.jpeg.8099c533289dc254b0cf7847643a699d.jpeg

Etter det en ny tur og ikke noe som dukker opp :

6DBFA588-3F97-44FB-8A46-D3C665CE04C9.thumb.jpeg.c81aa8f9fe308ec1a25cc896f8a113e2.jpeg

Etter noen mil så virker alt i orden .😊

Vi pratet litt sammen igår og den kassen vi satt i så var oljen overraskende fin ,ikke minst denne girer mye finere og virker mer direkte liksom ,så får håpe den fungerer nå .

Legger ikke skjul på at jeg har tenkt mye på dette og hadde ikke bilen vært så bra som den faktisk er hadde jeg droppet det .😊

Skulle jo byttet drivaksel mansjett ,men taes om 14 dager pga manglet denne pipa til senterbolt .

Var ei glad kone da jeg sendte bilde av bil nå ikveld .

Og fortsetter den uten tull skal jeg feire til helgen .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i .Girkassejobb ferdig .Onsdag.
  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...