Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

Ja nå er det vel enkelte her som kanskje får litt sjokk her angående handel og tenker ,hva skjedde nå ?😀

Men her har alt vært planlagt lenge av alternativer til bil ,og alt starter herifra.

Som dere vet ,var en handel eller salg av e61 planlagt en stund og e70 var planen hele veien .

Men så  dukket jo e28en opp og resten kjenner dere til.

Uansett så ville jeg selge e61 mens jeg enda kunne få noe for den og solgt ble den .

Så var spmet ,hva skulle vi ha da ?

Jeg for min del ,dreit litt i det ,da jeg elsker gamle biler og hun kunne gjerne kjøpt en Toyota Avensis.

Likevel så landet vi delvis på e91 xdrive da behov for 4x4 var sterkt ønsket.

Den var jeg med på ,men følte at jeg ville komme til å savne den gode massive dieselsekseren til Bmw .

Hva skulle jeg gjøre nå tro ?

Joda ,der er alltid en bil jeg har likt og det er x5 .

E53 er en bil som er elsket og hatet ,jeg liker den og har alltid gjort det .

Vi ble  enige om at et godt eksemplar ,hadde vært kjempekjekt for oss og søket var i gang .

Men å finne e53 som tilfredsstiller mine krav ,er ikke lett .

Ville ha annen farge en vanlig sølv osv .

Ga egentlig opp helt til jeg fant en gammel lagret Finn annonse og her ble det bingo.

Og han fortalte om hva som var greit og hva som måtte gjøres ,og det han sa og fortalte likte jeg .

Fikk tilsendt noen bilder og ,jo var denne som han sa ,skulle jeg ha den helt enkelt .😀

Fxslin her ,har jeg vært i kontakt med under hele forhandlingen ,og hjulpet meg med råd så stor takk til han forresten 😀😀.

Så flybillett ble bestilt og her sitter jeg på et lite fly fra Kjevik :

1B80568F-9FF1-4A9D-A823-0C14B0A0C772.thumb.jpeg.ad948c3a1e2befd2fc23ea6e14d6649c.jpeg

Og snart var vi oppi luften :

A9AC03B3-F463-4440-BF73-B0EDBAAD4021.thumb.jpeg.2322ff7bc123f46ffc2861c75c303279.jpeg

Og havnet her :

AA85492A-3E8F-4CF0-982E-249483A4D2BB.thumb.jpeg.bcfe1a49f3b4b922bcaa552315f75c85.jpeg

Etterhvert kom selgeren med bilen ,og var en hyggelig herremann .

Og bilen var jo absolutt pen og nøyaktig på mm som han sa .

Bil ble testkjørt av en kamerat ,da jeg fort blir blind og ser lett på det ,og på en familiebil ,kan jeg ikke det.

Han sa enkelt ,kjøp den ,for en bil .

Da visste jeg at alt var riktig .😀

Og han hadde rett ,en nydelig bil og kjøre langt med oversiktlig og henger bra på veien .

55 mil ble unnagjort og funket som smør .

Men hva har jeg kjøpt forresten .

Jo en 2003 3,0 D x5 med stortsett det meste av utstyr .

Lakkert i en blåfarge jeg falt pladask for ,og alt er lakkert sånn fra fabrikk.

Beige interiør som er helt og pent foruten førerstol som burde gjøres noe med.

Alt i alt vil jeg våge å påstå at den er blant de bedre til å være en sånn.

Ny fordelingskasse i 2017 og turbo samme året .

Ellers bærer den preg av et bra vedlikehold mtp slitedeler ,lakk og rust.

Og bilder får dere her .

Pics:

D0B8EB4F-3E31-4E2F-8AD1-0AB2DFE2C383.thumb.jpeg.89885ac1d2f69b2ee241539a388667ef.jpeg

Fin og hel i lakk :

FBBD998F-E345-4D90-8736-EF2DE2F32A38.thumb.jpeg.8ebb1fa19964bf1426e3f54447b90dcc.jpeg

Front :

4CD361D3-938D-41BB-B77C-B6102B062955.thumb.jpeg.4fbda4b5591fef81de0b60d9066238d6.jpeg

4E27DF44-9209-4DF8-9918-2CB42ABA3FB2.thumb.jpeg.e7596da57935757203e91a9784a2ee09.jpeg

Panser som er helt og blankt.

Så noen bilder av interiør og her skal det selvfølgelig renses etterhvert selv om det er ryddig og helt .

Men ikke godt nok .

Interiør :

9864B6E6-0120-40D9-BD75-8D75AC31D3C1.thumb.jpeg.8e2f8961ab06fcf9dc8afa2efc607a82.jpeg

Bak:

9778A022-5617-40FD-9F8B-6EB1BFD7D751.thumb.jpeg.b751deeef4d94555ac813df9d21c3878.jpeg

Dashbord :

90F91219-E544-4AE6-AB09-44D9AC8E2AE5.thumb.jpeg.383bc94a797ee4dcb9c81df78636c898.jpeg

Og sort tak :

1F06DD61-E2F0-4B7E-BC3F-C773F72AEC35.thumb.jpeg.345ec312b9c1cb2e944b344f5e30a35d.jpeg

Og et bilde fra vi ventet på ferje fra et sted til å kommer over til i nærheten av Odda ,vet A fanken hva det het.

E6037B7B-0CB3-4EBA-A43A-574C226AC033.thumb.jpeg.6798be726a1ab2841b47700e7cec3252.jpeg

Men som alt annet må der jo gjøres noe og ting som er viktig er :

Slange fra turbo og til intercooler 

Airbaglampe lyser av og til 

Ellers så skal den få det beste av stell og pleie .

Den skal etter påske få et weekend spa av meg der den skal få alt av vask ,polering ,ja hele regla.😀.

Ny radio skal i og .

Tilslutt vil jeg si at jeg hadde aldri kjøpt en sånn bil for 10 årsiden mtp feil og dyyyyrt å fikse.

Nå er disse feilene tatt stortsett og kasser er greie priser på.

Så dukker der opp noe ,er jeg klar.

Fruen er mega fornøyd .😀

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, tennbrikket skrev:

Gratulerer med ny bil, og velkommen i topaz blau familien! Den fargen kommer virkelig fram etter litt skrelling av klarlakk.

Takk for det 😀.

Blåfargen er meget pen og jo denne skal og få seg en runde med glansmidler.

Men etter påske da bilen skal brukes endel i påsken .

 

41 minutter siden, Kjetil^^ skrev:

Gratulerer med ny bil 😁 Tørvikbygd - Jondal ferjo du har tatt 👍

Takk og det stemmer .😀

Var innom Odda da kompisen min måtte på Mekk og se etter Levemann men traff kun kona hans 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, awt skrev:

Gratulerer. :)

Synes absolutt du gjorde et klokt valg der, og det virker som et godt eksemplar.

Jo takk så mye .

Det satt langt inne og kjøpe en eldre bil ,men når jeg fant denne ,var jeg ikke tvil .

Og håper det var lurt .

Kona vil kjøre hele tiden nå og det lover bra .😀

24 minutter siden, Shattered skrev:

Gratulerer :D Fett med flere e53! Var det denne som sto et stykke utafor Bergen? Lurte på å kjøpe den da prisen dumpa til rundt 40 :P Men endte med en nærmere. Fin farge, bilen ser bra ut! :D

Takk og ja gøy med litt sånn unike biltråder .

Stemmer at den stod i Bergen men prisen var ikke det den lå i da jeg lagret annonsen.

Stod og en tilsvarende på Vestlandet en vei med noe defekter .

Ja fargen er pen ,ja jeg liker bilen godt eller alle her egentlig .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!! Etter så mange måneder fram og tilbake, så løste alt seg så fint. Eneste forskjellen var at det ble en E53+E28 som var den riktige løsningen!

Basert på bildene så det ut til å være et bra ivaretatt eksemplar!  Veldig bra du landet på en facelift utgave med de fordelene de har med mtp holdbarhet kontra pre-facelift, samt at utseende er enda mer tidløse.

Kom nettopp på at jeg har forsatt OEM skvettlappene fra E53 jeg hadde liggende i garasjen. Disse skal du få av meg slik at du har dem liggende og kan evt. bruke dem på vinteren. (Blir nok en ZenZommer tur til Fevik i år også og da kan jeg nok ta de med, alt. så tar vi å møtes ved tilfelle).

PS: skal forske litt mer på dette med Android til deg og komme med oppdatert tips :-D

 

Endret av fxslin
Rettet fakta feil i innlegget!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, fxslin skrev:

Veldig bra du landet på en facelift utgave med de fordelene de har med mtp holdbarhet kontra pre-facelift, samt at utseende er enda mer tidløse.

Denne er ikke en facelift. De ser slik ut:

Spoiler

BMW_X5_(E53,_Facelift)_%E2%80%93_Frontan

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daniel. skrev:

Denne er ikke en facelift. De ser slik ut:

Det har du helt rett i, blingsa litt på lyktene der.... Hadde en eller annen grunn fått dette for meg.

I stand corrected!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel. skrev:

Se her ja :) Gratulerer med "ny" bil!

Topazblå er en nydelig farge :)

Jo enig ,fargen er pen og derfor jeg valgte den .

Den ser jo mye nyere ut spesielt når alt er lakkert sånn😀

 

7 timer siden, fxslin skrev:

Endelig!!! Etter så mange måneder fram og tilbake, så løste alt seg så fint. Eneste forskjellen var at det ble en E53+E28 som var den riktige løsningen!

Basert på bildene så det ut til å være et bra ivaretatt eksemplar!  Veldig bra du landet på en facelift utgave med de fordelene de har med mtp holdbarhet kontra pre-facelift, samt at utseende er enda mer tidløse.

Kom nettopp på at jeg har forsatt OEM skvettlappene fra E53 jeg hadde liggende i garasjen. Disse skal du få av meg slik at du har dem liggende og kan evt. bruke dem på vinteren. (Blir nok en ZenZommer tur til Fevik i år også og da kan jeg nok ta de med, alt. så tar vi å møtes ved tilfelle).

PS: skal forske litt mer på dette med Android til deg og komme med oppdatert tips :-D

 

Ja nå skjedde det og endelig .

I livet blir der forandringer og dette ble løsningen på bilene ,som jeg greit lever med.

Har nå gått gjennom bilen. I fred og den virker til å være godt påpasset føler jeg .

Og ikke noe skummelt til nå .😀

Angående skvettlapper må jeg bare si tusen takk og betaler gjerne for dem da dette er noe som står på ønskelisten til vinteren .

Og ja ta med deg Z medlemene og kom nedover ,alt skal stå klart her med kaffi osv .

Prosjekt radio er noe som er det første ,men oppdaget noe her angående det som jeg kommer tilbake til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...