Jump to content

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i .

sveigis
 Share

Recommended Posts

Da har man fått bestilt mer deler til bilen 😊

Veivhuslufting :

6CDAAF2E-F314-4E01-992A-4D1892BFC03E.thumb.jpeg.55bad2263bf22ac15b926de6181effe2.jpeg

Bremseklosser foran:

851ED6DC-456F-4119-AAE1-02CBC70CB47E.thumb.jpeg.6ab7b4f49f5c358876ad13f05816ceeb.jpeg

Og ikke minst denne:

2AFF710F-9677-447F-8941-DF11B770067C.jpeg.f7aaceeffefa38955f81f9e46cc65df5.jpeg

Altså tetning til girkassen .

Så på bremseklossene at de var modne for utskiftning så tar like gjerne dette og før vinteren .

Samtidig for jeg gitt callipere en liten service ,noe som er greit å ha gjort .

Spørs og om jeg ikke skal gi den et olje og filterskift da jeg har kjørt bil 8000 km siden april i følge serviceboken min .

Bruker å bytte på 10000 km på den.

Fikk brukt endel tid igår kveld på lesing og hvorfor ting er så viktig med at alt er plant rengjort osv når man setter sammen konverter osv som Netlandet her skrev .

Så skal prøve å gjøre ting etter det jeg har lest ikke minst blitt sagt her ,så får vi satse på at ting går greit .

Ber en stille bønn om det hvertfall 😊😊.

• sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i .

Oljelekkasjer er noe drit og spesielt i det området der. Delene koster jo ingenting men det blir mange timer av det.

Du er sikker på at det er girolje og ikke motorolje? Det er jo like ofte at simringen på veiva lekker men det ser du jo fort når du tar ut girkassen igjen. Det er bare utrolig kjedelig og oppdage at det lekker fra motoren også mangler du delene. 

Det er i tilfelle nr. 4 og 5 her. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FA71-EUR-04-2003-E53-BMW-X5_30d&diagId=11_2311

2 timer siden, Rune-K skrev:

Oljelekkasjer er noe drit og spesielt i det området der. Delene koster jo ingenting men det blir mange timer av det.

Du er sikker på at det er girolje og ikke motorolje? Det er jo like ofte at simringen på veiva lekker men det ser du jo fort når du tar ut girkassen igjen. Det er bare utrolig kjedelig og oppdage at det lekker fra motoren også mangler du delene. 

Det er i tilfelle nr. 4 og 5 her. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=FA71-EUR-04-2003-E53-BMW-X5_30d&diagId=11_2311

Den lekkasjen kunne jeg vært foruten ja helt klart , og som du sier blir mye timer av dette .

Ja veldig sikker Rune .

Rød olje og det lukter gravemaskin av bilen , så det er indikasjon nok 😀

Men som du sier vært greit og tatt det andre og egentlig .

Skal se på alt til neste uke .