Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med flott doning :) som vanlig litt utenfor standarden som er grå eller svart. Meget kledelig pakke! Som alltid er det godt å se at du nullstiller bilen helt og gjøres klar for deres eierskap, i form av vask, rens og pussing :) 

s775 er antrasikk taktrekk

Ifølge mdecoder.com så har du Hifi 676a og dermed den nest største lydpakken. Den største heter 677a. Om du ikke har subwoofer bak så er det nok fordi du ikke har største lydpakken. Når det er sagt, så kjenner jeg for lite til e53, til at jeg kan si om den har woofer bak på 677, men det kan godt tenkes ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2019 den 12.14, Thundercoil skrev:

Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men flott arbeid over her! :) 

Lo meg i hjel av tangaen du fant. X5ene som drar damer, altså! 

“BMW X5 - Familiebilen som skaper familien.”

Takk takk 😀

Er ikke ofte en finner truser i bil nei .

Så hva som har skjedd her ,vil jeg helst ikke vite .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Evopower skrev:

Gratulerer med flott doning :) som vanlig litt utenfor standarden som er grå eller svart. Meget kledelig pakke! Som alltid er det godt å se at du nullstiller bilen helt og gjøres klar for deres eierskap, i form av vask, rens og pussing :) 

s775 er antrasikk taktrekk

Ifølge mdecoder.com så har du Hifi 676a og dermed den nest største lydpakken. Den største heter 677a. Om du ikke har subwoofer bak så er det nok fordi du ikke har største lydpakken. Når det er sagt, så kjenner jeg for lite til e53, til at jeg kan si om den har woofer bak på 677, men det kan godt tenkes ;)

 

 

Tusen takk og ja ville jo ha noe spesielt når jeg først valgte denne .😀

Bilen er nå mer eller mindre renset og vasket fra forrige eiere og det ble igjen fint ,eller godt nok .

Ja jeg kopierte feil her ser jeg mtp koden .

Ok da lærte jeg noe nytt ,men ser der ligger en kopling løs som ligner veldig på den som skal være til original Sub.

Kanskje jeg prøver å få tak i en og tester .😀

Så takk for info .

Måtte en snartur til Kr sand tidlig på morgenkvisten idag .

Bestilt lakk til e28 derifra .

Der er det jo firefelts vei og fikk testet den litt .

Og igjen stadig like overrasket hvor fin denne er å kjøre langs vei .

Koser meg .Oversiktelig og fin .😀

Har ikke noe mer og si nå og ikke noe som jeg skal gjøre denne helgen.

Venter fremdeles på deler pga noe fjernlager et eller annet fra Koed .😀

Så selv etter 3 uker og 1100 km ser det meste greit ut 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på vei en stor servicepakke til x5en noe det gledes til 😀

Har og lykkes i å få tak i et bryterpanel til stolen på førerside sånn at rattjustering og minne virker igjen.

Så kommer en skru oppdatering når deler er ankommet .

Ellers ikke noe mer å si enn at den funker så fint som bare det  ,det eneste som irriteres noe grenseløst er dette gamle dritet av en radio som fryser .

Kun radio og kassettspiller som virker .

Må dra ut sikring en gang hver andre dag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Da er det på vei en stor servicepakke til x5en noe det gledes til 😀

Har og lykkes i å få tak i et bryterpanel til stolen på førerside sånn at rattjustering og minne virker igjen.

Så kommer en skru oppdatering når deler er ankommet .

Ellers ikke noe mer å si enn at den funker så fint som bare det  ,det eneste som irriteres noe grenseløst er dette gamle dritet av en radio som fryser .

Kun radio og kassettspiller som virker .

Må dra ut sikring en gang hver andre dag .

Skal snart bytte ut min originale navi/radio/cd-spiller som virker, og som du kan kjøpe billig 😏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Margeir skrev:

Skal snart bytte ut min originale navi/radio/cd-spiller som virker, og som du kan kjøpe billig 😏 

Jeg sier takk for det ,men kommer nok til å gå for en mer moderne en neste gang.

Vil ha en mer fancy en tror jeg .:).

Lyst på aux og dill og dall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst på skikkelig fancy spiller så hadde jeg gått for en sånn en, evt xtrons eller avin hvis de har 4gb ram versjon. https://www.eonon.com/mobile/BMW-E53-1999-2005-Android-8-0-Oreo-Octa-core-2GB-RAM-32GB-ROM-Car-DVD-CD-Player-7-HD-Touchscreen-Car-Head-Unit.html&Catype=1

Hvis du i tillegg kjøper noe som heter resler interface og kobler det til spilleren, 12v, bus og jord så får du hele kjøre computeren på en app du kan laste ned.

Kjapp demonstrasjonsvideo. Det er også støtte for Dsp i appen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering dog ingen bilder.

Idag har jeg eid bil i en måned faktisk og trives så langt .😀

Bil blir brukt hele tiden og noe jeg er meget takknemlig for her ,er det iskalde klimaanlegget og det sinnsyke varmeapparatet .

Hadde gledet meg til skruopd men den gang ei .

Bestilte pakke fra Koed ,men den manglet både dieselfilteret og luftfilter.

Men Geir Ove på Koed ordner nok opp på mandag tenker jeg.

Må og ha en liten service på trykkgaten .

Ble byttet turbo i 2017 og forrige eier sa den hylte litt ekstra akkurat som en slange som ikke er skikkelig på .

Nå hyler det som et plystreorkester et sted 😀.

Men går som greit ,så må bare finne en lekkasje .

Blåmann ble en god erstatter for e61en :

DB6A1B18-8D8D-46AD-B4BF-37AA0599A842.thumb.jpeg.702794fa9ffefa76d32ea95856b6cd93.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klargjøring for morgendagen.

I og med det er den O store dagen imorgen ,måtte vi ha ren bil .

Og skulle til å vaske ,men pokker tom for såpe ...Shit.

Alt var jo stengt ,så en kriseløsning på Europris ble løsningen .

Turtle wax måtte det bli 😀

Så her står den støvete :

DD170034-88A6-4C21-9701-FE4DA79F3E22.thumb.jpeg.2186c1b182b9137957546010d594bbc3.jpeg

og fæl :

E7762AD1-1914-40F5-B948-8A5182580459.thumb.jpeg.bf8b1384053ea32d4c7f70011e26cecd.jpeg

Men heldigvis ,er det mest støv så lett å få ren .

Og etter en stund ble det ren igjen .

Forresten den Turtle wax såpen jeg kjøpte var jaggu god å vaske med faktisk og blank ble den og .

Ferdig bilder :

C65334F7-9C66-44C1-8D63-84E1D8C6F29B.thumb.jpeg.b79f5780278a82d54ae3012280067b10.jpeg

Og lyktene er fremdeles fine etter storjobben :

D48404DC-4D6F-403E-B6C8-813E6C558B82.thumb.jpeg.2c792698435273d142a574a0d1a363df.jpeg

Og blank bakende er viktig :

8B76B132-B2EA-41FE-AC6F-74631616802C.thumb.jpeg.715c9b7852499d36bb4829194f012784.jpeg

F1A9D2FA-72BA-4D22-B444-2324682AD915.thumb.jpeg.062503907e5d6020e6de3f2dca083a4d.jpeg

Så må jeg si min kjære frue er flink til å holde bilen ren innvendig .

Hun rydder om det er noe og holder det vedlike ,det liker jeg.

Hun forøvrig er kjempeglad i denne bilen og det er jeg og .

Konemor holder tingene tritt :

DB8A8D44-588D-4DBF-B93C-A742251E5B2D.thumb.jpeg.315f0fdd5f595de9963209393c6ed179.jpeg

Så nå er den klar og representabel for 17 mai .

Pakker er gøy :

563134BE-B012-41FD-8B32-01F301F4E414.thumb.jpeg.56cdb2690511c390d0604a279d5716cf.jpeg

Og hva er dette da tro ?

Jo OEM skvettlapper foran og bak 😀😀:

AD286F95-98B4-41AA-8DAB-F856AEDDC858.thumb.jpeg.3bf5f8cee3748771bda7ed727c268230.jpeg

Dette er noe som jeg har på alle mine biler og spesielt foran .

Det som var greia her ,var at FXslin er på forumet hadde dette liggende og skulle ikke bruke de ,da han haddecsolgt sin e53 for lengst .😀

Jeg ble superhappy da jeg kunne overta disse og foran skal på meget straks .

Og Fxslin,klisteret jeg fikk ,skal på e28en i vinduet .😀

Igjen stor takk for pakken .

Så kos dere alle imorgen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Det som var greia her ,var at FXslin er på forumet hadde dette liggende og skulle ikke bruke de ,da han haddecsolgt sin e53 for lengst .😀

Jeg ble superhappy da jeg kunne overta disse og foran skal på meget straks .

Og Fxslin,klisteret jeg fikk ,skal på e28en i vinduet .😀

Dette er et klassisk eksempel på at "En manns søppel er en annen manns gull", disse har vel så å si null i KR verdi. Men stor bruksverdi, jeg er bare glad du får nytte av dem :-D

Klisteret var mer ment som å anspore deg til en framtidig ervervelse til samlingen din :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, fxslin skrev:

Dette er et klassisk eksempel på at "En manns søppel er en annen manns gull", disse har vel så å si null i KR verdi. Men stor bruksverdi, jeg er bare glad du får nytte av dem :-D

Klisteret var mer ment som å anspore deg til en framtidig ervervelse til samlingen din :-D

 

Så absolutt  og nytte får jeg av dem .😀

Klisteret får havne på e28 foreløpig da det er fullstendig kjøpestopp av biler på lang tid .

Nå må jeg nesten prioritere hønemor og jentene en stund og heller være særs glad for det jeg har av biler .😀

Men ja en Z hadde vært perfekt å ha som kosebil det og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal meg og madammen på vår første svensketur med X5en og blir spennende hvordan denne er på en sånn tur.

Har jo vært særs godt vant mtp e61en ,men tenker at dette blir like koslig.

Om alt går min vei denne uken skal den serves i motor .

Ser og at skiver bak og klosser er på siste rest ,så må vel få tak i nytt her og .

Ellers nærmer det seg oppfriskning av lakk ,så ja masse som skal skje men heldigvis er dette bare gøy 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...