Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

Flott Jobb her Jan. Ser nytt ut dette etter en slik turn, og hjelper mye på intrykket av bil.

Beige / lyst interiør må vaskes og renses skikkelig, og ikke minst oftere enn mørkt. Ser min med Cognac, her må nok førersetet taes snart igjen, Men med 16' km på klokka allerede så er det kansje ikke overaskende. Utrolig hvor dongri farger av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mortenej skrev:

Flott Jobb her Jan. Ser nytt ut dette etter en slik turn, og hjelper mye på intrykket av bil.

Beige / lyst interiør må vaskes og renses skikkelig, og ikke minst oftere enn mørkt. Ser min med Cognac, her må nok førersetet taes snart igjen, Men med 16' km på klokka allerede så er det kansje ikke overaskende. Utrolig hvor dongri farger av seg.

Mange takk og enig i det ,ser mye finere ut med en gang 😊

Etter 10 år med lyst interiør på alle bilene mine ,så ser jeg at nødvendigheten er stor for å rengjøre ofte om man vil opprettholde ekslusiviteten med lyst interiør.Ellers ser det trist ut .

Ja ikke sant ?

Med farget interiør så bør man være tidlig ute med div rens for å holde det fint.

Dongeri farger av seg noe voldsomt og dvs det kan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig legge til at jeg nå igår natt fikk skaffet meg beskyteelsesmatte til bagasjerom .

Er jo det som er så fint med alle disse kjøp og salg gruppene på FB .😊

Der finner man det meste ,ja nesten alt .

Var en i fylket her som hugger en v8er e53 og han hadde matte i denne .

Fikk  sikret meg den og henter den nå snart .

Blir kjekt å få den på plass:

CCB9D536-58E1-4589-AF35-C255BEC5034F.thumb.jpeg.de803eae42f8edefff4c5f507cf142a6.jpeg

Dette blir med på å holde ting renere og all dritt borte fra det beige plassene i bil .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det skjedd litt her i det siste dog ikke så mye med bilder ,men kan skrive litt .

Først av alt så skal 1 serie få service igjen nå snart i form av bremser ,olje og vinterhjul .

Kan være greit å få på vinterhjul nå siden det er Mini som kjører med den daglig .

E53 skal få oljeskift og mulig vinterdekk (Helst ikke enda men 😊).

E87 skal inn på verksted for bytte av bremsevæske og kjølevæske sånn kun for å vite at det gjort ,en jobb jeg setter bort på verksted til datteren min ,så får de fikse det .

Så har jeg en liten kunngjøring her nå faktisk .

Jeg har kjøpt meg en delebil og når jeg skriver dette ,så tenker dere sikkert en e53 feks :

A3675FDF-C8FA-4D3A-A0F9-146A9EB13A8E.jpeg.63ba133f2e32c6369e0f6cb495273e5d.jpeg

Neida vi er ikke her nei så dere skal få historien .

Siden e30 og Tds ble solgt ,så har jeg ikke hatt bil å kjøre med på vinteren noe som egenltig har vært greit nok .

Likevel så har det til tider vært tungvint feks, da jeg har en datter som har en kronisk sykdom og krever akutt bil .

Så har blitt mye låning av venner og bekjente de siste par årene vinterstid.

Hvertfall så har jeg vært på en bil som jeg kunne bruke uten å ha dårlig samvittighet ,litt plass til div og billig deletilgang .

Og her må jeg si at utvalget er snevert ,da 99% av pizzabiler er utrangerte men av og til kan man ha flaks 😊😊

Lang historie kort så har vi hatt en Combo på jobb i alle år og den skulle på eu .

Den fikk stryk pga råtten travers osv .

Det skulle vise seg at der stod en tilsvarende bil i nabolaget her som har stått i mange år som skulle kastes .

Den ble ble kjøpt inn som delebil bare et problem…

Den var ti dobbelt så bra som jobb bilen og jeg sa du må aldri ta deler fra denne .

Enden på visen er at en brukt travers ble kjøpt inn og jeg fikk tilbud om å kjøpe delebilen .

Jeg sa få den på eu og vi tar det derifra og eu kontroll ble det med følgende feil :

-Sprekk i frontrute 

-Styrekule

-Bremser bak .

Thats it😊

Alt ble byttet og bil er nå godkjent etter 5 stående bak et fjøs her i Grimstad.

Så ble vi enige meg og kompisen min at jeg kjøper den .

Nå har jeg fått skaffet en bil som jeg liker .

Den har plass 

Liten og grei motor og ikke minst lett å skru på ,akkurat sånn jeg ville ha den altså perfekt bil til mitt bruk .

Og har hatt en sånn før og angret bittert på salg .

Jeg kaller den delebil pga jeg er jo land og strand og henter deler og derfor digg å slippe henger eller utsette interiør i x5 for mer nå.

Så la meg presentere vinterbilen/ 5 serie erstatteren ja alt mulig bilen😊

Nesten Topazblau Opel Combo cdti :

32699A25-9678-4F25-A628-80EE17561A3C.thumb.jpeg.c89ffd6d1e0945ae6db99cdcc48d6b8a.jpeg

Dette:

AC9CFF5C-0F5A-49E3-BAAA-B44C4D093A9D.thumb.jpeg.f0f81c683f3274b3aa9973008e2a4118.jpeg

Plan for denne :

Fjerne takgrind

Fikse forskjerm 

Total rens innvendig og utvendig vask og polering .

Det som er gøy er at den er så hel og fin for bulker og rust .😊

Og det beste jeg slipper å lage meg vinterbil i form av et prosjekt ,her er det tut og kjør nå og bil står på utsiden med skilt .

Nå skal jeg ut i morgen og nippe av batteripol på e34 på ubestemt tid .

Selv om jeg har fått meg en bil som jeg ønsket ,betyr det ikke at noen de andre skal stå snarere tvert imot 😊

Blir mye oppdatering på Bmwene fremover og viktig her,jeg vet at der finnes forum for Opler her men viktig å vise at jeg har kjøpt noe som gjør at de andre får det enda bedre ,og det vet jeg dere er enige i .

Kan jo si hva jentene mine kalte den første Comboen jeg hadde :

Slem mann med godtepose bil 😅😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i.Vintervogn .upd
10 timer siden, Ampera skrev:

Velkommen etter, dette er min til og fra jobb bil!

68C82C04-8A1E-4AA3-887F-A2705C7A4BEF.jpeg

Jo takk 😊

Bedre sent enn aldri @Ampera .

Fornuftige biler å ha som daily og gleden blir desto større når man setter seg inn i skikkelige biler.

6 timer siden, awt skrev:

Gratulerer med en skikkelig tysker :D

Godt å se at Opelklubben her inne holder stand. 🤪

Har selv hatt en slik som "firmabil", og husker jeg ble overrasket over at den faktisk ikke hadde ABS-bremser. Det tror jeg min arvtager ble også. 😬

889A0A07-EEC1-4F15-9F47-C8A2102149C5.thumb.jpeg.ebab68efac23c14e2f3f738a1b0a344f.jpeg

Haha jo mange takk 😅😅.

Viktig for sånne som oss å holde Opelmiljøet vedlike ,nå er jeg på min 17 Opel faktisk .

Oi oi den er lei ,men du ?

Ikke ABS altså ?

Da må det være en av de første for den jeg har er det ABS på og ringene på disse ryker like ofte som du må pisse etter 12 pils på fest 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig ha vært en feil, men tror den ble levert slik. Den hadde heller ikke airbag på passasjersiden. Dette var vel i 2003, men husker ikke om den var helt ny eller et år og to gammel (generasjonen kom i 2001).

Uansett, bilen gjorde stort sett jobben den. Fikk til og med min første fartsbot i den. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Viktig for sånne som oss å holde Opelmiljøet vedlike ,nå er jeg på min 17 Opel faktisk .

Artig å lese at andre også har alternative bilinteresser. Jeg er på min 11 franske bil (Peugeot & Citroën). Veldig fine og bilige bruksbiler som nå også inkluderer Opel. Det er imidlertid viktig å poengtere at de selvfølgelig ikke når opp til f.eks BMW, men det er en annen historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Kan selvfølgelig ha vært en feil, men tror den ble levert slik. Den hadde heller ikke airbag på passasjersiden. Dette var vel i 2003, men husker ikke om den var helt ny eller et år og to gammel (generasjonen kom i 2001).

Uansett, bilen gjorde stort sett jobben den. Fikk til og med min første fartsbot i den. 😛

Er nok helt riktig alt du skriver her .

Ja der kan man se ,er ikke spreke bilen man trenger for å få en bot nei 😊

 

1 time siden, Fredrik skrev:

Artig å lese at andre også har alternative bilinteresser. Jeg er på min 11 franske bil (Peugeot & Citroën). Veldig fine og bilige bruksbiler som nå også inkluderer Opel. Det er imidlertid viktig å poengtere at de selvfølgelig ikke når opp til f.eks BMW, men det er en annen historie. 

Ja det er morro å ha et bilmerke nr to som hobby .

Sier du det ja ,da har jo du og hatt litt andre ting du og .

Amen og så enig ,disse andre er ikke i nærheten av Bmw og det er ikke diskuterbart en gang for min del .

Funfacten her var jo egentlig det at jeg var å så på en e39 i høst som jeg skulle kjøpt en 2002 525 d ,men den var altså så råtten på skjulte plasser at jeg fikk sjokk ..

Derfor bestemte jeg meg at kjøp en bil som du kan bruke og ikke stresse med for jeg vet hva som hadde skjedd om jeg hadde kjøpt denne jeg nevnte ..

Sveise koste ti tusenvis og bil hadde blitt så bra at jeg ikke hadde brukt den og .

Det hadde ikke gått Fredrik .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Ja det er morro å ha et bilmerke nr to som hobby .

Sier du det ja ,da har jo du og hatt litt andre ting du og .

Det har gått litt i perioder. Jeg begynte med 205, 106, 306, 405 og 406 på slutten av 80-tallet og igjennom 90-tallet. Først som by-konebiler og senere som familiebiler. Deretter hadde vi en pause i et par år da jeg kjøpte en førstegenerasjon C5. Deretter hadde vi en pause frem til 2013 da jeg kjøpte en C4 Cactus og den ble fulgt av vår nåværende C4 Picasso. Jeg har hatt 2 stk. 205 og 3 stk. 406.

6 av bilene har vært med dieselmotor og dette har også vært en viktig årsak til hvorfor akkurat Peugeot og Citroën har vært i fokus. PSA's HDi motorer er virkelig fine motorer og etter min mening i noen tilfeller også bedre enn tilsvarende store dieselmotorer fra f.eks BMW.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været er rimelig lokalt nå for tiden her 😊.

Fikk da tlf fra fruen min som jobber noen mil inni landet her at der var mye snø og hun kjørte på sommerdekk .

Og de fleste av dere vet jo da at da blir det omtrent unntakstilstand 😅

Så imorgen blir det x5 fredag på meg og vinterhjul skal på .

Og hun har rett ,snø hadde det kommet :

F60A26B4-9541-466F-B065-7FDBB5D97A56.thumb.jpeg.0e8e4c7f051626ed9d4b1b6ad476e6d7.jpeg

Dette :

7EA801BA-394A-4E9C-B888-759E1F0BAB82.thumb.jpeg.d65bdf6b8ed7cb986b3c49efd31997b7.jpeg

For min del haster det absolutt ikke å bytte ,men siden hun bruker bil så skal hun jaggu føle seg trygg .

Og oppover der hun kjører så er det rimelig vanskelige kjøreforhold nå fremover så best og safe for konemor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .E87 116i.Upd

Det ble Combo ja :) tror denne vil passe deg bra. Flott delefrakter når du skal plukke deler til de andre. og samtidig en god bil for småturer, spesielt nå i vinter.

 

Hører det er komt vinter i sør ja. Så er nok riktig å få på vintersko:) konemor må føle seg trygg når hu kjører innover i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Combo i flott farge!

Dette er jo en type bil veldig mange har bruk for. Det har ihvertfall gått opp et lys for mange etter å ha lånt kassebilen på jobb.

Tror dette må være av de bedre pizzabilene. Sjukt mye feil på fransk/caddy ihvertfall. Skal sies at det gjerne er noen år mellom hver gang disse får service.

Bare å få hevet vinterhjul på alt man har nå. Skal ikke mange meterne opp i landet før det er hvitt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...