Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med veldig fin E53. Har alltid hatt et elsk/hat forhold til disse bilene, men den fargen gjør mye. Naboen til svigers har en akkurat lik i samme farge som han driver å duller med stort sett hver gang vi er der. Interiøret i disse bilene, som i og for seg er ganske likt E39 og E46 holder seg slående moderne i layout selv så mange år etter. 

Mange takk og jeg er enig i det du skriver ,men har egentlig likt de mer enn hat 😀

Som sagt de holder seg overraskende godt både innvendig og utvendig 😀

 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med ny bil 👍 Jeg må si at fargen var virkelig fin, litt unik og uvanlig på E53. Jeg tenker det er deilig å sitte litt høyere samtidig som man har tryggheten med firehjulstrekk. 

Jeg likte veldig godt fargekombinasjonen, tidløst 😀

Takk kamerat Fredrik 😀

Ja jeg ville jo fortalt alt på torsdag ,men ting var fryktelig usikkert og før jeg presenterer en nyhet ,må den være sikker .

Det er det som er digg ,det og sitte høyt og ikke minst kjøre en bil som er god å kjøre .

Når du kommer ,må du teste min blå yankee Bimmer 😀

1 time siden, Fahad skrev:

Grattis med fin X5, og helt riktig farge 😀

Jo takk for det Fahad ,fargen er fin og skal få løftet den noen hakk høyere etterhvert .😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha løst den store gåten " hva skal man handle " :P

Flott X5 som jeg er helt sikker på har kommet til riktig hjem, som resten av bilene deres! Blir spennende å følge med fremover hva du kommer til å gjøre med den :) Må få surra meg ned en tur nå syns jeg å hilse på 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E39_Cato skrev:

Gratulerer med å ha løst den store gåten " hva skal man handle " :P

Flott X5 som jeg er helt sikker på har kommet til riktig hjem, som resten av bilene deres! Blir spennende å følge med fremover hva du kommer til å gjøre med den :) Må få surra meg ned en tur nå syns jeg å hilse på 😃

Ja nå er gåten løst Cato og heldigvis for det.😀

Joda den skal ikke lide noe nød her tror jeg ,og ja bare å komme men vent helst en liten stund etter påske ,da jeg er nødt til å få orden på e34en da den rett og slett må ha en strekk .

Så hjertelig velkommen er du 😀

1 time siden, Magnus. skrev:

X5 er fantastisk og kjøre, hadde tidligere en 3.0i. Er du flittig med dremel er facelift nyrer en fin oppgradering. 

Ellers har jeg BC-Racing coilovers til en hyggelig pris.

Jeg er så positivt overrasket over denne bilen ,,at jeg bare smiler 😀.

At en sånn bil kunne være så god og fast å kjøre ,ja det skjønner jeg ikke .

Jeg sier takk for tilbudet ,men denne må jeg ha i original høyde .😀

 

1 time siden, Gorg skrev:

Gratulerer med ny bil! Var sikker på at du skulle ende på en E91 utifra tidligere samtaler, men X5 med stor diesel er aldri feil 😃👏🏻

Hehe ,ja vi her i huset trodde og det mtp 91 ,men så er det rart med meg ,jeg liker å gå litt mot strømmen og vi ble enige om fant vi en fin X med rett farge og interiør ,da ville vi ha det .

Og dieselsekseren er jo en motor som jeg liker godt .

Billig å kjøre kontra størrelse og går fint 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører vi en første oppdatering på denne blå saken .

Jeg fikk med noen unnskyld utrykket ,helvetes svære hjul til denne ,og her kjenner jeg en viss skepsis.

Jeg ser for meg 20 toms hjul med 315 bak og 275 foran ,må virkelig gå utover understellet på denne gamle stakkaren ..

Noen sier keine problem ,andre sier null stress.

Tanken på knuste fôringer og lagre ,passer ikke meg ,da jeg jaggu har nok annet og skru på .

Så nå vil jeg ha seriøse synspunkter fra dere som faktisk har hatt svære digre hjul på x5 og andre biler .

For ja ,fy søren den er fin med de :

A5A8557D-FBA9-4AE7-9E14-BD55EA8F9D93.jpeg.8de5f6a910e4f8d6322aa9c5f0992dc4.jpeg

Så over til noe annet .

Der er koplet denne Densiongreia her isteden for CD shifter :

7252B23B-4F38-4592-A5B7-E5E617C1D9D9.thumb.jpeg.843937d2df5ffbd32bb27f3dc8f1654a.jpeg

Jeg forsto på han som hadde bil ,at det var å stille spiller på CD og kople bt ,men ingenting skjer .

Han snakket og om en kode jeg måtte trykke tror jeg .

Men ser der er USB .

Går det Ann og flytte den frem til hanskerom ,kople til bak spiller og bruke ledning fra Usben og da spille ?

Hadde vært kjekt å vite 😀

Så kom med forslag her og .

Og her er monsterhjula som er så svintunge at jeg blir sliten bare ved å se på dem :

FD92DD38-5E52-4E32-835A-B9107736C448.thumb.jpeg.da665af579fb791312def825f16941d3.jpeg

Hadde jo megaplaner ikveld med bilen ,men vet dere hva ?

Denne bilen er jo aldri hjemme 😀😀

Kona bare kjører og kjører hele fuckings tiden og har tusen unnskyldninger for å kjøre .

Så desverre ikke noe oppdatering om bilen idag ,men det kommer selvfølgelig .

Er forresten veldig glad for responsen jeg har fått her på denne tråden .

For det å lage tråd om en gammel x5 ,hvor spennende er det liksom mtp det som er her av tråder.😀

Men fikk mange meldinger om at det måtte jeg gjøre ,pga ikke for mange e53 tråder og hvertfall i litt sær farge osv.

Uansett så er jeg igang og skal fortsette så lenge jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt hjul i samme dimensjon på en X5, og kjørekomforten forsvant ikke med disse på. Mine sporet noe, men det hadde antageligvis noe med dekkene å gjøre. 

En får jo disse bilene levert med 20-tommere originalt, så det blir jo ikke overdimensjonert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Skare1 skrev:

Hatt hjul i samme dimensjon på en X5, og kjørekomforten forsvant ikke med disse på. Mine sporet noe, men det hadde antageligvis noe med dekkene å gjøre. 

En får jo disse bilene levert med 20-tommere originalt, så det blir jo ikke overdimensjonert :)

Bra å høre / lese 😀

Er jo veldig fint med disse og det er betryggende om dette ble levert originalt på disse..

 

17 minutter siden, awt skrev:

Hadde ikke vært redd for å kjøre med disse hjulene nei. Synes også de kler bilen.

Tror jeg må teste og absolutt ,de passer bra .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ein Dension Gateway Lite BT. Eg har samme i min e39:) denne koblar du til med bluetooth, og bruker koden 8888. Så stiller du inn CD-spelaren på CD skiftaren.

På min trykker eg to gonger på CD knappen for å komme dit. Da skal det stå GW AUX eller CD 5-99 i displayet ditt. Så kan du fyre opp Spotify og kosa deg. Du kan bytte sangar og justere volumet med knappane på rattet.

For å bruke USB porten til lading eller avspilling må du ha ein overprisa spesial-kabel frå Dension. Bilradiospesialisten har desse om du er interessert.

På Dension sine heimesider kan du oppdatere software og hente konfigurasjonsfiler for å justere volum, sangnavn i displayet osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Daniel. skrev:

Kjør på med de hjulene :) Bilen ser så mye tøffere ut når den har hjul som fyller ut hjulbuene om du skjønner :)

Bare vær forsiktig med ryggen når du løfter de :P

De frister veldig å sette på  merker jeg .

Var å så på de igår ,og tror nok det hadde blitt svintøft ,og ja dette er en kose jobb å bytte de .

Må ikke risikere rygg og nakke her nei :).

Er opereret i rygg og nakke ,så her må man være forsiktig .

 

11 timer siden, mcbanan skrev:

Du har ein Dension Gateway Lite BT. Eg har samme i min e39:) denne koblar du til med bluetooth, og bruker koden 8888. Så stiller du inn CD-spelaren på CD skiftaren.

På min trykker eg to gonger på CD knappen for å komme dit. Da skal det stå GW AUX eller CD 5-99 i displayet ditt. Så kan du fyre opp Spotify og kosa deg. Du kan bytte sangar og justere volumet med knappane på rattet.

For å bruke USB porten til lading eller avspilling må du ha ein overprisa spesial-kabel frå Dension. Bilradiospesialisten har desse om du er interessert.

På Dension sine heimesider kan du oppdatere software og hente konfigurasjonsfiler for å justere volum, sangnavn i displayet osv:)

Tusen takk for info ,da skal jeg teste ut dette og får jeg det ikke til ,så må du være hjelperen min her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde både 19» og 20» på E53’en jeg hadde (og har 20» på E70 nå).

Ang. Kjørekomfort på e53’en når jeg gikk fra 19» til 20» så kan jeg ikke huske å ha merket noe. Kan ikke si jeg husker at dekkene på  20» slet fortere enn 19» heller. (Mulig jeg skrev noe mer konkret i tråden min)

Jeg har fortsatt vinter hjula fra E53 på E70 og de holder fint en sesong til etter 4 sesonger. (Må vel bytte pga av alder og ikke slitasje). 

Disse kom originalt med 20» så det er ingen grunn til å frykte at bilen ikke er bygd for dette. Hvis det sporer så vil jeg sett litt på dekkene i seg selv. 

Ja 20» er tunge, men dette merker du ikke når de er på bilen!

Du har jo fått med veldig flotte felger på denne, så hvis dekka er bra på disse! Så kjør på! E53 er tøffest med 20» :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Fxslin og det du bekrefter ,er alldeles korrekt .😀

Og tar en bitteliten update i forb med dette  nå dog ingen bilder.

Kona reiste på tur idag kl 06 og har hele bilen for meg selv ,så tenkte da vil jeg rett og slett ut å kjøre en tur tidlig på morgenkvisten.

Fyrte opp bil 07,30 og idag var det kaldt ute ,og hørte dieselvarmer slo inn .

Yes ,endelig en varmer som virker .😀

Og etter få minutter deilig varme .

Kjørte opp til Biltilsyn ,fikk omregistrert og nå er den min på papiret .

Hadde jo planer om en rivstart fra morgen med e28en ,men tenkte ,nei du står på huet i den hele tiden ,ta deg heller en kosetur til Kristiansand og nyt en morgenkaffe .😀

Og det har jeg gjort nå.

Fikk testet bil langs E18 og jeg må bare si det ,den er jo så god å kjøre ,så stabil ,ja alt stemmer her .

Alt av giring osv funker perfekt ,så ja denne skulle jeg hatt for lengst .

Nå nullstilte jeg forbruksmåleren i Bergen og bil til nå er kjørt akkurat 659 km.

Og den viser 0,82 .Dette er på all slags kjøring ,hardt ,sent ,landevei.

Imponerende spør dere meg på denne .

Så over til dekk.

Var innnom dekksjappa her i Grimstad og de bekreftet det som dere sier .

Denne fikk du med 20 og null stress med de hjula.

Viktige faktorer var impress og at ikke fordekk var for slitte i forhold til nye bak som jeg må ha ,da de er slitt i kantene .😀

Så om ikke jeg forandrer mening ,så blir det nye veivalsdekk og tenker med vår kjøring ,vil dette gå svært bra .😀

Imorgen skal bil klargjøres til påsketur så da skal dere få vaskeupd.

Skal bli gøy å se hvor blank den blir kun med vask .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er airbag lampe borte og div andre gamle feilmeldinger.

Møtte en god venn av meg langs veien i sin e60 m5 ❤️❤️❤️❤️,som hadde feilkodeapparat .

Ble med han hjem og vi koplet på diagnoseutstyret.

Å dæven her lå det mye gammel morro gitt 😀

Alt fra gløding ,til en converterfeil ,ecufeil ,ja mye rart .

Dette var jo noe gammelt for bilen går jo som et skudd og nå er lampe borte hvertfall .

Godt å ha sånt iorden på bilen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...