Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Fryste dører er jo mer et vag-problem. Da jeg kjørte caddy i jobben så hadde man en jekkestropp inni bilen til å sikre døra inntil man fikk såpass med kupévarme til at mekanismen timer opp.

En kompis kjøpte en E83 og her var det brukt silikon. Det knirka så sinnsykt at han ville kvitte seg med bilen. Minnes vi smurte på mengder med isopropanol for å stilne spetakkelet. Samme med E39en til foreldra mine da de kjøpte denne 

Ja men sliter med dette på Tds spesielt med fryst mekanisme ,så får se hvordan jeg kan løse dette for irriterende å helle 10 L vann om morgenen for å få igjen døren .

Vet noen klager over knirking men det er ikke det største problemet så langt Fredrik ,men for å si det sånn opplever jeg det så må jeg ta affære for det er grusomt i lengden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har opplevd fryste pakninger på mine bmwer men nå har jeg ikke hatt bmw på vinterstid i mer enn 4 år og vi har ikke hatt vinter før i år og i år har bilen stått i oppvarmet garasje 😅 men e39 sto ute dypfryst en dag og jeg startet den opp og diesel varmere startet momentant, og isen smeltet rundt dørhåndtakene da jeg kom ut 20 minutter senere og dørene åpnet lett. Så at bmw gjorde noen grep for å få e39 vinterdyktig er det ingen tvil om 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evopower skrev:

Kan ikke si jeg har opplevd fryste pakninger på mine bmwer men nå har jeg ikke hatt bmw på vinterstid i mer enn 4 år og vi har ikke hatt vinter før i år og i år har bilen stått i oppvarmet garasje 😅 men e39 sto ute dypfryst en dag og jeg startet den opp og diesel varmere startet momentant, og isen smeltet rundt dørhåndtakene da jeg kom ut 20 minutter senere og dørene åpnet lett. Så at bmw gjorde noen grep for å få e39 vinterdyktig er det ingen tvil om 😀

Hehe nei det er klart med oppvarmet garasje ,så bidrar jo det til det absolutt bedre ja😊

Men som du nevner ,er ikke lenge de skal gå før dørene lett går igjen eller tiner .

4 timer siden, Daniel. skrev:

Tror jeg har opplevd fryst dør på hver eneste BMW jeg har hatt 😂 E34, E38, E39, E90, E91.

Ja det ville jo være rart spør du meg om Bmw var unike her og .😊

Her vet jeg hvertfall for min del at kan jeg unngå sånne problemer ,så vedlikeholder jeg med det jeg har ,sånn at jeg slipper og tine hver morgen .

Kan forresten meddele at jeg igår kveld smurte opp mekanismen på dørene på Tds og det ser nå ut istad at døren der var iorden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg ladelampe på x5 gitt 😩.

Så nå må jeg skru .

Regner med det er spenningsregulator som har tullet seg til da det samme skjedde på e34en min i sin tid .

Trodde jeg måtte av med dynamo ,men fikk noen tip av Remy G her så det skal nok gå seg til .

Må bare vente på bedre tider angående været .

Ikke minst få demontert børstene og faktisk se at det er det som er problemet .

Typisk at det skjer i Januar .😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ Monacoblå.e87..116 .Pics/ upd
9 timer siden, Shattered skrev:

Trøst deg med at du har flere biler, og at det ikke er 15 minus ute nå! Kjedelig når det blir sånn, men håper det beste :D

Joda sant nok det ,men er avhengig av at denne går kontinuerlig .

Kulde går bra ,men er regn og vind og det er tungvint .

Fortsetter det sånn ,så blir det verksted 😊.

Denne bilen er ikke sånn type koseskru bil ,dette er drosja i huset .

MÅ gå all the time .😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt tiden idag på litt tenking .

Denne her :

FB12A4B8-9AED-4597-BF86-3754B099D7D5.thumb.jpeg.b7dd3f3e0a2fe008d37b3fddb7de3f8f.jpeg

Må gjøres noe med eller byttes .

Rigget meg til idag ,så var det akkurat som at noe sa til meg :»Hvorfor gidder du ?Hvorfor kjører du ikke bilen til Mini ,så tar de jobben og du slipper ?»

Og vet dere noe ?Jeg feiger unna denne gang og setter den på verksted .

Av og til handler det om og bare få jobben gjort og bli ferdig .😊

Slippe å skru nå på denne på sånne ting er greit .

Fikk og en skikkelig overraskelse av fruen sånn plutselig .

Sa ved en tilfeldighet at jeg hadde vært hos Mini på jobb på begynnelsen av ullen.

Der hadde de en lader som jeg hadde lyst på ,men lommeboken sa nei 😢😢

Plutselig sier fruen at hun hadde kjøpt noe siden jeg alltid stilte opp for hun og jentene .

Fryktelig morro og her lå den :

40B8F0E1-B5B9-45D1-8BDA-3779EFE6DBA5.thumb.png.00f20c7638027131c0178d7a1f90388d.png

Og den er kjekk som fy denne .

Så nå står x5 og får seg en opplading :

C63B253F-B8D6-4D6E-877F-EE842EB0CE1D.thumb.jpeg.9074f20a0d15ae388e71f5dbd54173ae.jpeg

Så sånn som det ser ut nå ,så blir det verksted isteden for grus og regn .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke trosser regn og vind for dette. Så får vi tro det bare er en enkel børstefix og så tut og kjør igjen 👍🤞 He he her sitter jeg hjemme og klarer ikke finne morivasjon til å demontere bremsene på 535’n i en tørr og grei dobbeltgarasje 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Skjønner godt at du ikke trosser regn og vind for dette. Så får vi tro det bare er en enkel børstefix og så tut og kjør igjen 👍🤞 He he her sitter jeg hjemme og klarer ikke finne morivasjon til å demontere bremsene på 535’n i en tørr og grei dobbeltgarasje 🤣

Ja nå tenkte jeg at nok var nok 😊.

Orket ikke tanken helt ærlig ,ikke minst deilig å få andre til å ta jobben og hente når den er ferdig .

Da er vi to ,merker at jeg er litt sånn slækk for tiden .😀

 

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Har MXS5.0 selv i garasjen, gjør jobben den.

Det beste er vel syklusladingen den har.

Ja denne så veldig kjekk ut helt klart .😊

Til info så er den forrige lader datert 24.12.92

Fikk den i gave av søsteren min til jul når Mantaen min måtte ha strøm.

Verste er at den virker enda .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er riktig valg å sende X5 på verksted denne gangen Jan. Hobby er en ting, men lov å la andre ta seg av enkelte jobber.

 

Herlig med skikkelig lader. Fantastisk kone :) og ikke minst viser at du gjør de riktige valgene når du tar deg av familien.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Tenker det er riktig valg å sende X5 på verksted denne gangen Jan. Hobby er en ting, men lov å la andre ta seg av enkelte jobber.

 

Herlig med skikkelig lader. Fantastisk kone :) og ikke minst viser at du gjør de riktige valgene når du tar deg av familien.

Enig ikke minst det å slippe å gjøre det 😊

Laderen var en gøy overraskelse og fruen er ei grei dame helt klart..

Tålmodighet ,gi og ta har vært stikkordet for at jeg kan holde på med bilparken .😊

Og hun har vel vært rimelig tolerant til tider .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe voldsomt men slenger det ut her .

Mildt og fint her ,så en skikkelig berøringsvask tatt idag med tørk og QD .

Før:

70830F73-E191-43E3-BE7A-F99270B4E02A.thumb.jpeg.4d86eddfb7ccf8179537b4f7b067e870.jpeg

Etter vask :

9D917E01-4EA8-43D8-B997-565733678A8E.thumb.jpeg.feea32d249c6c031de7c7248618dcdbe.jpeg

Front:

D0D2F25F-6A75-4067-BA9D-D3868938C6EC.thumb.jpeg.15e6a845164a50146ef3812d81d18573.jpeg

Selv om bil begynner å dra på årene ,holder den seg fin i lakken enda .

Siden:

89BA71E8-E1D6-4A9C-B087-85548665A97B.thumb.jpeg.02d909a0b3801edeb0cdb72ca55503b8.jpeg

Nå er den klar med nyladet batteri for verksted besøk til uken hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ Monacoblå.e87..116 .X5 vask.

Sånn ,da har det skjedd litt sånn at jeg kan gi noe matnyttig her .

Bilen skal inn på verksted til tirsdag for bytte av ny dynamo , ja dere leste riktig ny 😀:

71C1107F-1B8C-43EC-B335-8682AE0834C1.jpeg.ea7be31ff2d8e642478080a3e6a57fd1.jpeg

Ny ble bestilt fra jobben til datteren min og hvorfor ny ?

Jo jeg må vite at denne funker hele tiden ,og kjedelig å montere brukt som kanskje virker en kort stund.

Da vet jeg at alt er på stell .

Samtidig skal plusskabel på batteri fikses da den er ikke på stell , type løs.

Hvertall så måtte jeg få tint den opp litt idag:

CFC1F379-727F-4458-ADF1-60FCB7641050.thumb.jpeg.9fe877092a34745bce63d03133a3d545.jpeg

Og det ryker godt i kulden :

2E188830-A19D-4F54-856C-7EB50BAB1477.thumb.jpeg.47e1d34fbb49fdf4e339dbc26bff9434.jpeg

Skal bli godt å få den iorden 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...