Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Er det ikke peilepinne på den i det hele tatt ? På fattern sin merc så var håndtaket til peilepinnen der, men ikke pinnen. Dette er ekstrautstyr 😂 Kanskje det er sånn på din også ? Jeg har peilepinne på min og glad for det. Synes det er greit å se med egne øyne at det surkler noe olje nedi maskina 😂👍 

Mener det ikke er det nei ,er kun display med sånn skala her .😀

Veldig enig ,ville og helst hatt det sånn med peilepinne ,men skal nå dobbeltsjekke her nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Mener det ikke er det nei ,er kun display med sånn skala her .😀

Veldig enig ,ville og helst hatt det sånn med peilepinne ,men skal nå dobbeltsjekke her nå .

Kanskje det er forskjell på bensin og dieselmotorer ? Peilepinnen på min sitter rett ved siden av oljefilterhuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, M-jakob skrev:

Godt å høre at det er flere som savner peilepinne hehe. Og at du har kjørt 49000km  siden du fikk den pluss km på de andre bilen sier meg at dere er glad i å kjøre bil. Det er bra å høre at de ikke bare er til pynt i gården.

Ja jeg savner det ,er gammeldags og stoler kun på det jeg kan se sånne ting 😅

Ja denne har det blitt ekstremt mye kjøring på .

Pendling på jobb 5 mil om dagen ,så har den jo blitt brukt utenom til alt mulig .

Ja bilene her blir brukt hele tiden ,noe som er litt av det med og ha de.

Vi trives bak rattet her og mye sikkert pga vi kjører dette knakans kjekke bilmerket.🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snar visitt av Victor 😀

Igår kveld fikk jeg en tlf av Mini ,der hun hadde fått opp en motorlampe på bil .

E87en gikk like greit ,uansett så slo hun av og på bil og lampe forsvant.

Og da måtte jo far få bil hjem for en liten inspeksjon ,men ingen lampe dukket opp og bil går så langt like fint .

Uansett så skal bil inn på verksted imorgen for resetting av diverse servicelamper og gamle feilkoder ,så da ser de nok hva som evnt hvilken feilkode som har slått ut .

Men passet jo fint å få den hjem og.

Har hatt den i fjorten dager og med det været som har vært ,så var bilen i det man kaller ekstrem sjikte.

Fint vær idag ,ja da var det bare å kaste seg rundt :

Ikke pent :

C46015F2-E6FD-4329-8B90-48211E2A9201.thumb.jpeg.b7839a259d0535cf63a82f8cf74ba61b.jpeg

Sidene:

C519FF3C-0919-4FE7-B9A2-70F0E3E4E78E.thumb.jpeg.7a518cad702259baf655986c4aac20d5.jpeg

Avfetting som virker :

1A5046BA-4E84-4C25-8C2A-7D70DC17A539.thumb.jpeg.7df9d6d46f198897a7481c44c7396d0e.jpeg

Etter avfetting ,la jeg på Surfex for å være på sikre siden og etter spyling var den klar for vask .

Etterhvert blir man ferdig og resultatet ble jeg fornøyd med .

Husker dere jeg nevnte Meguiars Norge og test på bil ?

Den ble brukt men pga tid osv ,så ble kun panser tatt og det ble blankt og fint samt veldig vannskrekk .

Et kjapt bilde:

003EB761-FDB3-45A8-B9FF-81217F585303.thumb.jpeg.63f5e1d4393e1859055fb8b85941aa7c.jpeg

 

348A3BE5-5201-45B9-A25A-A9D6E6E7712F.thumb.jpeg.6debec4c5d8d14d300cb814f94f08ba5.jpeg
 

God runde med tørk og ferdig:

87D83A5C-2226-4DAD-9D8D-311868A662F0.thumb.jpeg.3053dd675ea9a90517fca9296e818bf1.jpeg

Og dette:

0056039A-7520-40E2-805C-6551EF80BBC5.thumb.jpeg.8585fef9b25e4d6aed480dbc850fa26b.jpeg

Ikke den mest spennende oppdateringen ,men viktig å holde den oppe og gå hele tiden .😀

Vann ble sjekket ,spylervæske fylt på og var vel igrunn det som ble sjekket .

Ellers ser igrunn alt bra ut .

Jeg liker denne bilen utrolig godt og gir en god følelse når man kjører den .

So far so good og la det vedvare .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Huff disse varslene 🙈 Jeg får helt panikk av dem. Skvetter høyt i setet 😅 Bare gongen på frostvarsler kan jo nesten få hjertet til å stoppe 😂 

Da skal du kjøre x5 som er gått 300 som får feilvarsel på girkasse 😅,da hadde du hoppet høyt Tore .Den varselen der får jeg hver gang bil har stått lenge ,men alt funker og mer til så her tenker jeg bare ,at sånn er det med gamle biler .

Alle lamper og varsler er ikke like gøye bestandig nei ,men trøsten er jo at disse er billige i forhold til de som har biler som koster det dobbelte og mer til .

Tenk en nyere 5 serie og varslene kommer der ,,,,fysj .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Da skal du kjøre x5 som er gått 300 som får feilvarsel på girkasse 😅,da hadde du hoppet høyt Tore .Den varselen der får jeg hver gang bil har stått lenge ,men alt funker og mer til så her tenker jeg bare ,at sånn er det med gamle biler .

Alle lamper og varsler er ikke like gøye bestandig nei ,men trøsten er jo at disse er billige i forhold til de som har biler som koster det dobbelte og mer til .

Tenk en nyere 5 serie og varslene kommer der ,,,,fysj .

 

He he jada, det hadde vært verre om jeg hadde hatt en bil til flere hundre tusen 🙈 Vet du om jeg får kjøpt Gulfoljen på bilrekvisitaer ? Det lakk nok ut nesten en liter olje for meg i går etter det lekke oljefilterlokket 🙈😅 Faens klin altså 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

He he jada, det hadde vært verre om jeg hadde hatt en bil til flere hundre tusen 🙈 Vet du om jeg får kjøpt Gulfoljen på bilrekvisitaer ? Det lakk nok ut nesten en liter olje for meg i går etter det lekke oljefilterlokket 🙈😅 Faens klin altså 😅

Ja si det du ,,,,det ville være rart om ikke noen hadde det faktisk tenkte på Gulf oljen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Shattered skrev:

Plingen når det er 3 grader ute, samt den for spylervæske har plaga meg mye! Man skvetter som faen hver gang 🤣

Mon tro om det er mulig å programmere vekk en del av slike fullstendig unyttige plings ? 🤷‍♂️ Jeg veit da vel når jeg er ute og kjører at det ved rundt null og kaldere så KAN det være glatt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Mon tro om det er mulig å programmere vekk en del av slike fullstendig unyttige plings ? 🤷‍♂️ Jeg veit da vel når jeg er ute og kjører at det ved rundt null og kaldere så KAN det være glatt 😂

Man kan justere volum på gongen som den så fint heter, men litt usikker på hvordan det gjøres på biler uten iDrive. På biler med iDrive så ligger det under innstillinger en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...