Gå til innhold

Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd


 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Gabz skrev:

Så effektiv ut den, ja! Sleng ut masse før/etter- og 50/50-bilder når du får renset resten da, noe av det mest tilfredsstillende som finnes :D

Ja etter å ha prøvd det meste av sånt siden 90 tallet ,er dette den beste uten tvil og anbefales på det sterkeste .

Ja skal legge ut når tiden kommer .😀

 

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Utrolig flott resultat med den plast rensen 😀 Synd jeg bare har sort plast i mine biler, ville aldri fått noe synlig resultat der. 

Ja den var god Fredrik og kan brukes på alt sånn plast og gummi utvendig .

Nei det er akkurat det ,enn ser ikke så mye med sorte deler 😀

Men kan jo være like greit det og .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, fxslin skrev:

Ah den plastikk rensen må være en OCD'eres beste venn :-D  Tror nesten jeg må skaffe meg en sånn til neste sesong. Har noen lyse grå flater, som jeg kunne tenkt meg å fått orden på i mine biler!

Den anbefaler jeg på det sterkeste 😀

Er den beste jeg jeg noensinne har hatt ,men vær forsiktig i nærheten av skinn.

Skal legge ut et bilde hvordan det ser ut etter litt søl på midtarmelenet.😀

Jeg garanterer at du blir fornøyd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg en upd jeg egentlig hadde tenkt å la gå inn i det stille , men føler jeg må gjøre det pga enkelte her inne har hjulpet meg med tips og råd og hatt lenge samtaler med .

Fredag for nesten to uker siden , skrev jeg en gledes oppdatering der jeg jublet over injektorbytte og en bil som gikk som normalt ..

Men der skulle jeg ta feil og det noe så voldsomt og ..’

Dere husker sikkert og klipset som hoppet av og ?

Vel tirsdag for ei uke siden virket bil men fruen klager fremdeles over tungstartet bil .

Jeg sier at det er nok bare sånn den er .

Så skulle jeg avgårde på lørdag og bil ville ikke starte , ikke pokker !!

Inn på dieseltråd og lese , så tenkte jeg at startgass er greia.

Et par trykk på boksen og inn å starte , og fyrte tvert ...

Nå aner jeg litt ugler her .

Ksn disse dysene som jeg kjøpte av en være dårlige ?

Huff , jeg orket ikke bli lurt , og ringte han som hadde dysene jeg kjøpte , og nei de var hundre så det måtte jo være noen andre som var ødelagt .

Vel kun en ting å gjøre , ta ny dysetest og faen altså ..:

CC9B5FA0-05E8-4D0F-AF65-A5E65401A080.thumb.jpeg.09e79ff09685ca60e4d8c118823b1077.jpeg

Dette var altså de gode jeg hadde kjøpt 🤬🤬.

Jeg tar kortversjonen her og fikk forklart enkelt hva jeg mente om ting , og enighet ble det .’

Hva som ble sagt og gjort holder jeg for meg selv .

Men irtirerende er det og denne må opp og gå .

Natt til igår etter å ha irritert meg , tenkte jeg ,Nei nå flesker du til med nye dyser og ikke noe Finn. No dritt .Jeg har fått nok .

Så idag hentet jeg flett nye Bosch dyser , som var et solid løft i lommeboken .

Men var lei og ikke minst fruen men nå fikk jeg disse :’C24BFED5-4970-4CFB-A317-126EC24B5F8E.thumb.jpeg.0d788704f8b1cbf5eb11c7699fb2b8e8.jpeg

Så var det til å igjen å demontere alt dette .

Jeg er ikke noe mekaniker og synes sånne jobber kan være utfordrende ikke minst kjedelig og gjøre om og om igjen .

Men igang :’9F4F6BC7-8B93-4140-979B-BC57E517A139.thumb.jpeg.6fdd4b4844d6d66ea7b0c42a620e0a06.jpeg

Viktig å tette alt av hull :

 

9D912480-3195-47B3-B60F-74042CB32677.thumb.jpeg.3fb056b03f6d50c7959835ef86ecebc5.jpeg

DAD1C3FA-DBA7-47F7-B9D6-D86D53D72313.thumb.jpeg.68d95fef9a301726c492153b43f92fa3.jpeg

Div:

D4D522A2-DD09-403F-94FF-5C512FCE7B51.thumb.jpeg.5c6416bbcf2f74e547c645661b76a7ca.jpeg

Alt ble på nytt rengjort , nye dyser ble montert og ting ble trippelsjekket .

Alt satt sammen igjen , og nå var jeg spent .

Ville den nå starte uten startgass ?

Hahha jeg ler 😀😀

Altså med en gang fyrte den .

Gikk over og så etter lekkasjer og fant ingenting .

Der må jo ha vært noe steingale med bilen før , 

Nå går den virkelig bra .

Drar hele veien og sviver kjempefint .

Jeg har ikke prøvd å starte nå , men regner med ting er iorden .

Men fremdeles irritert på tullinger som ikke holder ord .

Uansett så har jeg dyser i fleng ,så disse vil jeg overhale  på sikt.

Så nå håper jeg den vil funke en stund å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Otis skrev:

Bra du fikk det i orden nå da! Skulle vært moro å sett hvordan indre lekkasje var nå!

Ja nå satser jeg på at ting er bedre og igjen takk for hjelp og tlf samtale 😀

Nå har jeg hvertfall lært at fokuser på et problem isteden for å tenke på tusen ting som pumper osv osv .

Ja men nå tror jeg at jeg må la ting være for en stund .

Orker ikke å kople opp mer slanger og styr .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så fint er at man lærer noe nytt. Og ting som ville vært utenkelig å begynne på, er nå noe kjent og nesten ren rutine.

Håper du fikk igjen litt av kronene du betalte han Finn-fyren.

når det er sagt. Kjøpe brukte deler, det gjør jeg så og si aldri. Det blir alltid noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordner seg. Har inntrykk at av dyser og tilsvarende kan være lurt å kjøpe nytt med engang.  Selv om det er mye penger å spare på brukt deler selvsagt.

Krysser fingra for en problem fri vinter for dere og X5'en nå.

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderte også lenge på om jeg skulle kjøpe brukte dyser for å spare fler tusen men jeg var livredd for å ende opp med ett sett dårlige... så jeg bet i det sure eple å kjøpte nyoverhalet borsch injektorer fra koed, noe jeg ikke angrer på :)  Kjøpte 3stk og det blir sikkert 3 til for å være sikker, de bør holde noen år så det bør væreen engangsinvistering i mitt eie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FredrikE24 skrev:

Det som er så fint er at man lærer noe nytt. Og ting som ville vært utenkelig å begynne på, er nå noe kjent og nesten ren rutine.

Håper du fikk igjen litt av kronene du betalte han Finn-fyren.

når det er sagt. Kjøpe brukte deler, det gjør jeg så og si aldri. Det blir alltid noe tull.

Ja sant nok det at man lærer noe nytt , ikke minst sparer endel og på dette .

Finn fyren er jeg i dialog med så skal taven prat med han nå ila helga .

Angående brukt , har jeg aldri hatt problemer med deler , kun nå 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fxslin skrev:

Bra det ordner seg. Har inntrykk at av dyser og tilsvarende kan være lurt å kjøpe nytt med engang.  Selv om det er mye penger å spare på brukt deler selvsagt.

Krysser fingra for en problem fri vinter for dere og X5'en nå.

Ja og leksen er lært .

Dyser heretter , kjøpes nytt eller overhalt da vet man det er iorden .

Nå tror jeg det meste er på stell .

Var jo egentlig bare at jeg hadde litt uflaks her , men nå tenker jeg det er iorden .

 

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

Jeg funderte også lenge på om jeg skulle kjøpe brukte dyser for å spare fler tusen men jeg var livredd for å ende opp med ett sett dårlige... så jeg bet i det sure eple å kjøpte nyoverhalet borsch injektorer fra koed, noe jeg ikke angrer på :)  Kjøpte 3stk og det blir sikkert 3 til for å være sikker, de bør holde noen år så det bør væreen engangsinvistering i mitt eie

Ja har lært og nevner det igjen , nye Bosch dyser kostet , men har igjen for det  som de fleste sier her😀

Og kan oppdatere med at bil startet på første idag , webasto brumlet og gikk og bil funket visstnok .

Ikke dårlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den starta med en gang! :D Håper jeg slipper sånt på min. Så det var bytta noe deler i forbindelse med at bilen ikke starta på kald motor; eller om det var varm. I mitt eie har jeg ikke hatt noen problemer enda, takk gudene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin Topazblå x5 e53/ .X5 solgt .Siste rest av Topaz.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...