Gå til innhold

2009 x5 e70 30d mister motorkraft


Krikri
 Share

Anbefalte innlegg

hei. noen som har tips til motortrøbbel på min bil.

det startet med at den ikke hadde motorkraft når den ble startet opp og var kald, da var alt som normalt etter et par minutter på tomgang. men så plutselig startet jeg bilen etter og har kjørt 8mil hjem fra hytten, og da ble bilen helt lat å trasig.

det føles som at den er kjempe lat og det hjelper ikke og gi full gass eller noe, klar å få 4000rpm i nøytral. jeg kommer ikke opp for bratte bakker heller. og det værste er at jeg får ikke fram motorlampe eller noen feilkoder på bilen i det hele tatt.

noen som vet va dette kan være?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje, men jeg hører turbo. Har ingen unormal eksos fra bilen, tidligere har den den vært slik at om jeg har holdt gassen å kjørt så kjenner man plutselig gir den på i harde nøkk noen ganger å så har den gådd som normalt, men nu gjor den ikke det mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i nu startet jeg bilen i dag, så med engang at tomgangen va ca 100rpm høyere. Det er normalt, trør på gassen å må trø mere enn normalt, holder jevn gass å får ca 4harde nøkk, slipper opp gassen å trør forsiktig på nytt å da virker biln som normalt å går som uvær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Hva har du lest av feilkoder med? Sjekket live-verdier under kjøring?

Har icar soft, så litt på live-verdier å, men vet ikke hva jeg ser etter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, E.C. skrev:

Matetrykk, railtrykk, unormalt mye korrektur på enkelte dyser. Les litt i dieseltråden. 

Okei. Kan prøve å se litt der å.. er jo helt håpløst når det ikke finnes feilkode😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg spekulerer i er at den sier det -21 grader i innsuget. Og du har kun 70 grader på motor.

Kan det være tett DPF? Det er en ganske stor gjetting her altså. Tett DPF skal jo gi feilkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Eneste jeg spekulerer i er at den sier det -21 grader i innsuget. Og du har kun 70 grader på motor.

Kan det være tett DPF? Det er en ganske stor gjetting her altså. Tett DPF skal jo gi feilkoder.

ja jeg har skiftet innsugstemp sensor også i vinter uten at dette har endret seg. egr og dpf er stengt/tømt og programmert bort.

jeg plugget ut luftmassemåler og da er bilen "frisk" virker det som. har skiftet denne også i høst, tydligvis gåen igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...