Gå til innhold

2012 E82 120i - selges!


 Share

Anbefalte innlegg

Lager en liten tråd på bilen, så eg har noke å sjå tilbake på kva som er gjort med bilen. 

Etter å kun eid E39 tidligere (520d, 535ia, 530da, M5) og over 1 år uten bil i det hele tatt. Så var det påtide med noke nytt. Drømmebilen har vore M2 siden den vart lansert, men kjøp av ny leilighet og at det ofte blir (mye) dyrere enn planlagt, så vart det skrinlagt. Ønsket ikkje kjøpe altfor gammel bil igjen, så såg på 2010 å oppover. Alltid likt 1 serie COUPE, helst med R6 men har kun sett med automat tilsalgs. Og det er uaktuelt for meg i en slik bil.

Så da vart det en 120i med 43500 på telleren. Skal si motoren er noke seig og har lest mye negativt men mye er også utbedret på denne fra garanti. Er ikkje misfornøyd men når forrige bil var M5 er det klart det mangler litt kraft. 

 

I utgangspunktet skulle dette bli en type 'lavkostnad' europaferiebil og bruksbil. Men som vanlig klare eg ikkje la bilen vere noke lunde original...

 

Planer:

Rieger front lippe - ferdig

Diffusor i carbon - ferdig

Carbon lippe på bakluka - ferdig

Apex ec07 felger - ferdig

Trekke om ratt i alcantara + forskjellig alcantara detaljer i interiør - kommer

Foliere interiørlister i høyglans carbon - kommer

Powerflex Black series inserts foringer til bakstilling + stabstag foringer - kommer

BMW performance bakpotte - ferdig

Lakkere deksler rundt tåkelys og plastdekselet på frontfanger - ferdig

135i brembo calipere foran med tilhørende skiver - kommer 

Yellowstuff klosser bak - kommer 

Senkeskåler foran og 'camber pin mod' - kommer

Hvite LED angeleyes pærer - ferdig

Full fluidfilm behandling (bergensbehandling) - ferdig

 

Skal også ha den på oljeservice snart, serviceheftet er nøye fulgt å det er skiftet olje pr 10 000 km. 

Blir også en lakkbehandling etterhvert.

 

Har ikkje tatt veldig mykje bilde men har et par. Kommer mere snart :)

IMG_20190420_132030.thumb.jpg.8257d35bdaf0d197fd840ba9c8f2feb4.jpg

IMG_20190420_132018.thumb.jpg.b813b7f9df0dedf10eaa97a61b305dab.jpg

IMG_20190329_151612.thumb.jpg.6acc11b401154e99d03a67c3f44b2ba7.jpg

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg gjorde noke dårlig undersøking ang motoren då eg ikkje har noke erfaring fra den tidligare 😅 

Det som egentlig solgte meg var kmstand, tidligere eiere  (eldre par), og servicehistorikken og kor fin den er i karosseri og lakk. Bilen har vorte oppfulgt av bilia Skien siden den vart importert i 2013. Oljeservice er gjort pr 10 000. Og det er byttet / forsterket noke i forhold til kjeden på denne. Pluss noke sensor å div i motor. Og di godtok budet mitt godt under salgspris. 

 

Men skulle helst hatt samme motoren som står i 125i (er det N52 eller N53?) 

Men å foreksempel importere en 125i med lik kmstand alder osv koster ifølge kalkulatoren på mobile24 godt over 300k.

Må nesten bruke opp motoren først, men med mindre det blir M2, kan det hende det blir seksar i den tilslutt. Virker som veldig tungsolgte biler så trur denne vil ha meir bruksverdi enn salgsverdi i framtida. 

 

Dukka jo sjølvsagt en 135i med manuell å 57000 på tellaren på finn 2mnd etter at eg kjøpte dinna.. 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så meget pen ut denne, blir spennende å følge med på :) Siklet lenge på E82 selv, men synd med dårlig utvalg på norske markedet om man vil ha mer risikofri motor mtp register, så ble heller E92 på meg.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 12.30, Gabz skrev:

Så meget pen ut denne, blir spennende å følge med på :) Siklet lenge på E82 selv, men synd med dårlig utvalg på norske markedet om man vil ha mer risikofri motor mtp register, så ble heller E92 på meg.

Takk :) ja utvalget på norsk marked er skikkelig labert på disse bilene, dessverre. Skulle helst hatt sekser i den. Men di to som ligger ute på finn er dessverre noke eldre og automat. 

 

På 29.4.2019 den 16.59, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med en artig bil 👍 Med den lave km standen og oppfølgingen den har fått så kan det vel ikke være så ille.

Takk, :) kmstanden å oppfølgingen er mykje av grunnen til at det nett vart dinna bilen ja. Byttet div på kampanje fra bmw så trur nok det skal gå greitt en stund vertfall :)

 

 

Hadde kjøpt alcantara lignende stoff med gule sømmer til girpose å handbrekk pluss over speedometer slik som 1M har. Dessverre var passformen elendig så det var igrunn ikkje brukanes. Men alcantara rattet er på vei og har nå fått tak i brembo 135i calipere foran så satser på en liten bildeupdate om en stund :)

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 3.5.2019 den 12.07, Thundercoil skrev:

Grattis med ny bil og riktig 1-serie karosseri! :) 

Takk for det. :)

 

Har fått montert kaliprane,  senkeskåler og nytt ratt. Bilen er noe høy enda, men pga dette blir en form for langtur bil orker eg ikkje ha det så lavt. Kjørt nok sidelengs over fartsdumper osv med tidligere biler. Ser også litt høyere enn den er da bildet er tatt kort tid etter montering. 😅

 

IMG_20190530_130959.thumb.jpg.316f73c85f685a24c11489bf3ed8e912.jpg

IMG_20190530_131112.thumb.jpg.39bc708dbe263acce9a39f990713912b.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...