Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

Hvis du er fornøyd med redstuff/yellowstuff så er det bra :) mange bruker det på bane ser jeg. 

Keraniske høres interresant ut, viktigste er vel å finne ut hvor bra de biter umiddelbart, eller om de må varmes opp først. Den lave farten vi har på vestlandet, kombinert med regntung veg og nedkjølte bremser, taler ikke alltid for at sport er bedre 😛

Regelen er vel til mer sportspreget klossene er, til mer støver dem.

Tenker selv på å bytte oem klossene på e61, så spennende hva du finner ut :)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evopower skrev:

Hvis du er fornøyd med redstuff/yellowstuff så er det bra :) mange bruker det på bane ser jeg. 

Keraniske høres interresant ut, viktigste er vel å finne ut hvor bra de biter umiddelbart, eller om de må varmes opp først. Den lave farten vi har på vestlandet, kombinert med regntung veg og nedkjølte bremser, taler ikke alltid for at sport er bedre 😛

Regelen er vel til mer sportspreget klossene er, til mer støver dem.

Tenker selv på å bytte oem klossene på e61, så spennende hva du finner ut :)

Redstuff er såvidt jeg har skjønt egentlig ikke egnet til banebruk. Utav Greenstuff/Redstuff/Yellowstuff så er det kun sistnevnte som er egnet til banebruk i tillegg til gatebruk. Også har du jo de som kun er ment til banebruk.

Men de på min er jo greit brukt nå da, så ikke nødvendigvis at jeg hadde fått samme inntrykk av helt nye klosser. Mener man ikke får helt full effekt av de før man har kjørt/bremset en del med de.

Men akkurat nå så passer det dårlig å betale 3300kr for KUN bremseklosser så da må jeg se på litt mer "alminnelige" klosser.

Nei vi har jo ikke akkurat de mest ideelle forholdene for å si det sånn :P

Tja.. Sikker på det? Både Redstuff og Yellowstuff skal være ganske grei mtp støv.

Slik jeg har skjønt det så er det klosser med organisk materiell og/eller lite metall innhold (?) som støver mest.

Keramiske støver mindre.

Ja, får se hva jeg går for. Støver de mer så får jeg heller bare vaske hjulene litt oftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort en ørliten innsats i finværet (uten ekstremvarmen heldigvis) i dag. Fikk byttet luftfilter og veivhusfilter, samt byttet om til nyrer med krom kant som jeg fikk av @ahj :) 

Nytt filter på plass. Gamle så ut som noe sånn "sportsfilter" av en eller annen sort. Ganske skittent i hvertfall.

IMG_20190801_161022.thumb.jpg.1a4000cb8ac5583e68a2276bc303aecc.jpg

Nytt veivhusfilter på plass. Var en litt annen patent enn på 325/330 M57, men gikk fint. Slipper i hvertfall det helvetes dekselet som er på de andre M57 motorene :lol:

IMG_20190801_165351.thumb.jpg.a682908a7cacb0aed7441a639441dc68.jpg

Jeg liker som regel svarte nyrer, men akkurat på svart bil syns jeg egentlig krom kant passer. Pluss de gamle var matt, noe jeg IKKE liker. Hadde de vært blank så hadde jeg vel kaaaanskje latt de være. :)

IMG_20190801_172829.thumb.jpg.83516282e98edf910a7272237fe3665c.jpg

Jeg er i hvertfall fornøyd :) Gjorde jo dette på E90n også.

Så har jeg bestilt og fått nye Zimmermann bremseskiver, ATE Ceramic bremseklosser, klikkestag framme og slitasjevarslere. Har og nye grøftelys liggende, som skal monteres (som dere ser på bilde over er de på bilen matt og utslitt).

Skulle gjerne hatt en liten garasje og en sakseløfter 🤩 Hadde gjort ting mye enklere. Ryggen min likte i hvertfall ikke å stå bøyd ned under panseret. Jeg skulle vært noen cm lavere kanskje 🤔

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 19.48, papertiger skrev:

Det hjalp på med nye nyrer 👌🏻 Du kan ikke lage deg noen små bukker/kjøpe noen bukker så du får opp bilen litt i fremkant? Kunne godt tenkt meg Quickjack, men det er jo så himla dyrt 😛 men kjekt å kunne fjerne enkelt.

Enig :) Tja, er jo en mulighet det, men uansett så hadde en skikkelig bukk og fast plass vært en fordel. Per nå så har jeg ingen av delene hehe.

På 1.8.2019 den 20.03, Thundercoil skrev:

Blir bra dette. Pene nyrer! :) Kjenner til den ryggsituasjonen. Haha. Ekstra frustrerende når jeg har løftebukken liggende rett ved siden av leiligheten. :P Savner lokalet bybanen stakk av med. 

Jess :P Ikke spesielt behagelig nei. Du får finne deg et nytt lokale så du får brukt bukken då 8) Haha bybanen strikes again!

På 1.8.2019 den 20.46, sveigis skrev:

Støtter flertallet med blanke nyrer 😀

Og miniservice er gull Daniel.

Absolutt :) Satser på at bilen har et bedre liv hos meg enn hos de jeg kjøpte den av :P

16 timer siden, ahj skrev:

Det ble kjempe bra med nye nyrer @Daniel. :) De nyrene hvis jeg husker riktig sto på E90n, de sto på bare to uker før dem ble byttet ut og lagt i eske. 

Takk :) Godt mulig. Blå bil kler svarte nyrer veldig godt så der hadde nok jeg gjort det samme :)

12 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Henger meg på her, og sier grillen var et smart valg :) Mulig jeg begynner å bli gammal, men sort på sort er både oppbrukt og etter min mening, ikke særlig pent 🤓

Takk gamling ;) Neida, jeg er både enig og uenig. Jeg syns sånn look der alt er svart + sota ruter osv kan være tøft, men det er ikke den looken jeg er ute etter her, så da syns jeg disse nyrene passer best :)

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, blank grill på svart bil er helt klart et riktig valg, med mindre utseende ikke skal være av type "black out-stance-ish". Lekkert! :)

Absolutt :) Som nevnt over så er ikke det den looken jeg er ute etter på denne, så da blir det krom kant :)

10 timer siden, Gabz skrev:

Mye bedre :)

Jess 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Henger meg på her, og sier grillen var et smart valg :) Mulig jeg begynner å bli gammal, men sort på sort er både oppbrukt og etter min mening, ikke særlig pent 🤓

 

 

HVA??!! 😅

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

HVA??!! 😅

Haha regna med at det var delte meninger 😂

Ikke misforstå, svart grill på mørk bil er tøft om man går for den looken, men jeg synes grillen forsvinner så mye mer enn om man har blank ramme rundt. Liker også å skille mellom tøff og pen/elegant bil :P

Må også nevnes at jeg har skikkelig fetish etter de gamle BMW'ne (typ E34/E36/E38/E39). Er liksom hvorfor jeg synes kromramme rundt grill er innafor og hvorfor jeg ikke er særlig fan av blinklys i speilene. Liker at visse designelement forblir slik de alltid har vært gjennom årene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Haha regna med at det var delte meninger 😂

Ikke misforstå, svart grill på mørk bil er tøft om man går for den looken, men jeg synes grillen forsvinner så mye mer enn om man har blank ramme rundt. Liker også å skille mellom tøff og pen/elegant bil :P

Må også nevnes at jeg har skikkelig fetish etter de gamle BMW'ne (typ E34/E36/E38/E39). Er liksom hvorfor jeg synes kromramme rundt grill er innafor og hvorfor jeg ikke er særlig fan av blinklys i speilene. Liker at visse designelement forblir slik de alltid har vært gjennom årene :D

Helt enig med deg. Sorte nyrer på sort bil blir feil. Nyrene er kjennetegnet til BMW og har vært det i titalls år. You never change a winning team er det noen som sier. Nyrer med blank kant og sorte riller er det eneste riktige på sort eller mørk bil generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var såpass varmt i bilen at folien var blitt mykere, så jeg ble fristet til å rive av folien på ene listen siden den var så lett å få tak i. 

Slik ser altså listene ut under folien. Vet ikke helt om jeg liker de, så godt mulig jeg får de foliert blank svart eller noe.

IMG_20190809_150938.thumb.jpg.eea02ffce0c1d1ecb41c4c698e2da326.jpg

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...