Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

16 minutter siden, sveigis skrev:

Dette var kjedelige greier fy søren ..

På en sånn bil må jo sånt være 100 og .

Uff nei dette var ikke greit .

Nei det var ikke akkurat det jeg håpte på.

Får kjøre den som den er fram til jeg finner ut beste løsningen på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, papertiger skrev:

Kan det beste være å prøve å få tak i en ny brukt kasse? 

Er det som er under vurdering, men så er det jo noen som kommer med "men da kan du jo risikere å få andres problemer med den "nye" kassen" og at det er så vanskelig å kode brukt kasse til andre biler osv.

Vet ikke så mye om akkurat dette 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ahj skrev:

Hvordan oppfører kassa seg? Hva gjørs for å få fram det? 

Den "slår" når den girer fra 2. til 3. gir. Av og til vil den og dra turtallet "langt" ut før den omsider skifter gir.

De noterte og at den slår når den girer fra 3. til 2. gir men det har jeg i grunn aldri lagt merke til, samt de mener den girer litt "uggent" generelt sett.

Har hatt enkelte ganger der girskiftet fra 2. til 3. føltes nesten normalt, men stortsett så girer den hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Den "slår" når den girer fra 2. til 3. gir. Av og til vil den og dra turtallet "langt" ut før den omsider skifter gir.

De noterte og at den slår når den girer fra 3. til 2. gir men det har jeg i grunn aldri lagt merke til, samt de mener den girer litt "uggent" generelt sett.

Har hatt enkelte ganger der girskiftet fra 2. til 3. føltes nesten normalt, men stortsett så girer den hardt.

Han i denne videoen har helt like symptomer som du beskriver. Han bytte noen gummiforseglinger og solonoidene og etter er kassa like bra som ny. Når disse gummiforseglingene "tar kvelden" så klarer ikke kassa å opprettholde oljetrykk derav harde skift. Skal være ganske greit skruing. Så jeg hadde ikke gått hende å kjøpt ny kassa. Heller prøvd å gjøre som i videoen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ahj skrev:

Han i denne videoen har helt like symptomer som du beskriver. Han bytte noen gummiforseglinger og solonoidene og etter er kassa like bra som ny. Når disse gummiforseglingene "tar kvelden" så klarer ikke kassa å opprettholde oljetrykk derav harde skift. Skal være ganske greit skruing. Så jeg hadde ikke gått hende å kjøpt ny kassa. Heller prøvd å gjøre som i videoen.

Vet om og har sett den, og nevnte dette for de før kontrollen.

Tydeligvis er ikke det en jobb de mener er noe poeng i.

Jeg har ikke noe sted å utføre denne jobben selv, kjenner ingen heller.

Ikke fikser det problemet med converter heller.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg finner ut hvordan jeg skal løse girkasse problemet så får jeg fortsette med andre ting på bilen.

Tenker å få byttet termostater, innsugspakninger og o-ringer på ene turboslangen da jeg mistenker de ikke er helt tett.

Så må jeg få byttet bremser og diverse når jeg får mulighet til det.

Spent på om det oppstår noe mer faenskap i nærmeste framtid 🤔 Ikke så veldig langt unna 170.000km nå :)

IMG_20190824_205019.thumb.jpg.3aa90607f207f4bd8f838d0f167139c5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1 minutt siden, Magnus. skrev:

Hør med rats om girkassen, om du ikke har hørt med de før. De skulle ta et skift på kassen min+gjennomføringen. ofte blir kassen tullete om den begynner og slippe gjennom trykket 😀

Har allerede snakket med de, fått pris osv. Problemet er at jeg er på motsatt side av landet og nå har det begynt å snø på fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...