Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

Altså @Daniel. jeg følte også samme med E91 min. Jeg har jo byttet alt i understellet foran og bak. Hadde bare en demper som fungerte og den var bak, samt en helt haug med dårlige foringer på casterstag og bærearmer foran og bak. 

Hvis det var ikke nok har man byttet to injektorer som lakk som medførte nye plugger samt olje. Og ikke glem to lambdaer og en NoX sensor. 

Så forstår veldig hvordan du har det. Bare ta en del av gangen så ser du lyset i tunnelen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ahj skrev:

Altså @Daniel. jeg følte også samme med E91 min. Jeg har jo byttet alt i understellet foran og bak. Hadde bare en demper som fungerte og den var bak, samt en helt haug med dårlige foringer på casterstag og bærearmer foran og bak. 

Hvis det var ikke nok har man byttet to injektorer som lakk som medførte nye plugger samt olje. Og ikke glem to lambdaer og en NoX sensor. 

Så forstår veldig hvordan du har det. Bare ta en del av gangen så ser du lyset i tunnelen. :) 

Jepp, problemet her er jo at det er snakk om vesentlig dyrere ting enn foringer og dempere dessverre. En del av tingene hadde jo og vært forhindret om de forrige eierene faktisk tok skikkelig vare på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har bilen fått ny hoved termostat + EGR termostat, nye o-ringer på ene turboslangen og tettet igjen fuktsperren på passasjerdøren.

Temperaturen lå ofte rundt 77°C selv etter en lengre tur, så forhåpentligvis har den riktig temperatur nå etter bytte av termostater.

Er visst vanlig at tetningene (o-ringer) på den røde turboslangen blir dårlig, og kan tenkes at de var det på min og da det var noe oljesvetting rundt der samt jeg syns jeg hadde en antydning til lekkasje, den har jeg ikke hørt nå etter at de ble byttet.

Satser og at det er fuktfritt i bilen nå 🤔

Ellers virker bilen noelunde greit, om man ser bort ifra girkassen 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Daniel. skrev:

Da har bilen fått ny hoved termostat + EGR termostat, nye o-ringer på ene turboslangen og tettet igjen fuktsperren på passasjerdøren.

Temperaturen lå ofte rundt 77°C selv etter en lengre tur, så forhåpentligvis har den riktig temperatur nå etter bytte av termostater.

Er visst vanlig at tetningene (o-ringer) på den røde turboslangen blir dårlig, og kan tenkes at de var det på min og da det var noe oljesvetting rundt der samt jeg syns jeg hadde en antydning til lekkasje, den har jeg ikke hørt nå etter at de ble byttet.

Satser og at det er fuktfritt i bilen nå 🤔

Ellers virker bilen noelunde greit, om man ser bort ifra girkassen 🤓

Angående det med o-ringene til trykkslange fra turbo til ic så er det en vanlig feil som du nevner. Disse holder normalt 10.000-20.000 (ish) før lekkasje begynner smått igjen. Var lei å måtte bytte selv så gikk for et helt o-ring fritt oppsett med skikkelige silikonslanger og slangeklemmer som holder over tid samt intercooler som hører til :) Kan sterkt anbefale det hvis du skal gjøre noe med den delen av bilen ved tuning senere

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tollefsen skrev:

Angående det med o-ringene til trykkslange fra turbo til ic så er det en vanlig feil som du nevner. Disse holder normalt 10.000-20.000 (ish) før lekkasje begynner smått igjen. Var lei å måtte bytte selv så gikk for et helt o-ring fritt oppsett med skikkelige silikonslanger og slangeklemmer som holder over tid samt intercooler som hører til :) Kan sterkt anbefale det hvis du skal gjøre noe med den delen av bilen ved tuning senere

Ja, høres ut som de originale ikke er så mye å skryte av..

Skal ha det i bakhodet. Blir ikke noe mer tuning greier på denne før girkassen er i orden i hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med sånne fiks som gjør at ting fungerer som det skal .

Husker på 61en der hadde jeg en slark i intercoolerslange .

Der byttet jeg og noe ringgreier og ting ble tett.

Merket og det med oljelekkasje.

Mulig jeg har falt litt ut ,men hvordan går det med girkasse issuene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, sveigis skrev:

Kjekt med sånne fiks som gjør at ting fungerer som det skal .

Husker på 61en der hadde jeg en slark i intercoolerslange .

Der byttet jeg og noe ringgreier og ting ble tett.

Merket og det med oljelekkasje.

Mulig jeg har falt litt ut ,men hvordan går det med girkasse issuene?

Jepp.

Foreløpig så skjer det ingenting.

Usikker på hvilken løsning jeg skal gå for. Er visst ikke bare å sette inn ny kasse og kjøre på med disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som kjølevann får riktig temp nå i stedenfor å ligge under 80°C.

IMG_20191021_180711.thumb.jpg.bd4a1aaf5a94e268979949b570b5ccc7.jpg

Må få lånt meg en bukk, eller i hvertfall en plass så jeg får byttet skiver, klosser og noe annet småplukk. iDrive er begynt å varsle for bremser bak (140 km igjen).

Ellers prøver jeg å skaffe meg noe nye vinterhjul, også vurderer jeg noe understellsbehandling, eller om jeg skal vente med det til neste vinter 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedo som går til 280 😎

335n hadde lett vunnet konkurransen i skolegården om beste bil 😛 Good'ol dayz da antall eksosrør og hva som stod på speedometeret var det viktigste.

Digg med varmere bil da. Slipper du og bilen å fryse nå som vintern snart kommer 😬

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Speedo som går til 280 😎

335n hadde lett vunnet konkurransen i skolegården om beste bil 😛 Good'ol dayz da antall eksosrør og hva som stod på speedometeret var det viktigste.

Digg med varmere bil da. Slipper du og bilen å fryse nå som vintern snart kommer 😬

Kjekt med det når man bor i et land med fartsgrenser som ikke når halvveis på speedometeret engang 🤦‍♂️

Tja, i disse dager når alle skal ha 335 eksos på 320d så tviler jeg på det 🙄

Slet ikke akkurat med varmen før termostatbyttet 🤔 Men ja, kjekt med varme :D

Har jo Webasto eller noe sånt denne bilen, men aner ikke hvordan den fungerer 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understellsbehandling er noe jeg ville prioritert tror jeg Daniel.

For meg virker det som det saltet de bruker PR dags dato er knallhardt for bilene .

Har sett biler under av nyere dato som virkelig er rustet ,noe som igjen er trist .

Så få på noe guffe på denne flotte doningen din 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tennbrikket skrev:

hvis du har mulighet for understellsbehandling nå, så hadde jeg nok ikke utsatt det noe særlig. Tok tectyl behandling på min med engang jeg kjøpte den i 2015, og den har holdt seg meget bra under.

11 minutter siden, sveigis skrev:

Understellsbehandling er noe jeg ville prioritert tror jeg Daniel.

For meg virker det som det saltet de bruker PR dags dato er knallhardt for bilene .

Har sett biler under av nyere dato som virkelig er rustet ,noe som igjen er trist .

Så få på noe guffe på denne flotte doningen din 😀 

Er litt usikker på hva jeg skal velge av tectyl og fluid film.

Ganske sikker på at det må sandblåses først, i hvertfall hvis jeg skal ha tectyl, og da koster det vel mange tusen kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...