Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Daniel. skrev:

Er litt usikker på hva jeg skal velge av tectyl og fluid film.

Ganske sikker på at det må sandblåses først, i hvertfall hvis jeg skal ha tectyl, og da koster det vel mange tusen kr..

Jeg har kun erfaring med tectyl, men etter 5 år har det holdt mye salt unna. Hvis det må sandblåses, så flyr nok timene ganske så fort, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, tennbrikket skrev:

Jeg har kun erfaring med tectyl, men etter 5 år har det holdt mye salt unna. Hvis det må sandblåses, så flyr nok timene ganske så fort, ja.

Jeg har ikke erfaring med noen av delene. Vet bare at begge delene er et helvetes griseri 🤣

Fluid film KAN vel sprøytes på uten å måtte sandblåse først? Men det sies at hvis man har det på, så kan bilen aldri tectyleres igjen eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nylig behandla bilen med Fluid film,  jeg har ingen formening om hva som er best men det de sa til meg var at man uansett ikke fikk sandblåst inni hulrom og falser etc hvor det gjerne trengtes mest når bilen er blitt noen år.  Løsemiddelbasert antirustmidler fungerer ikke noe særlig oppå rust, det blir gjerne ei smørje av antirustmiddel og vann inni hulrom som f,eks dører. Flud film stopper rust fordi den fortrenger fuktigheten og oksygen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Fluidfilm er jo at enn trenger ikke så voldsom forbehandling .

Den sprøyter du bare rett på overalt og resten går av seg selv .

Men er en skikkelig møkkajobb å skru på biler som er behandlet med dette .

Det tørker jo ikke inn ligger bare der som ei fuktig seig guffe .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 22.59, Hpi skrev:

Jeg fikk nylig behandla bilen med Fluid film,  jeg har ingen formening om hva som er best men det de sa til meg var at man uansett ikke fikk sandblåst inni hulrom og falser etc hvor det gjerne trengtes mest når bilen er blitt noen år.  Løsemiddelbasert antirustmidler fungerer ikke noe særlig oppå rust, det blir gjerne ei smørje av antirustmiddel og vann inni hulrom som f,eks dører. Flud film stopper rust fordi den fortrenger fuktigheten og oksygen. 

Nei jeg kan tenke meg at det er en del steder som ikke kan kommes til på noen måte.

Er det jeg og har lest, det med fortrenging av fuktighet osv, men syns jeg ser folk som sier det er tull og, så man blir jo aldri klok på dette 🤣 Sånn rent økonomisk så tror jeg fluid film hadde vært lurest for min del. Men burde nesten tatt den på en gratis rustsjekk å fått meninger fra folk som kan det.

19 timer siden, sveigis skrev:

Fordelen med Fluidfilm er jo at enn trenger ikke så voldsom forbehandling .

Den sprøyter du bare rett på overalt og resten går av seg selv .

Men er en skikkelig møkkajobb å skru på biler som er behandlet med dette .

Det tørker jo ikke inn ligger bare der som ei fuktig seig guffe .

Ja, er litt derfor jeg heller mot fluid film.

Sant, men av det jeg har erfart så er ikke det noe mindre møkkajobb å skru på ting som er dekket i en smørje av tectyl :P

11 timer siden, Ingvaldsen skrev:

@hsd har vell sikkert et innspill når det kommer til understellsbehandling.. :)

Så han hadde skrevet en lang avhandling om at fluid film ikke var noe :P Men der var jo f.eks Werther uenig.

 

Så fluid film vs tectyl er vel en av mange uendelige diskusjoner som ingen blir enig i haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Handlet meg noen brukte 350M felger som jeg skal bruke som vinterhjul. Ikke helt strøkne, så får se om jeg får fikset litt på de før de skal på, eller om jeg skal bare la det være for denne vinteren.

IMG_20191101_172716.thumb.jpg.c4205fcf8406e925662dcc9fa5070ad0.jpg

Ellers så ser det ut som fjør høyre bak kanskje har knekt, så må bestille det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vinterhjul kommet på. Som nevnt over så er det Style 350M fra F10/11, fire stykk framfelger (18x8 ET30). Monterte 12mm spacer bak for å få de litt lengre ut. Jeg syns i hvertfall det ser bra ut, om man ser bort ifra at felgene har kantkjøringer og lakkskader.. Kommer nok til å få de lakkert før neste vinter igjen..

IMG_20191107_195003.thumb.jpg.6e4f2e5ecad056503c9f096d9735e7cf.jpgIMG_20191107_194940.thumb.jpg.fc7e70402cc7c7d0e1b619dbec0c73b4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...