Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Designer skrev:

Varmepistol, tålmodighet og en skarp kniv ;) 

Er nok lettere å få lagt folie på treverk enn de alu/sølv listene jeg har. For mine er matte og har en hinne som gjør at folien fester seg dårlig. Treverk er blank og slett og vil nok ikke bli noe problem. :) 

Husk å kjøp folie med kanaler som er tøylig. ;) For eksempel enten Avery SW Gloss Black eller 3M1080-G12 Gloss Black. Personlig foretrekker jeg Avery sin folie, da 3M sin er veldig porrøs og ikke noe god å jobbe med.

Mener å fjerne gammel folie, ikke legge på ny :P

Å ligge på folie (hvis jeg skal det altså) blir nok gjort av folk som kan det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Ja, jeg tror jeg nesten måtte ha sett det i virkeligheten for å få riktig inntrykk. :P

Alcantara tror jeg vil fungere bra i din bil :) Du har jo allerede litt av det i interiøret så da er det jo innafor å fortsette med den tråden.

Heller litt mot å beholde treverk jeg og, men det kommer litt an på hvordan tilstanden er på listene under folien. Er de stygge/skadet så blir det vel kanskje pianosvart.

Får se når/om jeg får av folien. Regner med varmepistol og tålmodighet er oppskriften på dette?

Treverk er litt sånn "bob-bob" for meg. Kommer an på bilen, og hvordan treverket ser ut (farge/mønster).

Liker alcantara, men har i grunn ikke lyst på det i denne bilen. Syns ikke det passer helt inn.

Haha ja det er nok litt harry.

Spørs hvor mye funksjon ekte carbon lister hadde hatt :lol: De veier jo ikke så mye originalt.

Etter hva jeg har skjønt så har M-Performance carbon lister til E9x, men de koster vel en nyre + moms.

8739-a-2VGSG.jpg

Ja hadde nok sett aller best ut med alcantara hvis du hadde hatt alcantarasetene. Enig der. Da heller jeg mer mot foliering i en ensfarget folie, eller beholde trelistene. 

 

Når jeg tenker funksjon så mener jeg at det er karbon i oppbyggingen av selve bilen for å gjøre den lett. Karbonlister selv om det er OEM opsjon er for meg nesten like harry. Jeg er en slik person som er troende til å lakkere taket i bilens farge om den hadde hatt karbontak :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Daniel. skrev:

Mener å fjerne gammel folie, ikke legge på ny :P

Å ligge på folie (hvis jeg skal det altså) blir nok gjort av folk som kan det ;)

Åja rive av er jo drit lett! Bruk enten varmepistol eller sola. Lar du de ligge litt i sola før du river av så er det bare å dra av folien. Skal så og si ikke få limrester ved bruk av varme. ;) Alternativt varmepistol og forvarm nok til at du kjenner at folien blir litt gummi i det du drar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Ja hadde nok sett aller best ut med alcantara hvis du hadde hatt alcantarasetene. Enig der. Da heller jeg mer mot foliering i en ensfarget folie, eller beholde trelistene. 

 

Når jeg tenker funksjon så mener jeg at det er karbon i oppbyggingen av selve bilen for å gjøre den lett. Karbonlister selv om det er OEM opsjon er for meg nesten like harry. Jeg er en slik person som er troende til å lakkere taket i bilens farge om den hadde hatt karbontak :P

Jepp :) Så det står i grunn mellom å beholde trelister eller foliere i blank svart :)

Hehe ser den. Blank svart tak funker jo på enkelte biler også.

2 timer siden, Designer skrev:

Åja rive av er jo drit lett! Bruk enten varmepistol eller sola. Lar du de ligge litt i sola før du river av så er det bare å dra av folien. Skal så og si ikke få limrester ved bruk av varme. ;) Alternativt varmepistol og forvarm nok til at du kjenner at folien blir litt gummi i det du drar. 

Skjønner. Har en varmepistol liggende, så kan jo bruke den litt.

Får se om jeg får gjort det en dag. Må vel av med noen av listene og for å få vekk alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, StigJ skrev:

Ikke så veldig lett å se, men min far har noen mørke lister i noe trelook som er meget pene i sin E91 LCI.

Edit: Utstyrslisten sier S4BYA Edelholzausbambus Maser Antrazit

Så ganske mørke ut de ja.

Jeg har S4AB Edelholzausfuehrung Nussbaum Wurzel.

Men.... Vil veldig gjerne ha interiøret fra din far sin bil hvis det er den på bildet! 🤩

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Daniel. skrev:

Så ganske mørke ut de ja.

Jeg har S4AB Edelholzausfuehrung Nussbaum Wurzel.

Men.... Vil veldig gjerne ha interiøret fra din far sin bil hvis det er den på bildet! 🤩

Du får handle bilen av ham og bytte over :P Er jo en N43 som står i så er vel på grensen til delebil 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Du får handle bilen av ham og bytte over :P Er jo en N43 som står i så er vel på grensen til delebil 😂

Haha, er ikke langt unna det nei :lol:

Hadde jeg hatt penger til sånt så hadde jo det vært et alternativ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å bestiller inn litt deler nå, blant annet bremser.

Noen som har erfaring med ATE Keramiske klosser? Tenkte å gå for Zimmermann bremseskiver.

EBC Redstuff/Yellowstuff var litt i dyreste laget akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er behovet? Gate eller mer sport/bane?

Av klosser så mener jeg at Ferodo leverer best kvalitet. Link til vanlig og racing under:

https://m.autodoc.co.no/ferodo-racing/11200267

https://m.autodoc.co.no/ferodo/1508455

 

Zimmermann er gode skiver det :)

https://m.autodoc.co.no/zimmermann/1738754

 

ATE har jeg ingen erfaring med.

EBC/yellowstuff var det vi tuna med i "gamledager" og er av billigere kvalitet og du får mer bremsestøv enn vanlig på felgene.

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Evopower skrev:

Hva er behovet? Gate eller mer sport/bane?

Av klosser så mener jeg at Ferodo leverer best kvalitet. Link til vanlig og racing under:

https://m.autodoc.co.no/ferodo-racing/11200267

https://m.autodoc.co.no/ferodo/1508455

Zimmermann er gode skiver det :)

https://m.autodoc.co.no/zimmermann/1738754

 

ATE har jeg ingen erfaring med.

EBC/yellowstuff var det vi tuna med i "gamledager" og er av billigere kvalitet og du får mer bremsestøv enn vanlig på felgene.

Blir jo hovedsaklig gate bruk. Bane er det lite av her på Vestlandet (som du vet) :P

Men kan jo bli litt aktiv kjøring fra tid til annen også. Så lenge de passer til trimmet 335d 🤣

Ønsker lite støv og støy, derfor jeg lurte på keramiske.

EBC Redstuff er 2000 for klosser framme og 1200 for klosser bak. Yellowstuff er dyrere enn det igjen.

 

Ja, mener Zimmermann skal være grei kvalitet.

Forstatt mange som bruker EBC yellowstuff og redstuff. Står redstuff på bilen nå, og de støver ganske lite syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...