Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Solberg93 skrev:

Tydeligvis kun jeg som ikke er noe særlig fan av dette felgdesignet 😐

Du er ikke den eneste. Jeg har aldri vært fan av CH eller CH-R. Synes faktisk ikke de er kledlige på BMW. 

All jokes aside Daniel så har du hvertfall fått deg kvalitetshjul. Hva @Solberg93 og jeg synes skal du bare d... i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger @///M-ini95 @Marius2002 @Dusy Mange takk :D Hyggelig at de falt i smak.

@Solberg93 @Slavearbeider'n Haha, vi kan ikke alle like de samme tingene her i verden :P Finnes naturligvis felger som er mye penere enn CH igjen, men de er da ofte dyrere og eventuelt vanskeligere å få tak i også. Har dessverre ikke et "felgbudsjett" som tillater meg å kjøpe fete delte felger akkurat nå 😅

Jeg syns de passet fint på E9x, og ga et litt mer "sportslig" utseende enn det Style 225 gjorde, samt de er breiere. Mulig det bare er placebo, men syns bilen ble hakket bedre å kjøre 😂

E46 M3 er vel den BMWen som kler BBS CH aller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Daniel. said:

Mulig det bare er placebo, men syns bilen ble hakket bedre å kjøre 😂

Da de er breiere og har lavere innpress = økt sporvidde så er det ikke placebo. Opplevde akkurat det samme med 598’ene jeg satte på 4eren, og trodde det var placebo, men den er faktisk merkbart sportsligere å kjøre. Kona kommenterte det også uten at jeg hadde sagt noe. Faktisk så merkbart bedre at den er direkte morsom å kjøre. Rart at 12 og 10mm økt sporvidde F/B skal ha så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, papertiger skrev:

Da de er breiere og har lavere innpress = økt sporvidde så er det ikke placebo. Opplevde akkurat det samme med 598’ene jeg satte på 4eren, og trodde det var placebo, men den er faktisk merkbart sportsligere å kjøre. Kona kommenterte det også uten at jeg hadde sagt noe. Faktisk så merkbart bedre at den er direkte morsom å kjøre. Rart at 12 og 10mm økt sporvidde F/B skal ha så mye å si.

Bakfelgene har vel strengt talt høyere innpress, selv om det bare er snakk om 1 opp. :P

Er samme dekkbredder som jeg hadde på Style 225. Kjørte samme spacere på begge settene.

Så forskjellene er egentlig minimale utenom 0,5" breiere felger foran og bak og maks ET2 forskjeller i innpress 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mathiseen skrev:

Blei bra med bbs ch!

men må si at før jeg eide ett sett selv så likte jeg de ikke heller, men har grodd veldig på meg. føler også at de stort sett tar seg bedre ut på ekte enn de gjør på bilder:D

Takktakk :)

Haha, må innrømme at jeg var litt skeptisk sånn rett etter jeg kjøpte de, til tross for at jeg har sett bilder av hvordan de så ut på E9x. Men ble noe annet når jeg så de på min egen bil med mer senk osv 😅

Blir nok enda bedre når fronten kommer litt lengre ned 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fredagen var dagen for godkjenning av coilovers.

IMG_20200828_132858.thumb.jpg.966d2c87105d7e50ac779b69b77ac462.jpg

Det endte slik. :)

USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1598616488718_6705083533096233099.thumb.jpeg.d577bc3b0440bfc136af81c40583959f.jpeg

Senere på kvelden ble det utskift av skiver og klosser foran da disse var VELDIG på overtid.

IMG_20200829_001536.thumb.jpg.f14aa1af660c405dba48598290c002e9.jpg

Aner ikke hva dette er, men den var veldig ivrig på å holde seg inni kroken der 🤔

IMG_20200829_001543.thumb.jpg.025756717b299cc61c9472fc7a29b89c.jpg

Bilen skal på EU i løpet av Oktober. Blir spennende å se om de finner noe feil jeg ikke vet om 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt lite oppdateringer her da det ikke alltid skjer så mye, pluss mangel på motivasjon. 

Men har hatt bilen inne på EU kontroll nå i går, og fikk 2 stykk toer feil. Begge er for høyre hovedlykt da prosjektoren til nærlyset sannsynligvis sitter fast og peker veldig feil. Har spurt om dette før, og noen tror det er modul relatert mens andre tror at noe har løsnet 🤔

Lener mot å finne meg en brukt lykt selv om det ikke er så superenkelt siden jeg har den adaptive typen. 

Men er i hvertfall fornøyd med at det ikke var flere feil 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
1 time siden, RuneSch skrev:

Flott bil! Hva endte det med ang girkasse problematikken? Fikk du bukt med det? 

Takk for det 🙂

Har ikke skjedd noe der dessverre. Har lyst å prøve med ny olje og filter samt alle pakningene mellom ventilhus og selve girkassen (mechatronic bridge seal, 4x tube seals), mechatronic sleeve og eventuelt nye shift solenoider. 

Men er litt vanskelig å få gjort dette uten noe sted å gjøre det, samt jeg ikke har skrudd noe særlig på girkasser. 

Automatgear Service skal ha nesten 10.000kr for denne jobben (da inkl. noe anti-slip middel), men de var ganske negativ til dette alternativet og var usikker på om det i det hele tatt ville fungere. De ville helst at jeg skulle bytte deler til 55k eller overhale til 70k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...