Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med riggen bil, dette er en seriøst sprek sak 👍 Ser ut som bilen også er ganske fornuftig utstyrt, her har du alt du trenger. Ser ut som du ikke har tenkt å ta helt av heller når det kommer til styling...men hvorfor i allverden vil du fjerne bakrute visker? En tur på våte vinterveier så tror jeg du har ombestemt deg 😉 Kan dette være en tidligere BMW Norge bil tro? I såfall så har jeg kjørt den 😜

Har du planer om å chip/tuning? Du kan hente ut en del av disse motorene.

Godt du tok vekk det M merket! Hvorfor setter folk M merker foran betegnelsen sånn? Snakka med en som hadde F10 535i med M logo foran emblemet. Han mente bilen var så sprek at den var verdig ett M merke på bakluka....eehh nei!

Takk for det! Ja utstyrslisten er det ikke mye negativt å si om.

Nei disse ser jo ganske bra ut "as is", men kan godt være det kommer en leppe på i framtiden.

Syns det blir mye mer "cleant" uten visker (Gamle E91 til FrodeD som eksempel) og virker som de har en tendens til å slutte å fungere med tiden uansett. Men for all del, kan godt være den forblir på :)

BMW Norge er første eier av denne bilen, så du har vel kjørt den da, ja. :) Den gang hadde den i hvertfall trelister og oyster interiør.

Den er tunet allerede. Vet ikke av hvem, så kan hende jeg får det fjernet i framtiden og får TRF tuning i stedenfor. Går i hvertfall bra.

Det er nok bare photoshoppet vekk. Skal fjerne det på riktig så snart jeg slutter med prokrastineringen min :) Har absolutt ingenting på en "ikke-M" bil uansett hvor rå den er.

34 minutter siden, tennbrikket skrev:

Ser ut som en fin liste det der. Selv hadde jeg vurdert xhp eller sutphin girkasse software. Powerflex foringer er jo også fint å bytte til hvis du har noen som trengs og byttes ut.

Jepp 👍 Powerflex kan være en fordel ja. Gjør i hvertfall installeringen enklere 🤣

8 minutter siden, ahj skrev:

Jeg mener jeg har noen nyrer med krom kant hvis du er interessert :) 

Ellers veldig bra planer. Jeg kan ihvertfall anbefale xHP Flashtool. 
Ellers er jo Quaife alltid praktisk å ha når man har litt power under panseret. 

Kan være interessert i det ja :) Send PM.

Jepp, både xHP/Sutphin og Quaife er ting jeg vurderer, men Quaife blir KRAFTIG nedprioritert siden det koster 16-20.000kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Daniel. skrev:

.Jepp, både xHP/Sutphin og Quaife er ting jeg vurderer, men Quaife blir KRAFTIG nedprioritert siden det koster 16-20.000kr :)

Quaife er dyrt, spesielt om du går for "exchange varianten", men absolutt en oppgradering! :-)

Si ifra når du har planer om å gjøre dette, har snakka en del med gutta på birdsauto, så mulig jeg kan prøve å få til en deal.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, mowz skrev:

Quaife er dyrt, spesielt om du går for "exchange varianten", men absolutt en oppgradering! :-)

Si ifra når du har planer om å gjøre dette, har snakka en del med gutta på birdsauto, så mulig jeg kan prøve å få til en deal.

Ja, jeg har merket dette :P Sjekka Birdsauto for en stund siden og de skal jo ha rundt 1600 pund/20.000 kr! Vet ikke om Drivlinjespesialisten skal ha mer/mindre.

Skal ha det i bakhodet i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daniel. skrev:

Ja, jeg har merket dette :P Sjekka Birdsauto for en stund siden og de skal jo ha rundt 1600 pund/20.000 kr! Vet ikke om Drivlinjespesialisten skal ha mer/mindre.

Skal ha det i bakhodet i hvertfall!

Mener du har 215 diffen, den er så vidt jeg husker sveiste kronhjul. Det blir dyrere pga det. Jeg betalte 16k for min, men jeg har skrudd kronhjul. Har du snakket med Drivlinjespesialisten? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ahj skrev:

Mener du har 215 diffen, den er så vidt jeg husker sveiste kronhjul. Det blir dyrere pga det. Jeg betalte 16k for min, men jeg har skrudd kronhjul. Har du snakket med Drivlinjespesialisten? :) 

Kan stemme. Høres logisk ut i hvertfall.

Nei, jeg har ikke det. Som nevnt er det kraftig nedprioritert pga prisen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 215 diffen men skrudd kronhjul da dette er 2007 modell. Mener skillet fra skrudd til sveist kom i 2009 eller 2010.

Søkte opp skiltnr ditt på castrol.no for der får man opp difftypen når man skal velge diffolje etter skiltnummeret. 215L står det der.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Oi, gratulerer med voldsomt fet bil! :D Hvordan er denne å kjøre? 

Gracias. God å kjøre, og går som et uvær (syns jeg i hvertfall).

1 time siden, Evopower skrev:

Jeg har 215 diffen men skrudd kronhjul da dette er 2007 modell. Mener skillet fra skrudd til sveist kom i 2009 eller 2010.

Søkte opp skiltnr ditt på castrol.no for der får man opp difftypen når man skal velge diffolje etter skiltnummeret. 215L står det der.

Står 215L ja. Med mitt hell så er det helt sikkert sveist ;)

Edit: Innså at jeg leste siste delen helt feil, men tror svaret mitt fortsatt funker 🤣

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Daniel. skrev:

Haha 🤣

Så om jeg har skjønt dette riktig så er;

215L = Sveist
215K = Skrudd

Riktig?

Yep, jeg har sveist så bytta hele enheten fra quaife, sånn exchange greier. Jeg har 188L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, mowz skrev:

Yep, jeg har sveist så bytta hele enheten fra quaife, sånn exchange greier. Jeg har 188L

Så du har 188L diff som er sveiset? Det kan ikke stemme. E91 har 188L diff ikke sveiset, gamle E90n har også 188L og den var heller ikke sveiset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Så du har 188L diff som er sveiset? Det kan ikke stemme. E91 har 188L diff ikke sveiset, gamle E90n har også 188L og den var heller ikke sveiset. 

Min var i alle fall sveiset i følge birds.

188L var det som kom opp på castrol siden som ble linket til over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 9.45, mowz skrev:

Min var i alle fall sveiset i følge birds.

188L var det som kom opp på castrol siden som ble linket til over.

I følge ETK så skal din bil med automat ha 188L mens manuell skal 215L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...