Gå til innhold

E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]


Anbefalte innlegg

jeg er team no rails :D. Har rails liggende, sammen med en skiboks. Litt lettere å få med seg alpin utstyr i en skiboks enn inni bilen. Dog så har jeg ikke tatt meg bryet til å prøve rails engang. Min ble levert uten rails, så må lage "hull" i taket selv. Er markert opp fra fabrikk allerede, så er ikke noe stress sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tennbrikket skrev:

jeg er team no rails :D. Har rails liggende, sammen med en skiboks. Litt lettere å få med seg alpin utstyr i en skiboks enn inni bilen. Dog så har jeg ikke tatt meg bryet til å prøve rails engang. Min ble levert uten rails, så må lage "hull" i taket selv. Er markert opp fra fabrikk allerede, så er ikke noe stress sånn sett.

Din kler det jo alldeles utmerket 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Kostnad blir det vel uansett? 😅 Koster jo noen kroner for de listene som skal være der, samt lakk.

Jeg får se hva jeg velger. Begge to frister, og utifra bildene jeg postet lengre opp så ser det jo ikke sååå gale ut uten rails 🤔

Jeg tenkte faktisk at det var vippelokk tilsvarende det sedan har, men det er det jo selvfølgelig ikke. Da hadde jeg utvilsomt kjørt på med lave reis, da dette også ser bedre ut når/om man må bruke takstativ. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

jeg er team no rails :D. Har rails liggende, sammen med en skiboks. Litt lettere å få med seg alpin utstyr i en skiboks enn inni bilen. Dog så har jeg ikke tatt meg bryet til å prøve rails engang. Min ble levert uten rails, så må lage "hull" i taket selv. Er markert opp fra fabrikk allerede, så er ikke noe stress sånn sett.

Ja din ser jo bra ut :) Taket på E46 Touring er vel en anelse mer bein hele veien bak, mens E91 skrår litt ned bak, så det ser jo litt annerledes ut. 🤔

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg tenkte faktisk at det var vippelokk tilsvarende det sedan har, men det er det jo selvfølgelig ikke. Da hadde jeg utvilsomt kjørt på med lave reis, da dette også ser bedre ut når/om man må bruke takstativ. :) 

Om jeg har sett riktig så må man monterer lister med vippelokk om man fjerner rails. Så du har vel halvveis riktig :P

Men vi får se. Litt usikker på hvordan det er med tetninger/pakninger til dette, både hvis jeg skal fjerne eller hvis jeg skal ha lave. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2020 den 0.54, Saltkjelen skrev:

@Daniel., @ahj gikk fra høye til lave på sin tidligere E91. Tror dette var plug and play, men her kan jo han komme med en tilbakemelding. 

@Daniel. Er som @Saltkjelen skriver plug and play. Bare å løsne taktrekket og skru inn og ut rails. Ihvertfall det de sa de som byttet dem for meg. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Solberg93 skrev:

Sorte nyrer (som jeg tidligere har nevnt) og lave rails så er denne bilen perfekt :) 

Kanskje også fint å fjerne viskeren på bakruta?

Hehe ;) Vurderer å kjøpe inn blank svarte nyrer, så kan jeg heller bytte litt på det.

Har kjøpt inn kit til å fjerne viskeren, men har ikke kommet så langt at jeg har fått gjort dette enda. Samt jeg må jo kappe av en del av mekanismen, og jeg har ikke vinkelkutter tilgjengelig. Tar sikkert litt tid å gjøre det for hånd 😅

9 timer siden, ahj skrev:

@Daniel. Er som @Saltkjelen skriver plug and play. Bare å løsne taktrekket og skru inn og ut rails. Ihvertfall det de sa de som byttet dem for meg. :D 

Okei 🤔 Får se om jeg får tak i et sett med rails da.

Men hva ville sett best ut? Originalt matt svart, eller blank svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
5 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det blir lekkert. Folierer du de blank sort, eller kjører du de en runde hos lakkereren? Sånn for holdbarhetens skyld og jobben med å få de demontert ved en senere anledning, er det kanskje greit å få de lakkert? :) 

Litt usikker. Det jeg er mest bekymret for, er at hvis de fjerner den gummipakningen (?) som er i bunnen så er vel disse ubrukelige? Ser ikke ut som denne kan kjøpes løst.

Hvis de skal lakkeres, skal jeg ta samme som bilens farge, eller samme som høyglans shadowline? Er vel Jetblack/Schwarz 2 som er brukt der?

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er usikker på hvordan denne pakningen ser ut, men vil tro en lakkerer/karroseriverksted har kontroll på det. Jeg ville lakket de blank sort, slik shadowlinelistverket er. :) 

Den er flat og dekker hele bunnen av railsene med unntak av et par åpninger som jeg ikke vet hva er til. Må se litt nøyere på de.

Mulig det går an å løsne de på en eller annen måte. Finner vel ut av det, enten jeg eller de.

Ja det er vel kanskje best.

Vet du om det er Jet Black / Schwarz 668 som er brukt på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Passerte 180.000km i dag, så da er det kun 20.000km igjen til ingen vil kjøpe bilen fordi "den har gått for langt" osv. 🤓

IMG_20201208_202249.thumb.png.23541441328db7f594c0afa4a0d3cdb6.png

Vi er jo nå i sesongen der det meste av biler er mer grå enn noe annet, i hvertfall bak. Så den fikk seg en velfortjent vask 🙂

IMG_20201208_205458.thumb.png.655ae24b85976eceb4f090a552b97dae.pngIMG_20201208_205838.thumb.png.fea691440e83b0f52f7ad53b59a9ce02.pngIMG_20201208_211939.thumb.png.eac5b1ddee4a8ddef7411f096792af21.pngIMG_20201208_212012.thumb.png.c966e1b3619974efa234de838ded684a.png

Har litt ting som skulle vært lakkert opp igjen, men spørs om det kanskje er lurt å vente med slik til etter vinter? 🤔

Ellers så ser jeg at det er litt over 9000km siden sist oljeskift, så kan vel snart tenke på å kjøpe inn ny olje og filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Daniel. changed the title to E91 335d LCI - Siste oppdatering 22.06 [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...