Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

Hadde blitt fint med grill, "tåkelysdeksler", speildekser, dørhåndstaksstripe og luftinntaksdeksel i M550-utførelse (titan eller hva det nå er). Også kombinert dette med sort blank diffuser. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M550 detaljer er innafor om det er komplett og originalt :)

skvettlapper er aldri feil. Fin oppgradering!

v8 er ikke så galt som folk skal ha det til. Min amcar ford 7.3 v8 lå på kun 1.3 på mila med 3.2t egenvekt og liftmotstand som et hus. Men alle jeg snakker med sier; ja skjønner jo du kvitta deg med den, var nok en formue i drivstoff! De tar så feil.... kos deg med vic'en ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Chris A skrev:

@Fredrik 90 blev veldig bra med dem skvettlappene. Takk for gode bilder. Spørs om jeg må ha meg et sett. Ellers er jo som alltid med deg, veldig grundig når du først setter i gang😊👍

Takk for det :) Jeg anbefaler skvettlapper, det gjør underverker for slitasjen på kanaler og nedre kant av dører. Mange vil argumentere for at man bare kan lakke dette, men det er jeg uenig i. En opp lakkering, særlig på dører blir aldri så bra som fabrikken gjør det.

Jobben med må montere disse skvett lappene var overraskende enkel, særlig når man fjerner hjula og får bilen opp i høyden. Var litt knot å kutte dem til, trengte den største Stanley kniven jeg fant. Pussa også kuttekanten siden denne kommer ut og blir synlig. Jeg er godt fornøyd med resultatet, det var @MarkusRykkje som satte meg på denne ideen :) 

10 timer siden, laffe skrev:

Skulle akkurat til å gi deg litt kudos for at du ikke hadde gått for sort grill, men nå blir det heller til en oppfordring😅 Ikke noe gærnt med sort grill, skjønner at folk liker det, men jeg synes det er litt mer klasse over den litt mer klassiske grillen (samtidig som sort grill kanskje begynner å bli litt "oppbrukt", men det er sannsynligvis et standpunkt jeg er ganske alene om)

Jeg synes også bilen er litt mer elegant og klassisk med kromgrillen, men med full shadowline så tror jeg mørke nyrer kunne rigga litt. G30 med M-Sport og kromgrill er jo blitt så utrolig vanlig, disse bilene er jo over alt. Føler jeg kjører Premium Passat 😂 Jeg ser faktisk flere G30 som min langs veien enn jeg ser Mondeo som jeg kjører som firmabil.

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

I mine øyne ville sort grill sett malplassert ut ettersom du ikke har en "oppjassa bil" (i mangel av bedre ord i skrivende øyeblikk). :) 

Det er jeg helt enig i, måtte i såfall hatt på noen 19" eller 20" helst i en eller annen mørk utførelse og om mulig sorte karbon speilhus. Men jeg er så pysete, jeg tør ikke jasse opp bilen noe mer enn felger...da helst noe originalt fra BMW.

Felger er uansett førsteprioritet nå, så hvis noen kommer over ett sett med 19" (Kan også ha 20") originalt så rop ut. 

9 timer siden, Evopower skrev:

M550 detaljer er innafor om det er komplett og originalt :)

skvettlapper er aldri feil. Fin oppgradering!

v8 er ikke så galt som folk skal ha det til. Min amcar ford 7.3 v8 lå på kun 1.3 på mila med 3.2t egenvekt og liftmotstand som et hus. Men alle jeg snakker med sier; ja skjønner jo du kvitta deg med den, var nok en formue i drivstoff! De tar så feil.... kos deg med vic'en ;)

 

Akkurat M550 detaljer er veldig pent, men jeg føler det blir litt feil liksom. Jeg har aldri vært fan av å gjøre bilen til noe den ikke er. Jeg vil ikke at kjennere skal se min bil som en M550 for så oppdage at det ikke er en M550...jeg får iallfall sånn emblem trimming assosiasjoner. "Å, en M550...nei det var visst ikke det likevel...bare en som har jassa opp 540en sin siden banken ikke var med på en M550" Her vet jeg at jeg er ganske sær, tilgi meg for det.

Hmm, du har altså en Ford med 7,3 V8 som veier 3,2 tonn....det er ikke tilfeldigvis en Excursion du har? Jeg hadde en 2002 Excursion med V10 bensin, den hadde ett bensinforbruk som var så inni natta at det skulle ikke være mulig. På normal kjøring så brukte den 2,9 liter på mila, noen ganger over 3 liter på mila. Men likevel en jævlig digg bil, 3 tonns henger ikke noe problem, du sitter høyt over alle andre på veien, innvendig plass som en liten hybel, originaldeler er _drittbillig_ og bilen er lettskrudd. Den var min beste firhjulte venn i en periode med flytting, bygging av garasje og opparbeiding av tomt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at "alle" har sort grill på sin G3x, så sånn jeg ser det kjører du en langt mer sjelden utgave med chromegrill. 😂

Når det gjelder felger har jeg faktisk utrolig sansen for disse (skulle gjerne postet et annet bilde, men dette er det eneste vedkommende har i annonsen sin). Dette er felger fra en G1x 7-serie i 20".

742_843324763.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik, hadde en 2001 E350 Econoline. Ble brukt som daglig bil og trekkbil til billøp i 5 år. Beste bilen jeg har hatt. 1.8 på mila med 2 tonn på kroken. Deler, som du sier, billig! Hadde vel 15k i deler på denne ila 5 år, samt at solgte den nesten for det samme. Min hadde personbilinteriøret selv om det var varebil, kapteinstoler i stoff. Kjørte til tromsø og hjem uten problemer. En komfort jeg enda har til gode å oppleve. En bil jeg angrer på salg og skulle hatt enda som bil nr2.

Ja 7.3 powerstroken er så mekanisk og enkel at den kan gå 1 mill km ifølge forum i statene. V10 har også sin sjarm, men det er vel nettopp forbruket som gjør at du får dem til 50k nå. På en annen side, her ligger de også i pris, så ingen verditap å snakke om ved kjøp av en slik nå. Excursion er geniale med at det er masse seter, god plass og 4x4. 4x4 var det eneste jeg savnet på min e350.

En Excursion 7.3 er en drømmebil. Men vurderer å kjøpe en Tahoe 6.5td som arbeidsbil. Mindre å mer nett å kjøre. Og billigere. Amcar er uansett kjempemorro og det er også bmw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg har inntrykk av at "alle" har sort grill på sin G3x, så sånn jeg ser det kjører du en langt mer sjelden utgave med chromegrill. 😂

Når det gjelder felger har jeg faktisk utrolig sansen for disse (skulle gjerne postet et annet bilde, men dette er det eneste vedkommende har i annonsen sin). Dette er felger fra en G1x 7-serie i 20".

Hehe, ja der kan du se :) Her i byen så tror jeg det går to G3x med sort grill, alle andre er like til min. Sykt mye karbonsort M-sport sedan (530e), også er det en eller annen typ 70 årlig pensjonert banksjef som har en blå metallic Luxury line med beige interiør 🤣

Del felgene på den G31 var utrolig fine, de passa veldig godt til bilen synes jeg. Problemet med G3x synes jeg er at det finnes så få originale felger som jeg synes er ordentlig fine. Til F10en så var det 351 felgene, men til G3x så sliter jeg litt med å finne noen klare favoritter. Men disse G11 felgene var ett veldig godt tips :) 

15 timer siden, Shattered skrev:

Var Excursionen du hadde lett lastebil Fredrik? 

Den var lett lastebil ja, ville vel egentlig regge den ned til personbil men det var så mye styr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
15 timer siden, papertiger skrev:

Noe for deg som er på jakt etter originale felger Fredrik? Disse er jo ganske så fine synes jeg.
https://www.finn.no/173923851

Se der ja, takk for tips 😀 Har sendt han en melding på Finn.no, er jo noe sånt jeg er ute etter så dette var interessant :) 

12 timer siden, ahj skrev:

Helt enig. De sitter veldig godt på G3x :) 

Jeg støtter den 😀 Jeg har slitt med å finne originale felger til G30 som jeg liker, disse er en av få. Ett annet alternativ er jo M Performance felger, men jeg klarer bare ikke å forsvare å bruke over 40 000 kr på hjul til en bruksbil. Da hadde jeg bare vært redd for skader, må ha noe jeg tør å bruke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Se der ja, takk for tips 😀 Har sendt han en melding på Finn.no, er jo noe sånt jeg er ute etter så dette var interessant :) 

Jeg støtter den 😀 Jeg har slitt med å finne originale felger til G30 som jeg liker, disse er en av få. Ett annet alternativ er jo M Performance felger, men jeg klarer bare ikke å forsvare å bruke over 40 000 kr på hjul til en bruksbil. Da hadde jeg bare vært redd for skader, må ha noe jeg tør å bruke

Helt enig, jeg tror jeg hadde vært livredd for å kjøre bilen med så dyre felger, men dess dyrere de er dess mer solide er de ofte :P eller? Gled deg til minien kommer, da skal du se pengeboken din får bein å springe på så jeg ville ha handla de felgene du har lyst på i en brenning 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 11.01, papertiger skrev:

Helt enig, jeg tror jeg hadde vært livredd for å kjøre bilen med så dyre felger, men dess dyrere de er dess mer solide er de ofte :P eller? Gled deg til minien kommer, da skal du se pengeboken din får bein å springe på så jeg ville ha handla de felgene du har lyst på i en brenning 😂

Hehe, jeg kan bekrefte at den lommeboka har fått bein å gå på allerede før ungen har kommet ut 😂

Ellers så har jeg hatt dårlig hell med å få kjøpt de felgene, han selgern virka mildt sagt veldig lite interessert i å svare på henvendelser. Jeg er ikke den som maser om å få kjøpe noe, når han da ikke gidder å svare på henvendelser en gang da er hele fyren useriøs. Eller det vil si, han svarte på den første henvendelsen, veldig kort og upresist...etter det ble det stille. Jeg gidder ikke å risikere å kjøre til Lillestrøm også står jeg der og ikke får tak i fyren

Men, om dere kommer over slike felger som dette eller annet originalt i 19" eller 20" så si ifra 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...