Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

D

Jeg håper BMW lanserer 545e når G30 kommer som LCI, det hadde vært herlig. Men jeg må bare si, nå som jeg er tilbake i en BMW med sterk sekser diesel... Det er helt nydelig med en slik motor, så sinnsykt mye moment å ta av, du har all den kraften du trenger nesten umiddelbart. Sport automaten er så effektiv at kombinert med  680 nm så får du Tesla aktig respons. Du cruiser i 80 km/t i Adaptiv mode, så helt plutselig trør du pedalenen i gulvet og pang så skyter du avgårde... Det er nesten ikke reaksjons tid, du merker ikke at den girer ned to gir. Alt bare skjer umiddelbart, helt herlig. Kjempe fremskritt fra sport automaten i F10en, som også var veldig bra.

 

 

Må bare unnskylde, men kan ikke annet enn å le når du sammenlikner diesel og automatkasse med Tesla respons. Man kan ikke drive å rakke ned på ditt og datt og Tesla dritt og Tesla datt for å så skryte av at dieselbilen nesten har Tesla skyv.  Forøvrig veldig fin bil du har, riktig fargekobinasjon og helt sikkert en veldig behagelig og god motor. Generelt burde flere være fornøyde med sine egne valg, og slutte med å snakke ned andre alternativer. Hadde alle hatt samme smak eller preferanser så hadde verden vært kjedelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fupsaker skrev:

Fant igjen der jeg kjøpte: https://horizonleds.co.uk/ 

Beltene kjøpt jeg hos Sulland. :) Men noen har nok bestemt at de kan ta mer betalt for det nå. Er jo tre år siden jeg gjorde det. 😛 

Supert, takk for at du fant linken. Da tenker jeg å bestille derifra 👍 Så får jeg se litt an videre hva jeg gjør med belter, har veldig lyst til å gjøre det men

1 time siden, Simmelim skrev:

Må bare unnskylde, men kan ikke annet enn å le når du sammenlikner diesel og automatkasse med Tesla respons. Man kan ikke drive å rakke ned på ditt og datt og Tesla dritt og Tesla datt for å så skryte av at dieselbilen nesten har Tesla skyv.  Forøvrig veldig fin bil du har, riktig fargekobinasjon og helt sikkert en veldig behagelig og god motor. Generelt burde flere være fornøyde med sine egne valg, og slutte med å snakke ned andre alternativer. Hadde alle hatt samme smak eller preferanser så hadde verden vært kjedelig :)

Du nå har Tesla sekten raljert med oss fossilbil eiere i flere år i diverse kommentarfelt i sosiale medier. Så det å stikke dem litt i siden her inne på BMW FORUMET har jeg virkelig ingen betenkeligheter med. Så du må bare le, en god latter er alltid hyggelig 👍 Merk deg dog at jeg skrev "Tesla aktig" respons, ikke at jeg skrev at det var det samme som respons. Ellers så må jeg si at rent bortsett fra den shady byggekvaliteten så har jeg ikke noe i mot Tesla bilene. Fantastisk teknologi og ytelser få kan måle seg med. Det er dessverre mange av eierene som ødelegger og skaper ett Tesla hat. De klarer ofte ikke å oppføre seg hverken i trafikken eller i sosiale medier, de fremstår som en gjeng nyfrelste som med nebb å klør forsvarer mange av de bakdelene en elektrisk bil fører med seg. 

Ellers takk for hyggelige ord om bilen, kan ikke si at jeg er annet en svært fornøyd 😀 Jeg får litt lyst til å faktisk bruke en farse Tesla folket er veldig glade i. Etter at jeg gikk over til BMW med sekssylindret diesel, så har jeg aldri sett meg tilbake 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forståelig sammenligning :)

Teslaeier og sportssyklist i kondomdrakt er ofte samme personen. Veksler på å kjøre Tesla eller å blokke veien på sykkel. Og er den samme egosentrerte jeg-eier-alt-og-alle, personen. Ofte høyere utdannet og ivrig etter å leve etter det norske idealet og være best i klassen, spesielt på dette med nullutslipp. Og snylter på andre billister, men tåler ikke å høre det. For imaget og besparelsen er viktigere enn å eie en ekte bil (som dem sikkert hadde hatt om denne hadde hatt samme økonomiske godene som elbil) men innrømme det vil dem aldri.

Så på et BMW forum må Teslagjengen tåle å få høre det. Ellers er det jo sikkert hærlig å fyre opp en sostifikert sekserdiesel (mulig den nå er på topp utviklingsmessig, aka siste ekte dieselsekser), og ha drag som en Tesla, men uten ubeleiligheten rundt lading. Og ikke minst ekte motorlyd :)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Ikke kommentert her enda. Men dette er en 5-er helt etter min smak. Svart interiør er det kjedeligste som finnes. Takk for at du gikk for litt farge!

Takk for det, hyggelig å høre 😀

........

Ellers så ser det ut om det er en ganske sjelden bil jeg har. Per dags dato er det trolig registrert kun 13 stk 540d i Norge

https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Bmw+540d&farge=&type=&yrf=2017&yrt=&chassinr=&include_avreg=1&include_byttetskilt=1#searchresults

Men det er hele 115 stk 540i fra 2017 og nyere. Så i Norge så er 540d en mer sjelden bil en G30 M5, ja den er til og med mer sjelden enn en Ferrari 488 eller Bentley Bentayga 😂 Only in Norway...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎05‎.‎2019 den 15.02, Fredrik 90 skrev:

Supert, takk for at du fant linken. Da tenker jeg å bestille derifra 👍 Så får jeg se litt an videre hva jeg gjør med belter, har veldig lyst til å gjøre det men

Du nå har Tesla sekten raljert med oss fossilbil eiere i flere år i diverse kommentarfelt i sosiale medier. Så det å stikke dem litt i siden her inne på BMW FORUMET har jeg virkelig ingen betenkeligheter med. Så du må bare le, en god latter er alltid hyggelig 👍 Merk deg dog at jeg skrev "Tesla aktig" respons, ikke at jeg skrev at det var det samme som respons. Ellers så må jeg si at rent bortsett fra den shady byggekvaliteten så har jeg ikke noe i mot Tesla bilene. Fantastisk teknologi og ytelser få kan måle seg med. Det er dessverre mange av eierene som ødelegger og skaper ett Tesla hat. De klarer ofte ikke å oppføre seg hverken i trafikken eller i sosiale medier, de fremstår som en gjeng nyfrelste som med nebb å klør forsvarer mange av de bakdelene en elektrisk bil fører med seg. 

Ellers takk for hyggelige ord om bilen, kan ikke si at jeg er annet en svært fornøyd 😀 Jeg får litt lyst til å faktisk bruke en farse Tesla folket er veldig glade i. Etter at jeg gikk over til BMW med sekssylindret diesel, så har jeg aldri sett meg tilbake 😎

Tror man må ha en Tesla for å kunne bedømme byggekvaliteten. Jeg har for eksempel hatt den desidert dårligste bilerfaringen med en helt ny 3-serie F30. Den var mer på verksted enn på veien. Å forsvare sine egne valg og eiendeler må vel være den mest normale tingen i verden. Leser daglig innlegg her hvor det er tilfellet. Dessverre er det slik at, både for oss og Tesla-eiere, at andre gir bilmerker dårlig rykte, og som regel er det de med negative røster man hører rope høyest. Det betyr dog ikke at alle Tesla-eiere er råkjørere, dårlige syklister, miljøforkjempere og forståsegpåere. Den type stigmatisering blir litt feil og bunner ofte i missunnelse og bitterhet. 

Nyt bilen din og vær overbærende med andre i trafikken! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel sånn at alle modeller, og bilmerker har sine "mandagsbiler", hvor bilen er "mer på verksted" enn veien. Disse har vi hørt om i alle år. Men det er litt påfallende at Tesla har sliti med rykte om dårlig kvalitet.. hvor det faktisk er sant, og realiteten underbygger dette.

Det her er jo en interessant video feks.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla eiere er like forskjellige som BMW eiere er. Jeg kjenner f.eks en Tesla Model S eier som også har en klassisk Land Rover og en Harley-Davidson. Han har tidligere kjørt alt fra BMW til klassisk MG. Land Roveren er forøvrig den tredje han har og alle har vært klassiske (Serie III og Defender).

Jeg tenker at ganske mange som har en Tesla primært har kjøpt bilen fordi merket siden 2012 har vært lengst fremme når det gjelder elektriske biler samt pga. alle fordelene som elektriske biler har hatt frem til nå. Jeg tror egentlig ikke at interessen for elektriske biler stikker så veldig mye dypere for mange av disse eierne.

Noe helt annet er det at akselerasjonen de ulike Tesla modellene har på norske veier sikkert kan være avhengighetsskapende og ikke minst provoserende for en del BMW eiere. De fleste alminnelige bilene blir langsomme i forhold og det er sikkert ikke helt lett å gå tilbake etter å ha kjørt Tesla i en periode... :) 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Simmelim skrev:

Tror man må ha en Tesla for å kunne bedømme byggekvaliteten. Jeg har for eksempel hatt den desidert dårligste bilerfaringen med en helt ny 3-serie F30. Den var mer på verksted enn på veien. Å forsvare sine egne valg og eiendeler må vel være den mest normale tingen i verden. Leser daglig innlegg her hvor det er tilfellet. Dessverre er det slik at, både for oss og Tesla-eiere, at andre gir bilmerker dårlig rykte, og som regel er det de med negative røster man hører rope høyest. Det betyr dog ikke at alle Tesla-eiere er råkjørere, dårlige syklister, miljøforkjempere og forståsegpåere. Den type stigmatisering blir litt feil og bunner ofte i missunnelse og bitterhet. 

Nyt bilen din og vær overbærende med andre i trafikken! 

Akkurat det med misunnelse er noe Tesla eiere er veldig gode på å rope høyt om til de som kritiserer dem. Heldigvis for min del, så har jeg kjøpt meg en dieselbil som ligger midt i Tesla sitt pris segment og således ikke kan beskyldes for å være misunnelig. Kanskje kan man være misunnelig på noen av fordelene elbil folket får, men selv det sliter jeg litt med å være når jeg tenker på bakdelene. Det er så mange bakdeler med en elbil at de fordelene de får har de nesten på en måte fortjent litt. Jeg tenker da på ladekø, ladere som ikke virker, utrygg andrehåndsverdi (2012 modell Nissan Leaf any one?), kompromisser på det praktiske osv osv. 

Jeg nyter hver meter jeg kjører, tar meg selv i å kjøre omveier og bare ut å kjøre på måfå. Madammen blir overgitt, når vi har handla eller hvert på besøk så vil ho bare hjem, ikke ta en 3 mils omvei 😂 Jeg er overbærende så godt jeg kan i trafikken, og synes jeg stort sett kommer godt overens med de fleste trafikanter. Men kommer du i Tesla (eller noe annet) og bare turer frem fordi "din tid er mer viktig enn min". Sånne som kjører mot enveiskjørte gater, sniker i køen og forøker seg på å bryte vikeplikt fordi de ikke gidder å stoppe...da møter du feil mann 😉

5 timer siden, Geir Anders skrev:

Nå er det vel sånn at alle modeller, og bilmerker har sine "mandagsbiler", hvor bilen er "mer på verksted" enn veien. Disse har vi hørt om i alle år. Men det er litt påfallende at Tesla har sliti med rykte om dårlig kvalitet.. hvor det faktisk er sant, og realiteten underbygger dette.

Det her er jo en interessant video feks.

 

Alle merker kan ha mandagsbiler, det er helt klart. Også BMW har mandagsbiler, eller kanskje også mandags modeller om man kan si det sånn. Jeg har så langt vært veldig heldig med BMW, eller heldig er vel kanskje ikke rett ord å bruke. Jeg forventer såpass av ett premium merke, men for min del så har forventningene blitt innfridd. Derfor er jeg trygg på BMW og kjøper det igjen. Jeg har de siste åra blitt mer åpen når det kommer til bilmerker, det må ikke nødvendigvis være BMW. Jeg skal f eks innrømme at nye E klassen var nær ved å få meg over på stjerne bil da den kom i 2016. Men jeg ville vente på G30 for å gi den en sjanse, og hvordan det gikk er jo ganske åpenlyst. Bortsett fra interiørdesign så gruser G30 hele E klassen totalt på alle felt. 

Ellers så har far til en kamerat fått seg Model 3. Han sammenlikner kvaliteten på den med en Fiat han hadde på 80 tallet, likevel er han glad som dagen er lang 😀

.....

Men nok om det. Gjorde litt stas på bilen her på 17. Mai 🇳🇴

EAD1A685-426F-4D8D-A464-72FAB0FF5F8D.thumb.jpeg.c52781bb5e173a3f94d3177795275cc5.jpeg

Også opplever jeg noe rart noen ganger når jeg rygger ut av garasjen... Den går rett på Surround View og viser ikke ryggekamera, meg må fysisk trykke for å få ryggekamera visning. 

880CE98F-9B00-4D39-8279-CEA2E1F5D8E1.thumb.jpeg.5fea7afd7429d83b6726dbf40fbf5e49.jpeg

Også ringte jeg Bavaria og bukket time for service. Kunne like gjerne ta storservice med olje, oljefilter, kupefilter, dieselfilter og kjøretøy inspeksjon med en gang. 11 000 lapper skulle de ha, greit nok. Men så slo det meg å sjekke pris på service i Sverige siden vi skal til Uddevalla i pinsa. Ringer Bilia i Uddevalla...."Nej denna bilen har service inclusive. Du ska inte betala för den här servicen" 😀 Så Dag, du som kjøpte bilen ny og valgte Service inclusive....tack så mycket 👍

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...