Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

Hmm.... er vel ikke kritisk enda, men at det begynner å sprekke etter så kort levetid på bilen og såppas med moment som den har så, ville jeg nesten tro bmw tar dette på goodwill? Står vel litt prestisje i at drivverket skal tåle en sekserdiesel 😊

Fine bilder, ta dem med og dokumenter hos Bavaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si igjen at fy flate for en fin bil du har nå Fredrik .

Det interiøret /designet er rått.

Men hsrdykopling med sprekker så ny ,det hadde jeg kontaktet Bmw kjapt tror jeg.

Våres e34er med de kmstandene har ikke sånn enda 😀.

Ps kan du ringe når du har tid idag?😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evopower skrev:

Hmm.... er vel ikke kritisk enda, men at det begynner å sprekke etter så kort levetid på bilen og såppas med moment som den har så, ville jeg nesten tro bmw tar dette på goodwill? Står vel litt prestisje i at drivverket skal tåle en sekserdiesel 😊

Fine bilder, ta dem med og dokumenter hos Bavaria.

Ja jeg må si at jeg ikke hadde forventet det, men som du sier så er det ikke så kritisk ennå. Det bør jo absolutt tåle belastningen, regner med dette løser seg på ett vis.

Tenkte det var greit å ha litt bildedokumentasjon, var også derfor jeg ville ha den på bukk for å kikke under :) 

9 timer siden, Daniel. skrev:

Hadde ikke BMW tilbakekalling på hardykobling på F10 for 2-3 år siden? 🤣 Da er det vel kanskje håp for at de tar dette på garanti også da?

Det kan godt være, kanskje dette er noe som kommer for G30 også hvis de bruker samme leverandør? Jeg håper det går på garanti, bilen har jo fortsatt fabrikk garantien.

2 timer siden, sveigis skrev:

Jeg må bare si igjen at fy flate for en fin bil du har nå Fredrik .

Det interiøret /designet er rått.

Men hsrdykopling med sprekker så ny ,det hadde jeg kontaktet Bmw kjapt tror jeg.

Våres e34er med de kmstandene har ikke sånn enda 😀.

Ps kan du ringe når du har tid idag?😀

Takk for det, hyggelig å høre :) Ja jeg har ikke fått annet enn komplimenter for interiøret, så min skepsis viste seg å være helt ubegrunnet. Ja jeg stusset på det, skal ikke være sånn på en såpass ny bil. Godt jeg har øynene med meg...

Jeg slår på tråden jeg, må bare få unna litt på jobb her først :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er litt kult da 

02AD221C-4EAC-41F2-833C-6B6DA153EE4A.thumb.jpeg.4895e503e675c1b37342e48976b3566f.jpeg

Ellers så er det ett par tre ting jeg vil legge til "To do" listen. 

LED ryggelys. Jeg ser at en del nyere biler har dette, mens denne kun har vanlige halogen ryggelys. Ingen big deal, men det der mer moderne ut.

M setebelter

331196C9-EADD-4B27-824F-EA9B32F52E1D.jpeg.0cb45d512e0905897492fa08f17e27fc.jpeg

Så dette på en helt ny G30 hos Bavaria, går faktisk an å bestille fra fabrikk. Det ser mye bedre ut når du ser det i bilen enn på bildet over her. Men det får bli på litt sikt, det koster jo en god del.

Jeg får opp varsel om at batteriet i nøkkel er tomt, selv om jeg har byttet batteri. Dette får de se på når bilen skal inn på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes dette er litt kult da 

02AD221C-4EAC-41F2-833C-6B6DA153EE4A.thumb.jpeg.4895e503e675c1b37342e48976b3566f.jpeg

Ellers så er det ett par tre ting jeg vil legge til "To do" listen. 

LED ryggelys. Jeg ser at en del nyere biler har dette, mens denne kun har vanlige halogen ryggelys. Ingen big deal, men det der mer moderne ut.

M setebelter

331196C9-EADD-4B27-824F-EA9B32F52E1D.jpeg.0cb45d512e0905897492fa08f17e27fc.jpeg

Så dette på en helt ny G30 hos Bavaria, går faktisk an å bestille fra fabrikk. Det ser mye bedre ut når du ser det i bilen enn på bildet over her. Men det får bli på litt sikt, det koster jo en god del.

Jeg får opp varsel om at batteriet i nøkkel er tomt, selv om jeg har byttet batteri. Dette får de se på når bilen skal inn på service.

Jeg kjøpte disse beltene løst til min F20 120d, de kostet rett rundt 3000, altså samme som fabrikkmontert. Og det gjør seg godt i bilen. ;-) Og hva gjelder ryggelys: Jeg byttet til LED på min F31, hjalp betraktelig, synes det blir mer moderne som du sier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med en veldig flott bil. Knallfint det interiøret, ville valgt akkurat det samme dersom jeg skulle spesifisert ny bil nå. 

Byttet ellers bakre hardykobling på min for et par uker siden, da på kmstand ca 140 000. Hadde samme sprekker som de du viser bilder av. Vil tro dette håndteres av fabrikkgarantien.

Som F10/F11, kler også etterfølgeren felger i 19" eller 20". Mye fint å velge i fra BMW sin katalog. Gratulere igjen med et svært godt valg av bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes dette er litt kult da 

02AD221C-4EAC-41F2-833C-6B6DA153EE4A.thumb.jpeg.4895e503e675c1b37342e48976b3566f.jpeg

Helt klart litt kult, men dette er jo mer eller mindre nøyaktig det samme som Tesla har gjort siden 2012. BMW's måte å gjøre det på rent grafisk er imidlertid mye finere og sobert etter min mening... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik skrev:

Helt klart litt kult, men dette er jo mer eller mindre nøyaktig det samme som Tesla har gjort siden 2012. BMW's måte å gjøre det på rent grafisk er imidlertid mye finere og sobert etter min mening... :)

Men siden BMW er BMW burde de kunne skille på det bilde om bilen har M sport eller ei. Det er bare noe jeg ønsker, de har jo på min E91 klart å få med på PDC bilde at bilen har panorama glasstak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 9.24, fupsaker skrev:

Jeg kjøpte disse beltene løst til min F20 120d, de kostet rett rundt 3000, altså samme som fabrikkmontert. Og det gjør seg godt i bilen. ;-) Og hva gjelder ryggelys: Jeg byttet til LED på min F31, hjalp betraktelig, synes det blir mer moderne som du sier. :)

Det må jeg so si at var en litt annen pris. På GS så skulle de ha 3700 per belte, pluss da frakt og arbeid. Men det var veldig greit å få høre at de var billigere og ar du hadde god erfaring med der. 

Husker du hvilke LED du kjøpte? Det ser absolutt mer moderne ut 😉

10 timer siden, cityhopper skrev:

Gratulere med en veldig flott bil. Knallfint det interiøret, ville valgt akkurat det samme dersom jeg skulle spesifisert ny bil nå. 

Byttet ellers bakre hardykobling på min for et par uker siden, da på kmstand ca 140 000. Hadde samme sprekker som de du viser bilder av. Vil tro dette håndteres av fabrikkgarantien.

Som F10/F11, kler også etterfølgeren felger i 19" eller 20". Mye fint å velge i fra BMW sin katalog. Gratulere igjen med et svært godt valg av bil. 

Mange takk for det 👍 Godt å høre at jeg traff godt på fargen, har fått bare positive tilbakemeldinger på dette 😀 Og jeg må jo si at jeg er svært fornøyd selv, deilig å ha noe annet enn sort som jeg har hatt i alle år 😀

Jeg håper Bavaria kan fikse dette på garanti, det bør jo ikke være sprekker her på en såpass ny bil. Skal bestille service nå så da får jeg få den til å se på det. 

Jeg har nok mest lyst på 19", men de peneste originalfelgene er jo i 20". Jeg er rett det går ut over komforten 🤔 Med 18" nå så er bilen eksepsjonelt god å kjøre, helt fantastisk. Vi får se hva jeg velger, er forholdsvis lite originale felger til G30/31 til salgs synes jeg...

10 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med rå kjøremaskin, Fredrik! Lukter vi at du er en prøvekanin for pre-07/2017 G11 blinklys- og vindusviskerhendel retrofit? :D

Takker for det @Saltkjelen.

Ja kanskje det 😉 Jeg må jo si at dette var ett steg ned i forhold til F10 og E90 som jeg har hatt. Men på en annen side så har jeg jo blitt vant til det, ettersom jeg også har slike hendler i firmabilen. 

10 timer siden, Fredrik skrev:

Helt klart litt kult, men dette er jo mer eller mindre nøyaktig det samme som Tesla har gjort siden 2012. BMW's måte å gjøre det på rent grafisk er imidlertid mye finere og sobert etter min mening... :)

Det er mye Tesla kom først med som de andre etablerte bilprodusentene har plukket opp og forfinet 😀

1 time siden, ahj skrev:

Men siden BMW er BMW burde de kunne skille på det bilde om bilen har M sport eller ei. Det er bare noe jeg ønsker, de har jo på min E91 klart å få med på PDC bilde at bilen har panorama glasstak. 

Det har jeg også stusset over. Det virker unektelig som ett tiltak for å spare penger på software utvikling. M-sport er jo så populært som det er så de kunne godt ha tatt med det på bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rop ut om du er lysten på å prøve en gang. Om ettermonteringen er suksessfull, så kan det absolutt lukte en G3x 545e LCI etter hvert. Blir spennende å se hva slags erfaringer du gjør i forhold til kvalitet og slike ting etter hvert. Selv om vi har hatt våre uenigheter rundt bilens interiørkvalitet, er det liten tvil om at G3x er en fin bilmodell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Rop ut om du er lysten på å prøve en gang. Om ettermonteringen er suksessfull, så kan det absolutt lukte en G3x 545e LCI etter hvert. Blir spennende å se hva slags erfaringer du gjør i forhold til kvalitet og slike ting etter hvert. Selv om vi har hatt våre uenigheter rundt bilens interiørkvalitet, er det liten tvil om at G3x er en fin bilmodell. :)

Det skal jeg 😀 Du kjenner kanskje noen som kan kode bort Start/stop funksjonen? Og skaffe tilgang til surround view via Connected appen. Dette er ikke mulig i Norge pga personvernet, man kan overvåke andre med bilens kameraer. I alle andre land er dette tilgjengelig så lenge man har Surround View, Remote Services og Connected Drive (som min bil har).

Jeg håper BMW lanserer 545e når G30 kommer som LCI, det hadde vært herlig. Men jeg må bare si, nå som jeg er tilbake i en BMW med sterk sekser diesel... Det er helt nydelig med en slik motor, så sinnsykt mye moment å ta av, du har all den kraften du trenger nesten umiddelbart. Sport automaten er så effektiv at kombinert med  680 nm så får du Tesla aktig respons. Du cruiser i 80 km/t i Adaptiv mode, så helt plutselig trør du pedalenen i gulvet og pang så skyter du avgårde... Det er nesten ikke reaksjons tid, du merker ikke at den girer ned to gir. Alt bare skjer umiddelbart, helt herlig. Kjempe fremskritt fra sport automaten i F10en, som også var veldig bra.

Ellers når det gjelder kvaliteten så vil jeg nok ha litt mer erfaring med bilen først. Men første inntrykket så langt er veldig bra, material kvaliteten er kanskje ett hakk over F10 mens byggekvalitet er noe av det samme. Jeg vil ta en oppsummering etter noen tusen kilometer 👍

7 timer siden, thbrekke skrev:

Gratulerer med flott bil! :)

Mange takk for det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...