Jump to content

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Mini roadtripp S.40

Recommended Posts

10 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Er ikke det sånne diamantkutta felger da?

Hjelper ikke med lakk da!

Seer slik ut ja. Da er det jo bar aluminium som er kutta med kun klarlakk over. Har hørt om flere som har fått fikset dette, men da vil grunningen vise i overgangen mellom lakk og bar alu. Mener @awt fikk gjort dette. 

Frøkna klarte å gjøre akkurat det samme på sin som har samme utførelse felger. Der tenkte jeg å prøve å legge i klarlakk når vinterhjulene har kommet på. 

På 4.9.2021 den 22.45, papertiger skrev:

Finn deg et sett 20" Individualfelger og selg disse :)  Problem solved. 
Jeg kjøpte et sett 598M-felger der den ene hadde litt kantkjøring i den maskinerte flaten. Det har blitt værende slik. Mulig jeg kommer til å sende de inn til Vestfold Felgteknikk, men står ikke øverst på pri-lista, da alle må tas samtidig pga maskinert overflate og lakk.

KSP Felgspesialist fikser dette her lokalt :) Maskinerte/diamantkuttede felger er ganske dyrt å reparere dog, så ikke alltid det er verdt det. Skal få levert inn mine 437-felger fra M4'en, da slipes alt ned, maskineres på nytt, ny farge og ny klarlakk. En avansert maskin som ordner det. Blir kjempebra resultater. 

9 timer siden, Walkabout skrev:

KSP Felgspesialist fikser dette her lokalt :) Maskinerte/diamantkuttede felger er ganske dyrt å reparere dog, så ikke alltid det er verdt det. Skal få levert inn mine 437-felger fra M4'en, da slipes alt ned, maskineres på nytt, ny farge og ny klarlakk. En avansert maskin som ordner det. Blir kjempebra resultater. 

Hadde aldri i videste verden levert inn hjula der. Har sett flere hjulsett som har vært innom hos de, og det har vært miss på fargevalg, sig i lakk, for tynt med lakk slik at grunning skinner igjennom, ja rett og slett amatørmessig og totalt gjennomført slett jobb. 

2 timer siden, StigJ skrev:

Hadde aldri i videste verden levert inn hjula der. Har sett flere hjulsett som har vært innom hos de, og det har vært miss på fargevalg, sig i lakk, for tynt med lakk slik at grunning skinner igjennom, ja rett og slett amatørmessig og totalt gjennomført slett jobb. 

Det var snodig, jeg har iallfall vært fornøyd med de 4-5 settene jeg har hatt innom der :) 

2 timer siden, Walkabout skrev:

Det var snodig, jeg har iallfall vært fornøyd med de 4-5 settene jeg har hatt innom der :) 

Får håpe de da har skjerpet seg. for de resultatene jeg har sett virker som er gjort i blinde.