Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

1 time siden, Tony Soprano skrev:

Ingenting er som en stor sedan gjennom Europa.
En av mine beste bilopplevelser er Ålesund>Spania>Ålesund i en Audi A8 😊 Men tror ikke det blir Audi på deg Fredrik 🤷‍♂️😅

Helt enig 😀 Ingenting er som en solid roadtrip, i år var vi til Kroatia og til sommeren snakker kona om at ho vil til Barcelona 😅 Jeg kunne faktisk tenkt meg båtsommer og Svenske kysten til neste år jeg, har så dårlig samvittighet for lite bruk av båten når vi farter sånn med bil 😬

Audi ja…det er for tiden svært lite fra Audi som frister. Det er flotte biler men hver gang jeg kjører en Audi så blir jeg skuffet over punkter som BMW innfrir. Har kjørt både E-tron og nyeste A6en og det er veldig fine biler, men for meg så ligger BMW ett godt hakk over. 

Men det ikke mange vet er at jeg har eid to Audier samtidig uten å eie noen BMW. Jeg hadde en 1993 Audi 100 2,6 som jeg kjøpte i 2008 og solgte i 2011, det er bilen jeg aldri skulle ha solgt. Strøken med to eiere og sort Recaro skinn, den var jeg veldig glad i. Men etter å ha kjørt en kamerat sin E34 så synes jeg det var en mye bedre bil å kjøre, så den ble solgt og E34en jeg har ennå ble innkjøpt. Jeg hadde også en 2006 A6 2,4 som jeg kjøpte i 2010 og hadde ett år, det er en av de flotteste bilene jeg har hatt. Men det er desidert den bilen jeg har hatt med mest trøbbel, alt fra girkasse havari til oljeforbruk på motoren. Men herregud å staselig den bilen var den gangen, men jeg turte ikke eie den mer enn ett drøyt år. Da ble det E90 325d og det var som å komme hjem, siden har det kun vært blåhvitt for meg 😀

Har bilde fra den korte perioden hvor jeg var "Audiot". Dette må ha vært den ene uka sommeren 2010 hvor A6en faktisk fungerte som den skulle 😂 A6en lever ennå men 100en er dessverre ikke lenger blant oss, og det gjør meg faktisk litt vondt selv den dag i dag. Den var mint condition men ble ofret til fordel for en E34 som ikke var strøken, men som derimot lever i dag og som jeg er enda mer glad i 👍

84F3CAB0-B498-423D-9B68-D7E31941DBC4.jpeg.5185d3cf2a3cc8ee90bca36a926f4fa8.jpeg

ABAE71FE-335A-41DF-97F7-4ED3CE3B8D4F.jpeg.8288b85b92af7d3af1d12dd4d4b03a77.jpeg

Men som dere ser, store trauste, sekssylindrede, tyske sedaner har alltid vært min greie 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ellers så går dagliglivet med G30 bra, bilen er en sann glede å leve med 👍 Jeg er enormt fornøyd med bilen, derfor vurderer jeg som sagt diesel G3x igjen selv om diesel er litt fy (som om jeg bryr meg om det)

4CA1982D-F9E4-4DD6-82F2-B2FDE2EA836C.thumb.jpeg.e241d2772cd62c25b62ebafcd1b51129.jpeg


Jeg har dog hatt ett snodig fenomen det siste halve året. Ble først oppmerksom på det på Autobahn, en konstant "klapring" inni førerdøra ett sted i hastigheter over 150 km/t. Her hjemme kjører man jo sjeldent i over 150 km/t (legg merke til "sjeldent" dvs noen ganger skjer det 😂) Så jeg har liksom glemt det her hjemme. Men så smått så har lyden kommet ned til området rundt 130 km/t og da hører jeg det her hjemme også. Nå har jeg leita meg gal etter kilden til lyden, Bavaria har endevendt hele døra uten å finne lyden. Men så en dag så tørka jeg inni dørene og merket at klistrelappen her var begynt å gå i oppløsning. En liten teip bit på denne, en tur ut på den "Sørlandske Autobahn" og lyden var borte. 

B023056B-CE48-4E1E-80A7-9961BD77055F.thumb.jpeg.67406ebc8dec973f28cb827c4c4d0035.jpeg

Fun fact: I følge den tyske G30/31 gruppa på face (ja jeg ble lei av den norske gruppa, er grenser for hvor kult det er gjentatte ganger med folks planer om 4x M5 style Akrapovic på 530e…). Disse klistre lappene har det med å delaminere seg over tid, og i veldig høye hastigheter danner det seg ett vind-trykk inni dørsprekkene som sliter i stykker disse lappene (vet, er kun Tyskere som kan finne ut av slikt). Dette er vist nok kun ett tysk fenomen, ettersom det er her lov med høye hastigheter. Når så min norske bil får dette, da vet jeg at jeg kjører for ofte og for fort i Tyskland 😂😂

Ellers så fikk jeg opp denne meldingen her en morgen. Det har vært kjølig noen morgener så jeg har kjørt Webastoen, og hver gang jeg gjør det kommer meldingen etter å ha levert i barnehagen 🤔 Har nå ladet opp begge batteriene og den har ikke kommet tilbake, satser på at den ble trigget av litt lav spenning 😅 

64CD141B-0C18-4832-8912-5B80B13823D8.thumb.jpeg.41b85fdbc8ec700892a3d4d78bd47a45.jpeg

NB: Herregud, jeg klarer aldri å skrive korte innlegg. Beklager lange avhandlinger om små filleting 😅😉

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trøste deg med 2 ting:

1. den klistrelappen ser lik ut inni 4-serien vår. Og den har sett én tur på kontinentet i vårt eie, og følger ellers norske hastigheter.

2. jeg er også medlem av gruppa «vi som ikke klarer å skrive korte innlegg og skriver alt for utfyllende og ordrikt om filleting». 
 

Kjekt å lese om dagliglivet med bilen også, det er det som gjør tråder verdt å lese :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At et klistremerke kunne lage sånne lyd problemer ,den var ny for meg Fredrik men godt å finne ut av tingene 😊.

Ellers enig i det du skriver om disse FB gruppene .

Blir mindre og mindre seriøst føler jeg og mer og mer talentløse oppkast der.

Ellers må jeg si det igjen for 10000 gang ,Fuck hvor fint det er med svær sort Bmw altså .

Heldigris du Fredrik .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, bricks skrev:

Klare du å leve med at klistremerket ser slik ut?😂

Ja det bryr jeg meg lite om. Men hvis jeg husker det så kan det godt være jeg bestiller ett nytt neste gang jeg er på Koed

14 timer siden, papertiger skrev:

Du kan trøste deg med 2 ting:

1. den klistrelappen ser lik ut inni 4-serien vår. Og den har sett én tur på kontinentet i vårt eie, og følger ellers norske hastigheter.

2. jeg er også medlem av gruppa «vi som ikke klarer å skrive korte innlegg og skriver alt for utfyllende og ordrikt om filleting». 
 

Kjekt å lese om dagliglivet med bilen også, det er det som gjør tråder verdt å lese :) 

Det er nok ett vanlig problem ja. Men du er ikke plaget med klaprelyd i høye hastigheter?

Ja jeg synes jeg må "blogge" litt, men jeg blir nødt til å begrense lengden på innleggene. Men det er jo litt gøy å skrive fra seg også, så kan folk velge selv om de vil lese alt eller bare scrolle forbi :) 

7 timer siden, sveigis skrev:

At et klistremerke kunne lage sånne lyd problemer ,den var ny for meg Fredrik men godt å finne ut av tingene 😊.

Ellers enig i det du skriver om disse FB gruppene .

Blir mindre og mindre seriøst føler jeg og mer og mer talentløse oppkast der.

Ellers må jeg si det igjen for 10000 gang ,Fuck hvor fint det er med svær sort Bmw altså .

Heldigris du Fredrik .😊

Ja dette kan du tro jeg har fundert mye på, kunne ikke skjønne hva som lager den lyden. Det luftinntaket/utslippet i framskjermen bak forhjulene gjør at luftstrømmen forbi dørene lager undertrykk inni dørsprekkene. Jeg har f eks stusset over at kan legge seg litt snø inni dørsprekkene når jeg kjører på puddersnø veier. Kanskje dette har en sammenheng?

Ja jeg er utrolig godt fornøyd med denne bilen her :) Skulle bare ha gått litt mindre og hatt litt mer bagasjeplass 

4 timer siden, fupsaker skrev:

Bare legger inn en rolig link for å vise at du har helt rett med en G3x med diesel: Alpina D5S Allrad Mobile :D 

Hehe, takk for det :) Eneste jeg stusser på er at det er så mange D5S med høy kilometerstand. Jeg ser for meg at det er mange direktører og bedriftsledere som har kjørt disse bilene som pendlerbiler. De bor typisk 8-10 mil utenfor en større tysk by, så har de Autobahn med fri fart til og fra jobb. De reiser på jobb så tidlig og hjem så sent at de har lite trafikk å bry seg om, da kommer en D5S til god nytte. Også er den langt mindre snobbete enn en 7-serie eller S klasse, for ikke å snakke om familievennlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vingerei skrev:

Har du vurdert denne da? Denne synes jeg er lekker :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=272383829

Ingen tvil om at det der er ett fantastisk fartøy, men i 5er så vil jeg helst ha diesel. 540d er overlegen 540i på alt bortsett fra lyd og godfølelsen fra drivlinjen. Den går bedre, er billigere i drift, bedre andrehåndsverdi og jeg synes det er tøff lyd i den også under aks…det kler bilen. Det sagt..B58 motoren i 540i er en brilliant motor, helt super på alle måter. Har kjørt den i både G20 og G30 så det er ikke noen tvil om det. Men en B58 foretrekker jeg helst i en M340i, da får man 374 hk i stede for 330 hk i den atpåtil tyngre 540i. 540d på sin side har i LCI format nå 340 hk og mektige 700 nm. 

Men takk for link, det er uansett gøy å få forslag på bordet. Så får man litt frisk input 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

540i på alt bortsett fra lyd og godfølelsen fra drivlinjen.

Helt uenig, kjøper man en bil med B58 i dag uten å ha planer om å montere eksos så er det heller ikke mye poeng i synes jeg. Min G30 540i uten OPF var 95% lydløs og dermed meningsløst å eie en om man ikke gjør noe med eksosen, og det man hører er ikke ekte lyd. Og en G30 LCI 540i er det nok enda mindre lyd i om det hele tatt går an kontra pre LCI. Når det er sagt så har man mulighet å få en helt magisk lyd i B58 :) Uten eksos hadde til og med jeg valgt diesel og det sier sitt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ingen tvil om at det der er ett fantastisk fartøy, men i 5er så vil jeg helst ha diesel. 540d er overlegen 540i på alt bortsett fra lyd og godfølelsen fra drivlinjen. Den går bedre, er billigere i drift, bedre andrehåndsverdi og jeg synes det er tøff lyd i den også under aks…det kler bilen. Det sagt..B58 motoren i 540i er en brilliant motor, helt super på alle måter. Har kjørt den i både G20 og G30 så det er ikke noen tvil om det. Men en B58 foretrekker jeg helst i en M340i, da får man 374 hk i stede for 330 hk i den atpåtil tyngre 540i. 540d på sin side har i LCI format nå 340 hk og mektige 700 nm. 

Men takk for link, det er uansett gøy å få forslag på bordet. Så får man litt frisk input 👍

Har du regna på import av en slik bil, bensin eller diesel for å se hva forskjellen blir mot norsk forhandler pris?

Vurderer faktisk 6’r bensin selv siden jeg ikke kjører så mye. Ca 12-13 tkm. Og mye små kjøring. Men ser argumentet det med annenhånds verdi, den jeg linka har stått lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snagg30 skrev:

Helt uenig, kjøper man en bil med B58 i dag uten å ha planer om å montere eksos så er det heller ikke mye poeng i synes jeg. Min G30 540i uten OPF var 95% lydløs og dermed meningsløst å eie en om man ikke gjør noe med eksosen, og det man hører er ikke ekte lyd. Og en G30 LCI 540i er det nok enda mindre lyd i om det hele tatt går an kontra pre LCI. Når det er sagt så har man mulighet å få en helt magisk lyd i B58 :) Uten eksos hadde til og med jeg valgt diesel og det sier sitt 

Nja, er enig i at lyden er dempet men slik jeg ser det så er det helt i tråd med åssen en luksusbil som 540i skal være. Jeg likte den diskret sekserlyden i 540i. Men jeg tror nok at LCI med OPF er ganske tam ja. Naboen til pappa hadde pre LCI 540i med M performance eksos, den låt svært bra.

Funfact, pre LCI 540d er en av svært få nyere BMWer som ikke har kunstig lyd i høyttalerene. Det er litt snodig når denne mer enn mange andre kunne trengt å få motorlyden fikset på…iallfall ved lave turtall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snagg30 skrev:

Du som ønsker rask og lydløs bil kunne jo kanskje hevet deg på el-bil bølgen ;) 

Jeg sa ikke "lydløs", det tror jeg du også forstod 😅 Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg huet😉 Det skal være lyd, men en elegant luksusbil som en 5-serie med bensin kler en diskret men kultivert lyd. M Performance eksos på en slik er helt perfekt i mine ører. Popps and bangs har aldri vært min greie…det er litt gøy helt i starten også blir det bare pinlig når du kommer ned i sentrum eller kommer inn til barnehagen. 

Hver sin smak, da putter jeg heller pengene i en bra tuning som virkelig åpner opp potensialet i både B57 og B58 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg sa ikke "lydløs", det tror jeg du også forstod 😅 Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg huet😉 Det skal være lyd, men en elegant luksusbil som en 5-serie med bensin kler en diskret men kultivert lyd. M Performance eksos på en slik er helt perfekt i mine ører. Popps and bangs har aldri vært min greie…det er litt gøy helt i starten også blir det bare pinlig når du kommer ned i sentrum eller kommer inn til barnehagen. 

Hver sin smak, da putter jeg heller pengene i en bra tuning som virkelig åpner opp potensialet i både B57 og B58 😎

Absolutt! Måtte bare fyre litt :D Men er enig i at M-performance eksosen til denne bilen er bra valuta for pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...