Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

Gratulerer med nydelig bil, om du ikke visste det så vær obs på at svart dongeri smitter av noe voldsomt på skinnseter og det viser godt på den fargen du har. . Jeg sliter med det selv og bruker mer og mer Stormberg bukser og mindre Levis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil Fredrik! :) 

Men har noe som jeg føler jeg må si her. 
Du la ut 4 april at du har kjøpt ny bil, den skulle gjøre under 5 sek til hundre og du hadde sprengt budsjettet ditt. 
Jeg trodde at det ville gå litt kortere tid enn en måned til du faktisk avslørte hva du hadde kjøpt og jeg hadde litt forventet siden det tok så langt tid at det faktisk var noe mer sjeldent av bil på måten du beskrev dette på. Kjempe fin 5 serie, men jeg hadde sett for meg en Alpina eller en M bil :) 

Men ikke noe kritikk om selve nye bilen, bare neste gang så ikke gir opp så lenge før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget av ny bil var ikke spesielt overraskende (5-serie, sedan, sort, dieselrekkesekser etc.), men gratulerer så mye allikevel. Dette tror jeg må være en av de mest komplette 5-serie konfigurasjonene man kan gjøre i dag. En skikkelig kontinentkrysser... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:
13 timer siden, Ron Jeremy skrev:

nteriøret er fantastisk Fredrik, grattis med et smykke av en G30.

Det eneste jeg stusset på, du nevnte familie, Hvorfor da ikke G31?

ellers så er alt perfekt her, bare kjøre å nyte!

Mange takk for det 😀 Jeg tror at man klarer seg med sedan som familiebil. Ikke at det er noe galt med G31, men jeg foretrekker av en eller annen grunn sedan. Jeg er nok litt gammelmodig tror jeg 😉

En G30 er en fullgod familiebil for inntil 2 barn for de aller fleste. Null stress. Og hvis du i tillegg liker sedan bedre enn stv (som meg), så er det i hvertfall ikke noe å lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

4 soners klima var noe man måtte ha for å få touch klimapanel foran. Men da får man også forvarmer, noe som gjør at motoren blir fortere varm. Her var F10en håpløst treg.

Spørsmål rundt dette: Var F10en svært treg å få varmen i mener du? Synes å huske at du nevnte tidligere at F10en uten Cold climate pakke ikke stod noe tilbake for de "norske" - eller snakker vi om to forskjellige ting; cold climate vs forvarmer og start i sprengkulde vs. driftstemperatur?

Spør bare da jeg - om det skulle bli aktuelt en gang i fremtiden med 5er og dieselsekser - burde ekskludere biler uten cold climate pakke og/eller firesoners klima?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super bil!  Nesten så jeg kunne vurdert å bytte ut TMS`en for en sånn! 😅
Det der er vel noe av det ypperste fra BMW før du havner i M-klassen, så det må være en drøm å kjøre til daglig! Men er den verdt prishoppet opp fra 530e? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil! Eller grom sjefsbil :) 

Er nok et herlig valg hvor du får en rask men samtidig fornuftig bil i form av lavt forbruk! Fattern sin G31 M550D klarte å presse ned forbruket til 0.40 på en strekning på ca 150km med kupert terreng og mye svinger. Tipper du vil kunne oppnå noe lignende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KireS skrev:

Gratulerer med en nydelig G30! Det ante meg at det var 540d du hadde gått for, faktastisk bil!

Mange takk for det 😀 Hehe, men det var mange gode forslag som kom opp på hva det kunne være 😉

4 timer siden, Hpi skrev:

Gratulerer med nydelig bil, om du ikke visste det så vær obs på at svart dongeri smitter av noe voldsomt på skinnseter og det viser godt på den fargen du har. . Jeg sliter med det selv og bruker mer og mer Stormberg bukser og mindre Levis :)

Takker for det 👍 Jeg har heldigvis ikke sorte dongeribukser, men dongeri kan vel farge av uansett vil jeg tro. Jeg har som rutine at jeg drar over skinnet med Swissvax Leather Care en gang i året 😉

3 timer siden, ahj skrev:

Gratulerer med ny bil Fredrik! :) 

Men har noe som jeg føler jeg må si her. 
Du la ut 4 april at du har kjøpt ny bil, den skulle gjøre under 5 sek til hundre og du hadde sprengt budsjettet ditt. 
Jeg trodde at det ville gå litt kortere tid enn en måned til du faktisk avslørte hva du hadde kjøpt og jeg hadde litt forventet siden det tok så langt tid at det faktisk var noe mer sjeldent av bil på måten du beskrev dette på. Kjempe fin 5 serie, men jeg hadde sett for meg en Alpina eller en M bil :) 

Men ikke noe kritikk om selve nye bilen, bare neste gang så ikke gir opp så lenge før. 

Takk for det 😀 Ja jeg gira det litt opp, men jeg fortalte jo kun fakta. Sprengt budsjett og 0-100 på under 5 sek kan være så mangt. Årsaken til at det tok så lang tid er nok fordi det tok gode 4 uker å få bilen fra Sverige, pga påska og noe styr med transport vist nok. Trodde jeg skulle få bilen raskere.

Jeg skjønner at ikke en G30 med diesel er like spesielt som en Alpina eller M bil, men for meg så er det litt big deal likevel. Hadde du spurt meg i fjor så hadde en G30 540d vært en fjern drøm. Også er jeg på vei opp BMW stigen. Jeg begynte med to 520i for over 10 år siden (en E39 og E34en som jeg har ennå), gikk til E90 325d, så til F10 530d og nå G30 540d. 

2 timer siden, Fredrik skrev:

Valget av ny bil var ikke spesielt overraskende (5-serie, sedan, sort, dieselrekkesekser etc.), men gratulerer så mye allikevel. Dette tror jeg må være en av de mest komplette 5-serie konfigurasjonene man kan gjøre i dag. En skikkelig kontinentkrysser... :)

Takk for hyggelige ord Fredrik 👍 Jeg faller stadig for konseptet til 5-serie, en komplett bil 😀 Jeg føler at man gjør aldri noe galt ved å velge en 5-serie, det er ganske kurante biler.

43 minutter siden, *MrB* skrev:

En G30 er en fullgod familiebil for inntil 2 barn for de aller fleste. Null stress. Og hvis du i tillegg liker sedan bedre enn stv (som meg), så er det i hvertfall ikke noe å lure på.

Det var godt å få bekreftet 👍 To barn holder, foreløpig har vi ingen. Men jeg liker å ha bilene i noen år så det kan være greit å planlegge litt fremover. Også er det brukervennlighet, jeg hadde aldri fått fruen til å kjøre en M3. Ho hadde vært redd for hele bilen..

31 minutter siden, Skulebollen skrev:

Gratulerer med ny bil 😊  men veldig nysgjerrig på hvorfor du måtte ha 4*4? 

Har du prøvd f80 på vinterføre? 

Takk for det 😀 Skal jeg være ærlig så var det mest pga andrehåndsverdi og det faktum at jeg savner dette på F10en. Ikke pga fremkommelighet på vinteren, men for å få planta kreftene i bakken på en fornuftig måte. Bedre fremkommelighet på vinteren er bare en bonus for meg. 

Jeg har ikke forsøkt F80 på vinterføre, men jeg tviler ikke på at den er god. Har kjørt bakhjulsdreven BMW i mange år nå og vet at de er gode på vinterførvinterføre 😀

20 minutter siden, Daniel80 skrev:

Gratulerer med super bil!  Nesten så jeg kunne vurdert å bytte ut TMS`en for en sånn! 😅
Det der er vel noe av det ypperste fra BMW før du havner i M-klassen, så det må være en drøm å kjøre til daglig! Men er den verdt prishoppet opp fra 530e? 
 

Tusen takk for det 👍 Ja det er bare å bytte, ellers så kommer sikkert BMW med en god Tesla konkurrent om noen år 😀 Du får jo M550d over denne, derfra er man i M segmentet. 

Bilen er aldeles nydelig å kjøre i det daglige, nydelig komfort og hele tiden en bølge av moment. 8 trins kassen er veldig god på å utnytte momentet slik at du alltid har plenty med krefter. 

Om det er verd prishoppet fra en 530e er nok øyet som ser. 530e er veldig mye bil for pengene, den kan være veldig billig i drift.

1 minutt siden, Gorg skrev:

Grattis med ny bil! Eller grom sjefsbil :) 

Er nok et herlig valg hvor du får en rask men samtidig fornuftig bil i form av lavt forbruk! Fattern sin G31 M550D klarte å presse ned forbruket til 0.40 på en strekning på ca 150km med kupert terreng og mye svinger. Tipper du vil kunne oppnå noe lignende 

Takk for det 😀 Ja man får litt i pose og sekk her, det er nettopp denne allsidigheten jeg digger med bilen. M550d er virkelig en imponerende bil , rått at han har fått den ned til 0,4. Har ikke målt noe forbruk på min enda, er spent på hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en fantastisk flott 5serie som garantert kommer til å gi deg mye glede i årene som kommer :) Gøy å se at folk fortsatt tør å gå for en stor diesel istedenfor alle disse "kjipe" 520d som rusler rundt. Eller enda værre, alt det elektriske :P

Kos deg masse med bilen! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...